Olenko muka vanhanaikainen, kun meillä lapset käyttää tavallisia kuravaatteita?

Vierailija

Kaveri haukkui minua vanhanaikaiseksi :( , koska meillä lapset käyttää kotonakin ihan tavallisia kuravaatteita. En ole mitenkään tarkoituksella "retro" tai nuukaile vaatteiden hankinnassa tai muuta sellaista. Kun on neljä lasta samaan aikaan siinä iässä, että vaatteet herkästi kuraantuu, niin minusta se on vaan paljon helpompaa kuravaatteiden kanssa.

Sivut

Kommentit (50)

Kurikset

Näin lapsettomana kysyn, mitä tämä "kaverisi" sitten ehdottaisi käytettäväksi?

Onko olemassa jotain nykyaikaisia, kenties kalliita, ulkoiluvaatteita, jotka kestävät kaiken, eivätkä likaannu tai kastu läpi?

Vai kuvitteleeko hän, että neljälle lapselle kullekin voisi/olisi järkevää hankkia ties kuinka monet tavalliset ulkoluvaatteet ja pestä niitä joka melkein jokaisen ulkoilun jälkeen? Eihän suuri vaatevarasto kuitenkaan säästä lapsia kastumiselta ja palelemiselta.

Mitä lapset itse haluavat?

Vierailija

Riippuu varmaan siitä millainen piha on. Kotona asfalttipihoilla ei kurahousuja ole meillä tarvittu. Mutta mökille ostin jopa vielä meidän 9v:llekin ihan perus kurahaalarit ja hanskat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa jotain nykyaikaisia, kenties kalliita, ulkoiluvaatteita, jotka kestävät kaiken, eivätkä likaannu tai kastu läpi?

Vai kuvitteleeko hän, että neljälle lapselle kullekin voisi/olisi järkevää hankkia ties kuinka monet tavalliset ulkoluvaatteet ja pestä niitä joka melkein jokaisen ulkoilun jälkeen? Eihän suuri vaatevarasto kuitenkaan säästä lapsia kastumiselta ja palelemiselta.

Hänen lapsillaan (2 kpl) on pukuja, jotka pitää jonkin verran vettä, mutta eivät näytä kuravaatteilta. Niiden kuivattaminen on minusta hankalampaa, koska meillä ei ole kovin isot tilat kotona.

En ole varsinaisesti kysynyt, mitä lapset itse haluavat.

Vierailija

Stadissa ei tartte kuravaatteita. Muutenkin on jotenkin barbaarista antaa niiden pikku-peikkojen kiereskellä mudassa.

Jos asut sivistyneillä seuduilla, mitään erityisiä kuravaatteita ei tarvita.

Jos taas asut böndellä.. no, siinä tapauksessa ei liene väliä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, on olemassa vaatteita jotka ovat vedenpitäviä. Oikeastaan kaikki puvut nykyään. Kaikki vaatteet tietysti likaantuvat, ne voi pyyhkiä ja harjata puhtaaksi kuivuttua. Niissä on helpompi liikkua kuin kuravaatteissa, ja mikä tärkeintä ne on paljon helpompi pukea päälle.

Kolmen lapsen kokemuksella olen todennut että kuravaatteet ovat melko turhat, eikä niitä olekaan käytetty. Kuravaatteet oikeasti tuntuvat olevat jäänne ajalta kun ei vielä tehty vedenpitäviä välikausipukuja.

Ja mitä lapset itse haluavat? No ne haluavat mennä ulos sorseissa ja t-paidassa.

Vierailija

Olet vanhanaikainen, kuravaatteet ovat niin junttisuomalaista. Lapset saa rypeä ja sotkea rapakoissa,kuin possut. On niitä fiksuja ulkoiluvaatteita, mutta laadukkaat maksavat ja eihän nuukailevat niitä osta. Kuravaatteet .... huokaus

Vierailija

Päiväkotiin piti viedä kuravaatteet hoitajien pyynnöstä, joten niiden alla on lapsellani vedenpitävät puvut. Kotona ei kuravaatteita käytetä, kun on useampi vedenpitävä ulkoilupuku käytössä ja vaihdonvaraa, jos menee likaiseksi.

Vierailija

Espoon lähiössä on kaikki mammat vanhanaikaisia, ei me ymmärretä tuollaista hienostelua. Kuravaatteita käytetään, kun ovat tarpeen. Tänä syksynä ei ole kotona vielä tarvinnut, pk:ssa on ollut kahdesti käytössä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Päiväkotiin piti viedä kuravaatteet hoitajien pyynnöstä, joten niiden alla on lapsellani vedenpitävät puvut. Kotona ei kuravaatteita käytetä, kun on useampi vedenpitävä ulkoilupuku käytössä ja vaihdonvaraa, jos menee likaiseksi.

Mitä useammin peset, sitä nopeammin vedenpitävyys katoaa. Seuraavaksi oletkin haukkumassa vedenpitävien vaatteiden laatua, kun ei pidäkään vettä 4kk käytön jälkeen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä, on olemassa vaatteita jotka ovat vedenpitäviä. Oikeastaan kaikki puvut nykyään. Kaikki vaatteet tietysti likaantuvat, ne voi pyyhkiä ja harjata puhtaaksi kuivuttua. Niissä on helpompi liikkua kuin kuravaatteissa, ja mikä tärkeintä ne on paljon helpompi pukea päälle.

Kolmen lapsen kokemuksella olen todennut että kuravaatteet ovat melko turhat, eikä niitä olekaan käytetty. Kuravaatteet oikeasti tuntuvat olevat jäänne ajalta kun ei vielä tehty vedenpitäviä välikausipukuja.

Ja mitä lapset itse haluavat? No ne haluavat mennä ulos sorseissa ja t-paidassa.

Meillä lasten ulkoiluvaatteet ovat kaikki kosteussuojattua Moloa, Tickettiä ja Reimatecciä, mutta kyllä kura- ja vesilätäkkökelillä laitetaan kurahousut ja -kintaat. Miksikö? Koska a) kosteussuojattu vaate ei kestä esim. vesilätäkössä istumista, b) kosteussuojattu vaate ei kestä jatkuvaa, toistuvaa pesua (teippaukset on se heikko lenkki), c) kurainen, kuivunut kosteussuojattu vaate haisee erittäin pahalta, kun se on kastunut ja kuivunut monta kertaa.

Vierailija

Mitä väliä sillä on, vaikka olisi jonkun mielestä vanhanaikainen?

Kosteussuojattu ei ole mikään kurapuku, jonka kanssa voi leikkiä koko päivän rapakoissa, jonka voi huuhdella, kuivattaa ja jatkaa taas seuraavana päivänä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olet vanhanaikainen, kuravaatteet ovat niin junttisuomalaista. Lapset saa rypeä ja sotkea rapakoissa,kuin possut. On niitä fiksuja ulkoiluvaatteita, mutta laadukkaat maksavat ja eihän nuukailevat niitä osta. Kuravaatteet .... huokaus

Eivät he ryve ja sotke. Esim. nyt ovat tuossa hiekkalaatikolla, vanhin keinuu. Hiekka on märkää, keinu kurainen jne. Kyllä kuravaatteista on hyötyä, vaikka ei olisi "possu".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meillä lasten ulkoiluvaatteet ovat kaikki kosteussuojattua Moloa, Tickettiä ja Reimatecciä, mutta kyllä kura- ja vesilätäkkökelillä laitetaan kurahousut ja -kintaat. Miksikö? Koska a) kosteussuojattu vaate ei kestä esim. vesilätäkössä istumista, b) kosteussuojattu vaate ei kestä jatkuvaa, toistuvaa pesua (teippaukset on se heikko lenkki), c) kurainen, kuivunut kosteussuojattu vaate haisee erittäin pahalta, kun se on kastunut ja kuivunut monta kertaa.

Mutta miksi ulkoiluvaatteiden täytyy olla vedenpitävät jos siihen päälle kuitenkin laitetaan kuravaatteet?

Vierailija

Meillä ei kolmen lapsen kanssa ole kuravaatteita käytetty, koen ne hankaliksi, rumiksi ja inhottaviksi. Vedenpitävät ulkoilupuvut on paljon mukavampia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, vaikka olisi jonkun mielestä vanhanaikainen?

Kosteussuojattu ei ole mikään kurapuku, jonka kanssa voi leikkiä koko päivän rapakoissa, jonka voi huuhdella, kuivattaa ja jatkaa taas seuraavana päivänä.

Suomi on ainoa maa, jossa lapset opetetaan olemaan päivä rapakossa, ei muualla, ellei lapsen äiti ole suomalainen, ja taatusti saa paljonpuhuvia katseita sivistysmaissa.

Päivä rapakossa kuten äiti opettaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat