Kun nainen sanoo: "en kerro seksikumppanieni määrää seurustelukumppanille, koska tieto ei kuulu hänelle"...
Niin voinko minäkin jättää kaiken "aran" tiedon kertomatta. Eihän menneisyyden henkikökohtaiset asiat kuulu toiselle?
Olen ollut 5 eri suhteessa ja kaikissa eksynyt pettämään. Mutta eihän seuraavan naisen tätä tarvitse tietää, koska asia ei kuulu hänelle.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän menneisyys kuulu kenellekään, mutta jos meinaat jatkossakin pettää, niin miksi aloittaa uutta suhdetta?
Harvinaista kai se onkin että uudet pettämis suunnitelmat on jo valmiina kun suhdetta aloittaa.
No jos sama kuvio aina vaan toistuu uudestaan ja uudestaan, niin kai sitä jotenkin aavistaa, miten tulee käymään. Sinkkuna saa vapaasti olla vaikka joka päivä eri tyypin kanssa, jos huvittaa. Ei tarvitse selitellä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Voiko nainen jättää samoin kertomatta että edellisessä suhteessa on pettänyt kumppania?
Logiikka tässä lienee se, että aivan kuten kumppaneiden lukumääränkin suhteen, naisella on oikeus päättää, kuuluuko tuo tieto kumppanille vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Miksi "vahva" ja "itsenäinen" nainen antaa monien miesten nussia häntä ja hehkuttaa sitä, miten ei olla 50-luvulla ja että nainen saa "nauttia" seksuaalisuudestaan. Sitten hävetään ja kerrotaan miehelle valheita tai jopa jätetään asia kertomatta.
Eihän kukaa itseään kunnioittava nainen kehtaa kertoa: "minua on pannut 50 eri miestä".
Tai HÄN on pannut 50 eri miestä. Ne miehet ovat antaneet HÄNEN nussia. Ai eikö?
Ei se mene niin, että nainen antaa ja mies ottaa. Seksi on kahden ihmisen välinen yhteinen teko, ei mikään uhraus tai lahja, eikä seksin määrä liity mitenkään kummankaan osapuolen itsekunnioitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän menneisyys kuulu kenellekään, mutta jos meinaat jatkossakin pettää, niin miksi aloittaa uutta suhdetta?
Harvinaista kai se onkin että uudet pettämis suunnitelmat on jo valmiina kun suhdetta aloittaa.
No jos sama kuvio aina vaan toistuu uudestaan ja uudestaan, niin kai sitä jotenkin aavistaa, miten tulee käymään. Sinkkuna saa vapaasti olla vaikka joka päivä eri tyypin kanssa, jos huvittaa. Ei tarvitse selitellä mitään.
Niin, paitsi APn mielestä ilmeisesti tarvii: Uudelle seurustelukumppanille. Kyllä minun mielestäni on toivottavampaa että naiskentelee ympäriinsä sinkkuna kuin parisuhteessa ollessa. Jos nyt aletaan irtosuhteita ja pettämistä jotenkin punnitsemaan samassa kontekstissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin te nuoret ootte taantunu? Mikä juttu tää nyt on, että naisella ei saa olla vilkas seksielämä ennen avioliittoa?. Miehilläkö sitten saapi?
Komppi tälle. Näin 48-vuotiaana olen aika epäuskoisena lukenut näitä "minulle kelpaa vain neitsyt, vaikka itselläni on paljon seksikumppaneita" -aloituksia.
Toivon mukaan nämä ovat palstalassukan provoja, koska muuten en mitenkään voi ymmärtää näitä. Ihan kivikautista kaksinaismoralismia!
Oltiinko me 80-luvulla modernimpia, tasa-arvoisempia ja fiksumpia kuin nykyajan parikymppiset - siltä nyt alkaa vähitellen vaikuttaa.
Voisitteko te femakkomammat ajatella järjellä ja lopettaa olkiukkojen viljelyn? MISSÄÄN ei ole sanottu että miehet saisivat lutkailla sielunsa kyllyydestä mutta naisen pitäisi olla neitsyt. On vain perin harmillista että suurin osa naisista ei tätä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko nainen jättää samoin kertomatta että edellisessä suhteessa on pettänyt kumppania?
Logiikka tässä lienee se, että aivan kuten kumppaneiden lukumääränkin suhteen, naisella on oikeus päättää, kuuluuko tuo tieto kumppanille vai ei.
Mä en sanoisi että on oikeus päättää kuuluuko vai eikö joku tietoa kumppanille. Oikeus on toki olla kertomatta niin halutessaan. Kumppanilla on yhtälailla oikeus päättää riittääkö esim. epämääräinen vastaus joo tai onhan noita vai päättääkö hän etsiä puolison joka pystyy ja haluaa antaa tarkempia vastauksia.
Olen vapautumassa sinkkumarkkinoille lähes 20 vuoden parisuhteen jälkeen. Historiaa siis on aika paljon kerrottavana jos uusi mahdollinen mies vain haluaa kuunnella. Mutta tuskinpa haluaa. En usko, että tulemme käyttämään kaiken aikamme historian setvimiseen ja niinpä myös molempien aikaisemmat suhteet jäänevät aika vähälle miettimiselle. Toki jos mies niin haluaa, niin voin kertoa hänelle kaikki miessuhteeni ennen aviomiestäni. Voin selvittää asiat ihan nimien ja kalenterin kanssa, kertoa miten meni, mihin suhde loppui ja kauan yhdessä olimme. Hohoi teinit siis, keskittykää nyt vähän enemmän oleellisiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
kuka normaalilla itsetunnolla varustettu kyselisi seksikumppanien määrää?
