Apuva! Olisiko myyjäisistä lisätienistiksi?
Ostatteko yleensä joulun alla myyjäisistä/markkinoilta jotain jonkun muun itse tekemää? Mitä? Mitä olet siitä valmis maksamaan?
Entä oletko myynyt ite tekemiäsi juttuja? Mitä? Onko menneet kaupaksi? Mihin hintaan?
Apua mammat, kertoisitteko kokemuksistanne, jos sellaisia löytyy.
Kiitos jo etukäteen! :)
Kommentit (25)
Kiitos vastanneille!
Havuja keräisin omasta pihasta.
Vieläkin vastaanottaisin vinkkejä ja hinnoita ajatuksia jos joku jaksaa vielä vastata. Sukkia en tee, olen siinä hidas...
Ap
Villasukat on tosiaan ongelma. Jokainen tietää, että langat maksaa. Jokainen tietää, että villasukissa on väsäämistä eli ei siinä tuntipalkoille kyllä pääse. Mutta silti niistä ei oikein haluta maksaa, koska joka suvusta löytyy superkutoja, joka pitää kaikki sukissa. Itse kudon perussukat illassa itselleni, mutta en todellakaan jaksa tehdä mitään hienoa vaan tavallinen resori nilkkaan ja sileä kudos sukkaosassa. Ei sellaisia kukaan ostaisi kuin muutamalla Eurolla (jos nätti väri) ja toisaalta lankoihinkin menee helposti muutama Euro. Ehkä jotkut tosi komeet voisi saada myyjäisissä myytyä?
Itse ostan mieluiten leivonnaisia. Otetaan vaikka klassiset mokkapalat. Ne on ihania joskus herkutella, mutta en halua tehdä pellillistä, koska se menee mässyn puolelle ja muutenkin ton painon kanssa ongelmia. En pysty olemaan syömättä niitä koko ajan, jos on saatavilla. Siksi joku siisti neljä palaa 5 Eurolla on hyvä. Jokainen saa yhden palan ja se siitä. Toisaalta 5 Eurolla tekisi kyllä sen pellillisen, mutta vaiva ja sitten se mässytys...:(
Muilla voi olla toisin, mutta minulle piparkakkutalo on sellainen luova projekti, joka "pitää" tehdä itse. Pelkkiä pipareita voisin ostaa, vaikka ne ovatkin helppotekoisia, mutta piparitaloa en.
Myyjäisistä ostan mieluiten pikkuleipiä, esim. wilhelmiinoja. Joskus tulee mukaan myös käsitöitä, mutta ne ovat aika satunnaisia ostoksia tarpeeseen, esim. uusi rahakukkaro tai avainpussukka. Jos on kivannäköisiä (pieniä) joulukoristeita, niin ostan itselleni ja lahjaksi.