"Meidän lapset"
Onko ihan tavallista hehkuttaa "meidän lapsesta" (tyyliin "meirän poika" tai "meirän tyttö") vaikka on erottu?
Itse en tällaista hehkutusta ex-mieheni kanssa harrasta. Totta kai puhumme lapsista, iloitsemme heidän saavutuksistaan jne., mutta keskusteluissamme on erilainen sävy kuin silloin, kun vielä olimme naimisissa. Minun mielestäni tuntuisi jotenkin oudolta puhua korostetusti "meidän lapsista" enää hänen kanssaan, eron jälkeen. Mulle tulisi sellainen olo, että mies luulee, että minä jotenkin haikailen takaisin meidän entistä yhteistä perhe-elämää, tai jotain. Ex-miehelläni on nyt kuitenkin yhteinen elämä jonkun toisen kanssa (uusi naisystävä). Tarpeetonta painottaa "meidän yhteisiä lapsiamme", kun jos he yrittävät muodostaa omaa uusperhekokonaisuuttaan. Ei perhe ole vain verisiteitä.
Joo, meillä on yhteiset lapset, mutta se on tietyllä tavalla biologiaa. Yhtä hyvin nuo lapset voisi olla jonkun toisenkin kanssa. Sattumalta me nyt vain päädyimme yhteen "otollisena" aikana, ihastuimme toisiimme varmaan jossain vauvakuumehuumassakin (jos rehellisiä ollaan), ja halusimme lapsia molemmat. Harmi vain, kun emme muuten olleetkaan niin sopivat toisillemme, ja ero tuli väistämättä myöhemmin :(.
Rakastan nykyistä miestäni paljon enemmän kuin exääni, rehellisesti sanottuna tämäkin, vaikkei meillä ole lapsia. Joskus harmittaa, etten tavannut tätä miestä silloin lastentekoiässä.
Syy miksi otan tämän esille on, että miesystäväni eksä oli kirjoittanut miehelle pojastaan, että oli jossain pelissä pelannut hyvin tms., ja sitä hehkutti, ja miesystävä oli vastannut viestiin "Meirän poika...isäänsä tullut :)".
Joo, totta kai poika on "heidän poikansa", mutta he eivät enää ole mikään yhteinen yksikkö - en minä ainakaan minun mieheni kanssa viesteissä hehkuttele enää "meidän lapsista".
Miksei voinut vaan vastata jotain tyyliin "Hienoa, kun poika pelasi noin hyvin!"
Miten te muut eronneet viestittelette eksänne kanssa lapsistanne? Hehkutatteko joka käänteessä "meidän poikaa" tai "meidän tyttöä"?
Kommentit (24)
Älä ylianalysoi tai loppuu tuokin suhde eroon. Se poika on heidän poikansa vaikka ovat eronneet, ei se sitä tarkoita, että mies haikailisi millään tavalla exän perään.
Vierailija kirjoitti:
7, onko sulla yhteisiä lapsia miehesi kanssa?
Sillä on varmasti merkitystä. Ehkä tietyt asiat on helpompi "sulattaa", jos on niitä yhteisiä lapsia.
Minä haluaisin miehen kanssa vielä yhteisenkin lapsen. Miesystävä ei taas enää haluaisi siihen "rumbaan" lähteä, mutta tietää kyllä, että minä haluaisin hänen kanssaan lapsia.
Siksikin tuntui vielä jotenkin ekstrapahalta lukea tuo tekstari, josta kerroin.
Ap
Neuvoisin sinua olemaan hankkimatta uutta lasta tämän miehen kanssa.
Ja jos sinulla on jo lapsia, kuten annoit ymmärtää ensimmäisessä viestissäsi, niin heidän kannalta olisi ehkä parempi ettet hankkisi mitään lapsia enää kenenkään kanssa.
Koska ne uudet lapset olisivat sitten niitä "meidän" lapsia ja vanhat ilmeisesti jotain entisiä, ex-lapsia.
Et taida käydä ihan kaikilla pytyillä. En todella yhtään ihmettele, ettei miesystävä halua sinun kanssasi lapsia tehdä.
16, olisikohan tuo nyt vähän eri juttu!
Minä ainakaan en puhu exäni kanssa enää "meidän lapsista".