Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ruokavalio olisi minulle paras?

hy
10.11.2015 |

Olen 25-vuotias nainen ja olen jättänyt kokonaan punaisen lihan ruokalistaltani. Nyt pohdinkin sitä, millainen ruokavalio olisi itselleni sopivin? Syön epäsäännöllisesti ja paheeni ovat vaaleat jauhot ja sokeri. Vatsaani turvottaa ja kärsin hiivasta. En juo maitoa kovinkaan usein, kulutan kahvia ja olen koukussa leipään. (Millä korvaisin leivän ruokavaliostani?
Mitä suosittelisitte minulle? Olen makealle todella perso ja välillä syön melko huonosti. Ruokarytmiä ei ole laisinkaan ja haluaisin nyt laittaa remonttiin tämän osa-alueen elämässäni.
Kaipaan elinvoimaa ja virtaa, tervettä!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi korvata leipä jollain? Syö ruisleipää!

Vierailija
2/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä ei ole terveellistä. Jos kärsit hiivasta niin heitä leipä hiivattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

läskiä ja soossia vaan sulle.

Vierailija
4/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, tälläisiä vastauksia ...?

Vierailija
5/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hapankorppua vaalean leivän tilasta.

Vierailija
6/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan ns. High carb low fat vegan -ruokavaliota. Poista ruokavaliosta loputkin eläinkunnan tuotteet, lisää rutkasti hedelmiä ja vihanneksia. Niitä saa syödä PALJON Energiatasot nousee pilviin ja vähitellen paino asettuu ideaaliin lukemaan. Proteiinin saantiin ei edes tarvitse kiinnittää huomiota, jos hedelmiä, vihanneksia ja täysjyvätuotteita syö tarpeeksi. Öljyt ja rasvat minimiin.

Netflixistä löytyy aiheeseen liittyvä dokumentti Forks over knives.

Vierailija
7/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma miten pystyisin luopumaan KAIKESTA eläinperäisestä,  tai kyllä muut lukuunottomassa juustoa ja kananmunia. Hmm..

Vierailija
8/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloita taas lihansyönti.

Vierailija
9/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikeaa aluksi. Kokeile vaikka pitää vegaanipäiviä. Varmasti tulet yllättymään miten kevyt olo vegaanisella ruokavaliolla tulee. Mutta kannattaa syödä vihanneksia ja hedelmiä monipuolisesti ja oikeasti paljon.

Vierailija
10/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile viljatonta ruokavaliota. Auttaa turvotuksiin ja hiivaan. Vältä myös sokeria. Syötävää kyllä löytyy.

Vierailija
11/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa ruokavaliosta hössöttäminen alkuunsa. Syöt sitä mikä tuntuu hyvältä.

Vierailija
12/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä korvaatte viljan ruokavaliossa? Juurikin leipä, pastat ym?

Vierailija
13/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea vastata jotain määrättyä, koska ruokaa on kaupat täynnä.

Vierailija
14/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Kerro vaikka esimerkki lounaastasi

Vierailija
15/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Kerro vaikka esimerkki lounaastasi

Laitan nyt sitten tämän päivän lounaani:

Jauheliha-punajuuripihvi, herkkusienikastike, paistettuja porkkanakuutioita, kaaliraastetta, juomana vesi

Vierailija
16/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin sulle Ap käyntiä ravitsemusterapeutin luona. Huom! Ole tarkkana, että kyseessä on nimenomaan ravitsemusterapeutti (EI ravintoterapeutti, hyvinvointivalmentaja, personal trainer tms - näillä ei ole ravitsemuskoulutusta, vaan kuka tahansa voi nimittää itseään siten). Ravitsemusterapeutti auttaa sinua koostamaan järkevän, terveellisen ja tasapainoisen ruokavalion, jota jaksat toteuttaa.

Unohda kaikenmaailman muotidieetit ja -ruokavaliot, jouta keskustelupalstoilla ehdotetaan. Todennäköisesti jaksat noudattaa sellaista maksimissaan muutaman kuukauden, et loppuelämääsi. Pointtina on siis sisäistää uusi elämäntapa, ei noudattaa jotain dieettiä. Ravitsemuksen ammattilainen osaa myös koostaa ruokavalion siten, että saat siitä kaikki tarvittavat ravintoaineet ilman kohtuutonta vaivaa.

Vierailija
17/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön jonkin verran kananlihaa, kananmunaa, juustoja, kalaa, katkarapuja. En käytä punaista lihaa enkä lihajalosteita. Lisukkeina syön kvinoaa, papuja, linssejä, vihanneksia kaikkia mahdollisia, joskus myös tummaa pastaa/perunaa/bataattia. Käytän myös siemeniä, pähkinöitä ja oliivi- sekä kookosöljyä ruuanlaitossa. Leipä on paheeni, jota koitan välttää. Joskus innostun itse leipomaan siemenistä, kaurahiutaleista tai gluteenittomista jauhoista jotain sämpylöitä.

Vierailija
18/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noo

Vierailija
19/19 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipää syön vain aamupalalla - tällöin itsetehtyä siemen/juustoleipää. Mitään pieniä välipaloja tai iltapaloja en pääosin syö, mutta jos syön, niin keitetyt kananmunat, smoothiet, pähkinät, leikkeleet tai jogurtti marjoilla toimivat tässä eikä leipää kaipaa. Pastaa en ole koskaan oikein syönyt, mutta jos nyt kaipaan jotain pastamaista lisuketta, paistetut kesäkurpitsasiivut toimivat hyvin (myös lasagnelevyinä). Yleensäkin lisukkeena on salaattia ja mahdollisesti jotain muuta kypsennettyä kasvista. Itse en syö riisiä tai perunaakaan mutta toki niitäkin voi käyttää lisukkeena jos eivät aiheuta ongelmia. Tämä on mulle ihan normaalia syömistä ja oikeasti mieluummin syön kukkakaalia kuin spagettia, lähinnä päänvaivaa aiheuttaa jos haluaa leipoa jotakin, ja täytyy oikeasti enemmän soveltaa pähkinäjauhojen, kookosjauhojen ym. kanssa.