Itse kyselen ihan uteliaisuudesta, tunteakseni ja ymmärtääkseni toista paremmin.
No olen kyllä huonoitsetuntoinen, mutta minulla ei silti tietääkseni ole mitään kiinnostusta syrjiä ketään tällä perusteella, oli vastaus mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin te nuoret ootte taantunu? Mikä juttu tää nyt on, että naisella ei saa olla vilkas seksielämä ennen avioliittoa?. Miehilläkö sitten saapi?
Komppi tälle. Näin 48-vuotiaana olen aika epäuskoisena lukenut näitä "minulle kelpaa vain neitsyt, vaikka itselläni on paljon seksikumppaneita" -aloituksia.
Toivon mukaan nämä ovat palstalassukan provoja, koska muuten en mitenkään voi ymmärtää näitä. Ihan kivikautista kaksinaismoralismia!
Oltiinko me 80-luvulla modernimpia, tasa-arvoisempia ja fiksumpia kuin nykyajan parikymppiset - siltä nyt alkaa vähitellen vaikuttaa.
Kannattaako sitä nyt ottaa tosissaan muutaman mielenterveysongelmaisen/provoavan tyypin juttuja? Mistäs muuten tiedät ettei kyseessä ole joku mielenterveysongelmainen nainen, joka noita kirjoittelee? Tietää millä saa naiset takajaloilleen ja saa siitä kiksejä...
Kysyn aina naiselta montako miestä hän on pannut. Jos saan vastauksen, kerron luvun kolmella selvittääkseni todellisen määrän. Jos en saa vastausta, oletan sen olevan kymmenissä joka on automaattinen turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuka normaalilla itsetunnolla varustettu kyselisi seksikumppanien määrää?
Itse kyselen ihan uteliaisuudesta, tunteakseni ja ymmärtääkseni toista paremmin.
No olen kyllä huonoitsetuntoinen, mutta minulla ei silti tietääkseni ole mitään kiinnostusta syrjiä ketään tällä perusteella, oli vastaus mikä hyvänsä.
Niin ja tuo sinun toisten entisten märehtiminen johtuu siitä huonosta itsetunnostasi. Eikö kannattaisi keskittyä nykyisyyteen eikä menneisyyteen? Jos itsekkin tiedostaa että itsellä on tuollaisia suhdetta vahingoittavia tapoja, eikö niistä vain kannattaisi hankkiutua eroon? Mitä jos lopettaisi sen sairaan tenttaamisen ja kaivelun? Mitä ihmeen ymmärtämystä tuollaisesta kaivelusta saa? Se jolta kysellään saa kyllä paljonkin ymmärtämystä, mm. sen että on todennäköisesti suhteessa sairaaloisen mustasukkaisen ihmisen kanssa.
Minä keski-ikäisenä miehenä en kerro enkä kysy. Käyn myös huorissa, jos huvittaa. Enkä kerro siitäkään. Ja "petän", jos huvittaa ja tilaisuus aukenee. Enkä myöskään kerro siitä mitään. Sallin naisystävillenikin samat asiat. Näistä asioista vaan en puhu edes kysyttäessä. Jos painostetaan, niin valehtelen, jos tilanne mielestäni sitä vaatii.
Tuollainen nainen on kevytkenkäinen lutka, joka häpeää menneisyyttään ja itseään.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen nainen on kevytkenkäinen lutka, joka häpeää menneisyyttään ja itseään.
Itse kyllä voin kertoa, pidän sitä vaan miehelle aika nolona jos kysyy. Sehän kertoo hänen omasta epävarmuudestaan.
No, kuten itsekin varmaan tajuat, niin suhteessa pettäminen on vähän eri asia kuin selsikumppanien määrä sinkkuaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä seurustelukumppaneiden määrällä ja pettämisellä on keskenänsä? Ei mitenkään verrannolliset asiat.
Nimenomaan ne on. Tulee lisää seurustelukumppaneiden määrää. Ja ne voi jättää kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Minä keski-ikäisenä miehenä en kerro enkä kysy. Käyn myös huorissa, jos huvittaa. Enkä kerro siitäkään. Ja "petän", jos huvittaa ja tilaisuus aukenee. Enkä myöskään kerro siitä mitään. Sallin naisystävillenikin samat asiat. Näistä asioista vaan en puhu edes kysyttäessä. Jos painostetaan, niin valehtelen, jos tilanne mielestäni sitä vaatii.
Waude! Taidat olla aikamoinen saalis! Heh! Et kyllä varmaan tajua sitä itse... Huoh... -Kaunis Nainen-
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen ihmettelemästä päästyäni, kun olisin luullut ettei tästä aiheesta tarvi enää edes keskustella.
Vaan tuntuvat nykynuoret olevan paljon konservatiivisempia kuin omana nuoruuden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on tehty elettäväksi ja ei niitä tilaisuuksia joka ilta tule. Ne on käytettävä silloin kun ne aukeaa, oli suhteessa tahi ei.
Ei menneisyydestä ole pakko kertoa kaikkea.