Mitä et voisi ostaa kirpputorilta? Miksi et?
Kommentit (22)
Alusvaatteita tai käytettyä/avattua kosmetiikkaa. Liian intiimiä
No parfyymien, hajuvesien ,partavesien yms. sisältämä puhdas alkoholi on kyllä sinänsä riittävä tae näiden tuotteiden steriiliydestä ja huulipunat ,voiteet ,rasvathan täytyy myydä avaamattomissa pakkauksissa ( kyseessähän voi silloin olla alun alkaen joku esim. tukkumyyntivarastosta tullut jonkun tuotteen poistoerä.)
Puolikkaita huulipuikkoja taas ei hygieenisyyssyistä) ole myynnissä ,joten kyllä kaikki myytävä kosmetiikka mielestäni on riittävän valvotusti turvallista.
Joku on esim. saattanut saada äitienpäivä-tai joululahjaksi hajuvesipullon ,jonka tuoksu vain jostain syystä ei juuri hänen nenäänsä ole miellyttänyt ja hän on sitten palauttanut sen vaivihkaa myöhemmin kirpparille. Tänään esim. näin hillopurkillisen kuivattuja suppilovahveroita ( en ehkä itse taitaisi ostaa juuri niitä,mutta en nyt slti aivan pelkäisi maistaa niitä jos nyt joku olisi ostanut ja esim. tehnyt niistä sienikeittoa ...) Rintaliivejä en kyllä ostaisi,mutta harvoin niitä on,mutta jos ovat jonkun liikkeen poistovarastoa,niin periaatteessa-miksikäs ei?
Vain muutaman kerran ,ylipäätään ,olen ostanut ja saanut kirppareilta jonkun sellaisen tuotteen,joka on sitten jostain syystä osoittautunut pettymykseksi.
Ehkä se 'osto &valintasilmäni' on sitten vain kehittynyt... (?)
- alusvaattteita (muut jo vastasivat)
- sänkyjä ja muita makuuhuoneiden huonekaluja (ludevaara)
- pipoja , kaulaliinoja (täivaara)
- kännyköitä, digikameroita (ei takeita että toimivat, uudetkin ovat riittävän halpoja)
- polkupyöriä jos ei ole ns hyväntekeväisyyskirppis (ovat todennäköisesti varastettuja)
- tietokirjoja 1980-90-luvuilta (ei vielä antikvaarista arvoa, mutta tiedot vanhentuneet)
- VHS -kasetteja (ei ole nauhuria enää)
- työkaluja (ovat kuluneita ja voivat olla rikki)
Alusvaatteita/kosmetiikkaa. Lapselle kenkiä, kengistä ei tingitä vaan ne ostetaan aina uutena.
Lisään edellisiin: lakanoita ja pyyhkeitä.
Tässä syy: Meillä on ollut kihomatoja, ei kiitos ikinä enää!
En ostaisi käytettyjä meikkejä tai alusvaatteita.
En mitään. Minä tienaan tarpeeksi ettei tarvitse käytettyä paskaa dyykata. Hävettää ihan ihmisten puolesta jotka noissa käy ylipäätään.
Alusvaatteita, kosmetiikkaa, patjallista sänkyä (pelkän rungon voisin hankkia joissain tapauksissa), pinttyneitä tai likaisia tai rikkinäisiä asioita, teksiilejä joita ei voi pestä tai muuten hyvin puhdistaa, lasten kenkiä (aikuisten ostan usein), ylihinnoiteltuja tuotteita, miljoonakrääsää...
Edesmennyt äitini ,joka oli lähes kaiken käytetyn tavaran suhteen aina terveen perus-skeptinen, antoi minulle aikanaan hyvän ohjeen:
" Katso aina ensin tarkkaan minkä takia se on sinne tuotu ja pyydä saada aina nähdä ,että siellä katsomasi laite myös toimii .
Muuten älä osta (ainakaan mitään laitetta) sieltä ennenkuin olet sen tarkastanut ja omin silmin nähnyt"
Vierailija kirjoitti:
Lisään edellisiin: lakanoita ja pyyhkeitä.
Tässä syy: Meillä on ollut kihomatoja, ei kiitos ikinä enää!
Öö, mitäs jos ne pesisi 90 asteessa ennen käyttöön ottoa??
En osta kosmetiikkaa, alusvaatteita(sukkia ja uima-asuja), lakanoita, mitään patjoja enkä hyödyttömiä juttuja. Ihmettelen täikammoisia. Itse tosin heitän kaikki tekstiilit ostamisen jälkeen pakastimeen vuorokaudeksi tai pariksi ja sitten vasta pesen.
En osta mitään vaatteita. Ostan uutena, minulla on niitä aika vähän ja käytän loppuun. Enkä tekstiilituotteita, jos niitä ei pysty pesemään tosi kuumassa.
Kenkiä, en voi toisten jalkavaivoja ottaa lisäksi, omia on jo tarpeeksi.
Mitään kosmetiikkaa en osta minäkään.
En alusvaatteita, uimapuku ehkä siinä ja siinä, ehkä jos olisi todella siistikuntoinen/uudenveroinen. Mutten ehkä siltikään. En perussukkia, villasukat voisin ostaa, samoin uudenveroiset sukkahousut. En ostaisi kosmetiikkaa. Kenkien kanssa olen myös tarkkana, selkeästi toisen sisäänajamia en ostaisi, mutta "muotoutumattomat" olisi ok.
Patjoja en ostaisi, enkä tyynyjä. Peitto vähän siinä ja siinä, ehkä todella siistissä kunnossa olevan? Viltit tms on ok ostaa. Sohvaa tms vaikeasti puhdistettavaa huonekalua en myöskään kovin helpolla ostaisi, mutta vannomaan en kyllä mene.
Enkä ostaisi mitään sellaista, mitä en tarvitse.
En ostaisi käytettyä kuukautiskuppia tai geishakuulia kirpparilta vaikka edullisesti saisinkin. Ei tarvinne muuta selitystä kuin tämän: Yök.
http://paskatkirppisloydot.bellablogit.fi/2014/01/21/vuoden-paskin-kirp…
Haha köyhät! :D
Mä ostan vaatteet Stokkalta, en mistään kirpputorilta! Nimikin sen jo kertoo että mitä niistä ostetaan...
Vierailija kirjoitti:
Haha köyhät! :D
Mä ostan vaatteet Stokkalta, en mistään kirpputorilta! Nimikin sen jo kertoo että mitä niistä ostetaan...
Stocka myy laaduttomia halpamerkkejä kalliilla. Mun vaatteet tekee ompelija intiasta ja Kiinasta hakemistani kankaista, jotka olen siellä paikallisilla itse kudottanut. Joskus ostan jotain halpavaatteita pienistä butiqueista. Taidanpa viikonloppuna käväistä Pariisissa katsomassa, jos löytyisi sukat.
Alusvaatteet, pilaantuvat tuotteet, hygieniatuotteet...
Vältän myös ns. ihonmyötäisiä trikoovaatteita yms. Peruspaidat ja leggarit ostan uutena. Niihin tarttuu väkisinkin hikitahroja, jotka eivät lopulta lähde pesussa pois. Olisi kurjaa ostaa vaate, joka alkaisi heti haista jonkun toisen(kin) hieltä kun sen vetää päälleen.
Kengät
Keinokuituja sisältävät vaatteet
Kaikki on voitava pestä 60 asteessa tai astianpesukoneessa.
Elektroniikka
Kosmetiikka
Petivaatteet
Patjat
Jne
Menkkakuppia en minkään, en kestositeitä enkä alusvaatteita. En myöskään mitään kampoja, harjoja tmv.
En osta alusvaatteita tai kosmetiikkaa. Alusvaatteet varmastikin saa pestyä hyvinkin hygieenisiksi, mutta ajatus ällöttää ihan tarpeeksi. Iholleni ja silmiini taas en sutisi jonkun muun kenties avaamia ja käyttämiä, ehkä peräti päiväysvanhoja tuotteita.