Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytyinkö turhaan ystäväni lasten joulukalenterista?

Vierailija
09.11.2015 |

Eli, olin viikonloppuna ystäväni kanssa ostoksilla ja hän etsi jo nyt valmiiksi lapsilleen (5v poika, 8v tyttö) joulukalenterin täytteitä. Tekee siis itse sellaisen "pussukka" kalenterin. Meilläkin oli sellainen viimevuonna, mutta nyt lapseni (5v 7v) toivoivat tavallisia suklaa kalentereita.

Itse täytettyy kalenterihan on kiva, mutta ystäväni täyttää sen aivan liialla tavaralla mielestäni. Yhden luukun takaa löytyy aina, siis joka päivä, tavara ja herkku. Sinällään tuo ei kuulosta paljolta, mutta tavara on oikeasti isohko, eikä mikään pieni tarraliuska/hiuslenkki paketti yms. Vaan tytölleen osti eos huulirasvoja muutaman, olivat aika hintavia, en sitten tiedä ovatko oikeasti hyviä. Ja pojalle pieniä lelufiguureja ja muita pieniä leluja. Ja jokaisen päivän herkku tuntui olevan iso. Ei mikään pelkkä suklaakonvehti, vaan ihan suklaa/karkkipatukka, pastillirasia yms. Ja siis jokaiselle 24 päivälle on saman tyyliset luukut. Kynsilakkoja, pikku autoja, suklaapatukoita.

Osa tavaroista siis oli juuri sellaisia, mitä voisin ihan lahjana, yhdistettynä johonkin isompaan kokonaisuuteen, antaa lapselle. Ja jokapäiväinen suklaapatukka se vasta hirvittääkin!

Olenko nyt vain nipo, kun olen sitä mieltä, että kalenterissa on aivan liikaa lapsille?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on helppoa jos toisen tyyli hoitaa joulukalenteri YHTENÄ KUUKAUTENA VUODESSA aiheuttaa järkytyksen. :D 

Miksi tämä edes sinua haittaa?

Järkyttyminen nyt oli kyllä ehkä turhan iso sana mutta...

No, eihän se minun asiani olekkaan. Mutta mietin olenko nipo, jos 7 suklaapatukkaa viikossa (7x37g=259g) on mielestäni liikaa 5vlle ja 8 vlle.

Ap.

Mutta onko se nyt niin paljon että sivullisen pitää huolestua, järkyttyä, alkaa nipottaa?

Ei mun mielestä. Ja eiks siellä ollut pastillipäivä välissä? :D

Mä en usko että lapset tuosta vaurioituu, voit nukkua yösi rauhassa.

Vierailija
22/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä nyt ees kysyit oliko pastillirasia hammasystävällisiä ksylitolipastilleja? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, mutta olen vähän järkyttynyt, kun naapurin nainen saa melkein joka päivä. Minusta se on hiukan sopimatonta ja kyllä meillä ainakin mies antaa vain juhlapäivinä. Olenko nipo, kun ihmettelen, miksi naapurin pariskunta harrastaa seksiä joka päivä,

Patukkaa joka päivä, huoh. Se on viikossa jo 7 x 20cm * 52 kertaa= eli yhteensä jopa 7280 cm pelkkää patukkaa yhdessä viikossa!

Vierailija
24/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jealous much? Ittelläs ei vaan oo varaa hemmotella lapsia.

Vierailija
25/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo pieni suklaapatukka päivässä ketään pilaa, jotkut syöttää lapsilleen suklaamuroja, sokerimyslejä, sokerijogurtteja joka päivä ympäri vuoden...

Vierailija
26/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni olet oikeassa että liikaa on. Silti asia ei kuulu meille. Toisilla tuntuu olevan oltava useita kalentereita. Lapselle ei uskalleta edes sen vertaa tuottaa pettymystä, että vaan yhden kalenterin saisi.

Isoäiti kokoaa vastaavan kalenterin, toinen isoäiti osti  suklaakalenterin, kummi toi yhden, lapsi osti omilla rahoillaan oman ja taisin jonkun lehden mukana vielä tulla yksi. Taidan säästää tuon paperisen lehden mukana tulleen ja heittää muut pois, ettei lapsi vaan totu liian hyvään. Äh, menköön paperinenkin takan sytykeeksi niin pettyy lapsi oikein kunnolla!

Vierailija
27/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on helppoa jos toisen tyyli hoitaa joulukalenteri YHTENÄ KUUKAUTENA VUODESSA aiheuttaa järkytyksen. :D 

No, eihän se minun asiani olekkaan. Mutta mietin olenko nipo, jos 7 suklaapatukkaa viikossa (7x37g=259g) on mielestäni liikaa 5vlle ja 8 vlle.

Ap.

Mutta onko se nyt niin paljon että sivullisen pitää huolestua, järkyttyä, alkaa nipottaa?

En ole ap, mutta pastillirasioita on myös suklaa pastillirasioita:D eli en nyt niitäkään terveelliseksi sanoisi.

Ja sille joka sanoi, ettei patukkaa tarvitse syödä kokonaan, niin ei meidän penskalla vaan itsehillintä riittäis:D keposeen menis koko patukkaa viidessä minuutissa. Yli 200g herkkua viikossa lapselle on paljon, jos kyseessä on suklaa/karkki.

Kokeiles ite vetää joka viikko kuukauden ajan yks fazerin sininen ja kerro miten kävi, noi lapset nyt on vielä todella paljon pienempi kokosia:D

Mut ei toi kyl oo kenenkään muun asia, kuin mamman ja sen pentujen. Siinähän opettaa epäterveelliset tavat lapsilleen ja lihottaa ne. Sokeriin voi jäädä koukkuun mammat you know!

Vierailija
28/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, selviä suklaaholisteja molemmat tulevaisuudessa. :(

Vierailija
29/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä vastauksista tulee mieleen, että ajat ovat nyt tällaiset, että kaikki lapset saavat paljon ja kyllähän se ylipainokin on koko ajan lisääntymässä. 

Vierailija
30/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on joulukalenteri joka sisältää joka päivä legopaketin. Luukun hinta vaihtelee 5-150€ välillä/ luukku.

Järkyttävää!

Vierailija
31/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt joululahjoistakin tuli puhetta, aikoo varmaan ostaa kalliin nukkekodin josta et tiedä onko se edes hyvä? Ai että käy sääliksi kyllä.

Vierailija
32/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

En ole ap, mutta pastillirasioita on myös suklaa pastillirasioita:D eli en nyt niitäkään terveelliseksi sanoisi.

Ja sille joka sanoi, ettei patukkaa tarvitse syödä kokonaan, niin ei meidän penskalla vaan itsehillintä riittäis:D keposeen menis koko patukkaa viidessä minuutissa. Yli 200g herkkua viikossa lapselle on paljon, jos kyseessä on suklaa/karkki.

Kokeiles ite vetää joka viikko kuukauden ajan yks fazerin sininen ja kerro miten kävi, noi lapset nyt on vielä todella paljon pienempi kokosia:D

Mut ei toi kyl oo kenenkään muun asia, kuin mamman ja sen pentujen. Siinähän opettaa epäterveelliset tavat lapsilleen ja lihottaa ne. Sokeriin voi jäädä koukkuun mammat you know!

Teidän peskalla ei riitä itsehillintä niin ei riitä sitten muidenkaan. :D 

Vierailija
33/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tosissaan aletaan av:lla testaamaan tota Fazerin sininen kuukauden ajan, niin haluun vaan kertoa: Iguess I'll take one for the team!! :D :)

Vierailija
34/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jealous much? Ittelläs ei vaan oo varaa hemmotella lapsia.

Ei, en ole kateellinen. Ja kyllä minulla ihan varaa on lapsiani hemmotella, kiitos kysymästä.

Tuo määrä suklaata vain vaikuttaa kovin epäterveelliseltä. Pastillirasiatkin olivat siis karkki sellaisia, ei mitään purkkapastilleja. Joulun alla muutenkin tulee syötyä paljon herkkuja. Ystäväni on siis todella perso makealle, ja leipoo piparitkin joulukuun alussa, ja iitö on aina lautasella keittiön pöydällä kaikille tarjolla. (On siis hieman pyöreä perhe jo, sen takia olen ehkä vähän huolissani terveydestä)

Ja jos saa 24 lelua ennen jouluaattoa, jolloin saa lisää leluja niin kaverihan se niitä siivoa ympäri kämppäänsä. Osa tytön tavaroista oli myös kunnon meikkejä. Kynsilakkoja, poskipuna, ripsari. En aivan ymmärtänyt mihin niin pieni tarvitsee meikkejä. Lasten kanssa voi leikkiä meikkileikkejä, ja silloin voi käyttää äidin meikkejä.

Ap.

Vierailija
35/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 10e hintaan paketillisen (12kpl) pieniä maatalouskoneita lapseni pussukkakalenteriin, eli 12 luukkua hoidettu. Sitten laitan lisäksi Dumleja, pipareita ja pari suklaapatukkaa. Yhteiskustannukset jää siis alle 20e, moni kalenteri maksaa yli tuon ja lapsi saa niistä jotain pikkukrääsää/karkkia, nyt lapseni saa laadukkaita metalliajoneuvoja ja mieleisiään nameja. Itse kyllä ajattelin että 1e/päivä on maximihinta tuollaisen kalenterin täyttämiseen, mutta jokainen tyylillään. Pussukkakalenteriin päädyttiin koska lapsi ei pidä kalenterisuklaista eikä mikään paperikalenteri ole minusta mikään jeejee-joulunodotus-juttu.

Vierailija
36/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista ois tietää, miten ap. Kohtaa OIKEITA ongelmia jos tuokin jo järkyttää :DDD

Tee ny ihmeessä lasukin tästä!

Vierailija
37/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 27 ostan pari kertaa kuussa suklaalevyn ja syön sen yhdeltä istumalta useimmiten :) uhan normaalipainoinen olen

Vierailija
38/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä on joulukalenteri joka sisältää joka päivä legopaketin. Luukun hinta vaihtelee 5-150€ välillä/ luukku.

Järkyttävää!

On

Vierailija
39/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää!

Tämä on kyllä sitten taas ihan oikeasti jo liikaa. Mitä järkeä?

Vierailija
40/75 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, varmaan nämä lapset eivät 11 kk:n aikana sitten syökään herkkuja?? Luulen kyllä, että tahti on samantapainen ympäri vuoden unohtamatta niitä sokerihuurrutettuja muroja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi