Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jätin paskan miehen ja silti hirvittävän syyllinen olo

Vierailija

Miehen kanssa oli paha olla ja hän käytti monenlaista henkistä väkivaltaa. Toisen vaiheen hakemus ajankohtainen ja on ihan hirveän syyllinen olo. Alkuaikojen hyvät hetket pyörii mielessä, miestä käy sääliksi. Normaalin parisuhteen palautuminen ei missään nimessä ole mahdollista. Tukea ja tsemppiä anyone? :(

Kommentit (10)

Vierailija

Kyllä se siitä! Aluksi aina tuntuu vaikealta, mutta todella hyvä, että ymmärsit lähteä huonosta suhteesta ansaitset parempaa. Ajan kanssa helpottaa ja jos tulee kauhea ikävä tai syyllisyys nii tee vaikka lista syistä miksi erositte ja mikä oli suhteessa huonoa. Auttoi ainakin minulla.

Vierailija

Ero ei ole koskaan helppo ja noi syyllisyyden tunteetkin kuuluu asiaan kun ihmisillä on usein tapana jossitella. Muista kuitenkin ettei sinun tarvitse sietää minkäänlaista väkivaltaa missään suhteessa. Aikansa se toipuminen vie ja tolpillesi pääset aivan varmasti vielä. Tsemppiä 😊

Vierailija

Kannattaa varmaan tehdä se lista jo nyt, kun ne negatiiviset asiat on vielä kirkkaana mielessä. Jätä listaamatta positiiviset, näytät kullanneen ne muistoissasi jo muutenkin. Onnittelut huonosta suhteesta irtaantumisesta!

Vierailija

kiitos tsempistä. Miksi sitä aina ajatteleekin että jos vielä kerran itse tsemppaisi niin kaikki muuttuisi paremmaksi? Yritinkö minä tarpeeksi? Olinko huono vaimo? Ehkä provosoin miestä kun yritin vain puolustautua ja pitää puoliani..

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
kiitos tsempistä. Miksi sitä aina ajatteleekin että jos vielä kerran itse tsemppaisi niin kaikki muuttuisi paremmaksi? Yritinkö minä tarpeeksi? Olinko huono vaimo? Ehkä provosoin miestä kun yritin vain puolustautua ja pitää puoliani..

ap

Soppa vaan paranoo, kun sitä uudelleen lämmittää, vanhat suhteet useimmiten ei...

vesiputous

Täällä on aika samanmoiselta kuulostava tilanne. Mies on ihana ja herkkä luonne, mut järjetön ryyppääminen ja kaikki mitä siitä on seurannut on kyllä tuhonnut luottamuksen. Ja tuttu kaava toistuu, mies on vähän katuvainen ja yrittää pikkusilla jutuilla saada mua takasin. Ja minä pelkään nyt eniten että mun sydän sulaa kun se on niin heikko yksin. Mutta sitten se tulee ja tappaa mut taas henkisesti.

Vierailija

Oletteko ajatelleet, mistä syyllisyytenne johtuu?

Onko teillä elämässänne päärooli olla huoltaja, vastuunkantaja ja äiti jollekin? Syyllisyys sitten tulee siitä, kun jätättekin sen ihanan reppanan oman onnensa nojaan?

Ajatelkaa nyt, että teillä on oikeus ja velvollisuus elää omaa elämäänne. Se on teille ihan yhtä suuri lahja kuin niille miehille. Ei sitä sovi heittää hukkaan alistumalla jonkun toisen kynnysmatoksi.

Kukas ap:n puolia olisikaan pitänyt, jos ei hän itse? Poliisi, ehkä. Miksi sinä pidät itseäsi jotenkin huonompana ja kuvittelet sen olleen provosointia, jos elät ja toimit ihan tavallisen suomalaisen naisen tapaan?

Miksi  juuri sinun pitää muuttua paremmaksi, mutta miehen ei tarvitse tehdä mitään miellyttääkseen sinua?

Ikäviä kysymyksiä, mutta minä odottaisin ihan tosissani vastauksia teiltä.

Vierailija

Tuttu tunne tuo syyllisyys. Kun toinen oikein asiakseen ottaa syyllistämisen kaikesta, niin se menee kyllä ihon alle. Nyt pitää vain päästä eroon tuosta tyypistä, rakentaa elämä ja itsetunto kuntoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä on aika samanmoiselta kuulostava tilanne. Mies on ihana ja herkkä luonne, mut järjetön ryyppääminen ja kaikki mitä siitä on seurannut on kyllä tuhonnut luottamuksen. Ja tuttu kaava toistuu, mies on vähän katuvainen ja yrittää pikkusilla jutuilla saada mua takasin. Ja minä pelkään nyt eniten että mun sydän sulaa kun se on niin heikko yksin. Mutta sitten se tulee ja tappaa mut taas henkisesti.

Anna sen heikon paskan vaan kuolla siihen alkoholiinsa. :DDDDDD

Vierailija

Kaikella on aina alkunsa ja loppunsa, ja tuosta jutustasi käy ilmi mm henkinen väkivalta, ja on totta, että se yleensä vain pahenee ajan myötä, mahdollisesti muuttuu fyysiseksi ilman terapioita tms.

Teit oikean ratkaisun, vaikka nyt epäilyttääkin. Onnea elämääsi ja jaksamista!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat