Mikä ruokavalio olisi minulle paras?

hy

Olen 25-vuotias nainen ja olen jättänyt kokonaan punaisen lihan ruokalistaltani. Nyt pohdinkin sitä, millainen ruokavalio olisi itselleni sopivin? Syön epäsäännöllisesti ja paheeni ovat vaaleat jauhot ja sokeri. Vatsaani turvottaa ja kärsin hiivasta. En juo maitoa kovinkaan usein, kulutan kahvia ja olen koukussa leipään. (Millä korvaisin leivän ruokavaliostani?
Mitä suosittelisitte minulle? Olen makealle todella perso ja välillä syön melko huonosti. Ruokarytmiä ei ole laisinkaan ja haluaisin nyt laittaa remonttiin tämän osa-alueen elämässäni.
Kaipaan elinvoimaa ja virtaa, tervettä!

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Suosittelen kokeilemaan ns. High carb low fat vegan -ruokavaliota. Poista ruokavaliosta loputkin eläinkunnan tuotteet, lisää rutkasti hedelmiä ja vihanneksia. Niitä saa syödä PALJON Energiatasot nousee pilviin ja vähitellen paino asettuu ideaaliin lukemaan. Proteiinin saantiin ei edes tarvitse kiinnittää huomiota, jos hedelmiä, vihanneksia ja täysjyvätuotteita syö tarpeeksi. Öljyt ja rasvat minimiin.
Netflixistä löytyy aiheeseen liittyvä dokumentti Forks over knives.

Vierailija

On se vaikeaa aluksi. Kokeile vaikka pitää vegaanipäiviä. Varmasti tulet yllättymään miten kevyt olo vegaanisella ruokavaliolla tulee. Mutta kannattaa syödä vihanneksia ja hedelmiä monipuolisesti ja oikeasti paljon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Millä korvaatte viljan ruokavaliossa? Juurikin leipä, pastat ym?

Vaikea vastata jotain määrättyä, koska ruokaa on kaupat täynnä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Esim. Kerro vaikka esimerkki lounaastasi

Laitan nyt sitten tämän päivän lounaani:

Jauheliha-punajuuripihvi, herkkusienikastike, paistettuja porkkanakuutioita, kaaliraastetta, juomana vesi

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat