Järkytyinkö turhaan ystäväni lasten joulukalenterista?

Vierailija

Eli, olin viikonloppuna ystäväni kanssa ostoksilla ja hän etsi jo nyt valmiiksi lapsilleen (5v poika, 8v tyttö) joulukalenterin täytteitä. Tekee siis itse sellaisen "pussukka" kalenterin. Meilläkin oli sellainen viimevuonna, mutta nyt lapseni (5v 7v) toivoivat tavallisia suklaa kalentereita.

Itse täytettyy kalenterihan on kiva, mutta ystäväni täyttää sen aivan liialla tavaralla mielestäni. Yhden luukun takaa löytyy aina, siis joka päivä, tavara ja herkku. Sinällään tuo ei kuulosta paljolta, mutta tavara on oikeasti isohko, eikä mikään pieni tarraliuska/hiuslenkki paketti yms. Vaan tytölleen osti eos huulirasvoja muutaman, olivat aika hintavia, en sitten tiedä ovatko oikeasti hyviä. Ja pojalle pieniä lelufiguureja ja muita pieniä leluja. Ja jokaisen päivän herkku tuntui olevan iso. Ei mikään pelkkä suklaakonvehti, vaan ihan suklaa/karkkipatukka, pastillirasia yms. Ja siis jokaiselle 24 päivälle on saman tyyliset luukut. Kynsilakkoja, pikku autoja, suklaapatukoita.

Osa tavaroista siis oli juuri sellaisia, mitä voisin ihan lahjana, yhdistettynä johonkin isompaan kokonaisuuteen, antaa lapselle. Ja jokapäiväinen suklaapatukka se vasta hirvittääkin!

Olenko nyt vain nipo, kun olen sitä mieltä, että kalenterissa on aivan liikaa lapsille?

Sivut

Kommentit (72)

Vierailija

No jo on helppoa jos toisen tyyli hoitaa joulukalenteri YHTENÄ KUUKAUTENA VUODESSA aiheuttaa järkytyksen. :D 

Miksi tämä edes sinua haittaa?

Vierailija

No miksi sinua haittaa, että lapset saavat "liikaa"? On tuo mustakin aika paljon mutta en mä nyt mitenkään järkyttävänä tuota osaa pitää. Joku tykkää hemmotella lapsiaan, so?

Vierailija

Kamalaa, mutta olen vähän järkyttynyt, kun naapurin nainen saa melkein joka päivä. Minusta se on hiukan sopimatonta ja kyllä meillä ainakin mies antaa vain juhlapäivinä. Olenko nipo, kun ihmettelen, miksi naapurin pariskunta harrastaa seksiä joka päivä,

Vierailija

24 suklaa patukkaa vuodessa ei kuulosta hirveän suurelta määrältä... ei myöskään 24 lahjaa .
En myöskään ymmärrä miksi menettää hermoja tuon takia.

Vierailija

Mielestäni olet oikeassa että liikaa on. Silti asia ei kuulu meille. Toisilla tuntuu olevan oltava useita kalentereita. Lapselle ei uskalleta edes sen vertaa tuottaa pettymystä, että vaan yhden kalenterin saisi.

Vierailija

Siis mikä sinua järkytti? Se, että ystäväsi osti lapsilleen tarpeellisia huulirasvoja, mutta ei anna niitä samantien, vaan vasta joulukuussa?

Suklaapatukka päivässä onkin ihan kamala, mutta minusta pahempi on marraskuussa sinne viipaloitu terveellinen tomaatti!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No jo on helppoa jos toisen tyyli hoitaa joulukalenteri YHTENÄ KUUKAUTENA VUODESSA aiheuttaa järkytyksen. :D 

Miksi tämä edes sinua haittaa?

Järkyttyminen nyt oli kyllä ehkä turhan iso sana mutta...

No, eihän se minun asiani olekkaan. Mutta mietin olenko nipo, jos 7 suklaapatukkaa viikossa (7x37g=259g) on mielestäni liikaa 5vlle ja 8 vlle.

Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On kyllä minustakin aika överiä. Miten lapsi osaa sitten arvostaa, jos joku tuo esim. synttärilahjaksi jotain vastaavaa.

No jos viet huulirasvan ja pastillirasian lapselle lahjaksi niin on siinä vähän syytäkin miettiä miksei lapsi ehkä suorastaan hypi innosta. ;)

Ei vaan, ei siinä nyt ole yhtenä hassuna kuukautena mitään kamalaa jos saa vähän ekstraa. Tietää lapsikin että se on spesiaalikuukausi, eiköhän osaa arvostaa niitä Alma-tädin lahjoja kalenteristaan huolimatta. Vai eikö sinun lapsesi enää ilahdu koskaan suklaasta jos annat suklaakalenterista päivittäin suklaan?

Vierailija

Luulin että kyseessä olisi ollut jotain k-18-materiaalia, mutta että suklaapatukka ja pikkuauto järkyttää? Joo, itse olen täyttänyt kalenteria tyyliin parilla legolla tai hiuspinnillä, mutta en olekaan rikas.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat