Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä et voisi ostaa kirpputorilta? Miksi et?

Vierailija

!

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

En osta alusvaatteita tai kosmetiikkaa. Alusvaatteet varmastikin saa pestyä hyvinkin hygieenisiksi, mutta ajatus ällöttää ihan tarpeeksi. Iholleni ja silmiini taas en sutisi jonkun muun kenties avaamia ja käyttämiä, ehkä peräti päiväysvanhoja tuotteita.

Kirpparilöydöt

No parfyymien, hajuvesien ,partavesien yms. sisältämä  puhdas alkoholi on  kyllä sinänsä  riittävä tae näiden tuotteiden steriiliydestä ja huulipunat ,voiteet ,rasvathan täytyy myydä avaamattomissa pakkauksissa  ( kyseessähän  voi  silloin olla alun  alkaen joku esim.  tukkumyyntivarastosta tullut jonkun  tuotteen poistoerä.)

Puolikkaita huulipuikkoja taas ei hygieenisyyssyistä)  ole myynnissä ,joten kyllä kaikki  myytävä  kosmetiikka mielestäni on riittävän valvotusti  turvallista.

Joku on esim. saattanut saada äitienpäivä-tai joululahjaksi hajuvesipullon ,jonka tuoksu vain jostain syystä ei juuri hänen nenäänsä ole  miellyttänyt ja hän on sitten palauttanut sen vaivihkaa myöhemmin kirpparille. Tänään esim. näin hillopurkillisen kuivattuja suppilovahveroita ( en ehkä itse  taitaisi ostaa juuri  niitä,mutta en nyt slti  aivan pelkäisi maistaa niitä  jos nyt  joku olisi ostanut ja esim.  tehnyt niistä sienikeittoa ...) Rintaliivejä en kyllä ostaisi,mutta harvoin niitä on,mutta  jos ovat jonkun liikkeen poistovarastoa,niin periaatteessa-miksikäs ei? 

Vain muutaman kerran ,ylipäätään ,olen ostanut ja  saanut kirppareilta jonkun sellaisen tuotteen,joka on sitten jostain syystä osoittautunut pettymykseksi.

Ehkä se  'osto &valintasilmäni' on sitten vain  kehittynyt... (?)

Gubbe

- alusvaattteita (muut jo vastasivat)

- sänkyjä ja muita makuuhuoneiden huonekaluja  (ludevaara)

- pipoja , kaulaliinoja (täivaara)

- kännyköitä, digikameroita (ei takeita että toimivat, uudetkin ovat riittävän halpoja)

- polkupyöriä jos ei ole ns hyväntekeväisyyskirppis (ovat todennäköisesti varastettuja)

- tietokirjoja 1980-90-luvuilta (ei vielä antikvaarista arvoa, mutta tiedot vanhentuneet)

- VHS -kasetteja (ei ole nauhuria enää)

- työkaluja (ovat kuluneita ja voivat olla rikki)

Vierailija

Lisään edellisiin: lakanoita ja pyyhkeitä.

Tässä syy: Meillä on ollut kihomatoja, ei kiitos ikinä enää!

Vierailija

En mitään. Minä tienaan tarpeeksi ettei tarvitse käytettyä paskaa dyykata. Hävettää ihan ihmisten puolesta jotka noissa käy ylipäätään.

Vierailija

Alusvaatteita, kosmetiikkaa, patjallista sänkyä (pelkän rungon voisin hankkia joissain tapauksissa), pinttyneitä tai likaisia tai rikkinäisiä asioita, teksiilejä joita ei voi pestä tai muuten hyvin puhdistaa, lasten kenkiä (aikuisten ostan usein), ylihinnoiteltuja tuotteita, miljoonakrääsää...

äidin ohje

Edesmennyt äitini ,joka oli lähes kaiken käytetyn tavaran  suhteen aina  terveen  perus-skeptinen, antoi minulle aikanaan  hyvän ohjeen:

" Katso aina ensin tarkkaan minkä takia   se on sinne tuotu ja pyydä saada aina nähdä ,että siellä katsomasi laite myös toimii .

Muuten älä osta (ainakaan  mitään laitetta) sieltä ennenkuin olet sen tarkastanut ja omin silmin  nähnyt"

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lisään edellisiin: lakanoita ja pyyhkeitä.

Tässä syy: Meillä on ollut kihomatoja, ei kiitos ikinä enää!

Öö, mitäs jos ne pesisi 90 asteessa ennen käyttöön ottoa??

Vierailija

En osta kosmetiikkaa, alusvaatteita(sukkia ja uima-asuja), lakanoita, mitään patjoja enkä hyödyttömiä juttuja. Ihmettelen täikammoisia. Itse tosin heitän kaikki tekstiilit ostamisen jälkeen pakastimeen vuorokaudeksi tai pariksi ja sitten vasta pesen.

Vierailija

En osta mitään vaatteita. Ostan uutena, minulla on niitä aika vähän ja käytän loppuun. Enkä tekstiilituotteita, jos niitä ei pysty pesemään tosi kuumassa. 

Kenkiä, en voi toisten jalkavaivoja ottaa lisäksi, omia on jo tarpeeksi. 

Mitään kosmetiikkaa en osta minäkään. 

Vierailija

En alusvaatteita, uimapuku ehkä siinä ja siinä, ehkä jos olisi todella siistikuntoinen/uudenveroinen. Mutten ehkä siltikään. En perussukkia, villasukat voisin ostaa, samoin uudenveroiset sukkahousut. En ostaisi kosmetiikkaa. Kenkien kanssa olen myös tarkkana, selkeästi toisen sisäänajamia en ostaisi, mutta "muotoutumattomat" olisi ok.

Patjoja en ostaisi, enkä tyynyjä. Peitto vähän siinä ja siinä, ehkä todella siistissä kunnossa olevan? Viltit tms on ok ostaa. Sohvaa tms vaikeasti puhdistettavaa huonekalua en myöskään kovin helpolla ostaisi, mutta vannomaan en kyllä mene.

Enkä ostaisi mitään sellaista, mitä en tarvitse.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat