Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät/Kesävauvat 2005-Helmikuun kuulumisia!

10.02.2006 |

Heippa kaikille! Teenpäs sen mitä en vielä kertaakaan ole tehnyt - eli aloitan tämän ketjun!

Itse en ehtinyt kirjoittaa tammikuulle enkä itseasiassa joulukuullekaan... Meillä on nimittäin ollut elämänmuutosta kerrakseen. Muutimme tammikuun puolessa välissä Hollantiin! Tulimme miehen työkomennuksen puitteissa ja olemme ainakin toukokuulle 2007 ehkä pidempäänkin. Asumme Amsterdamin lähellä Amstelveenissä, joka on oikein mukavaa, nättiä ja siistiä aluetta. Hyvin lapsiystävällistä. Lumesta ja pakkasesta ei ole tietoakaan. Joskus yöllä saattaa käydä pakkasen puolella, mutta päivisin joskus auringossa kapuaa tuonnekin kymmenen pluasteen tienoille. Lampaita on pelloilla ihan tässä lähellä ja paljon lintuja kanavissa, joita pimujen kanssa ihmetellään. Ja täällä on valtavasti joutsenia, kun suuri osa meidänkin joutsenkannastamme talvehtii täällä. Asuntomme on rivitalo, jossa huoneet kolmessa tasossa, tästä en ole niin ihastunut, mutta olen opetellut portaissa kapuamista, tarkkana on oltava kun tyttöjen kanssa kiipeilee. Meillä on aivan ihana aidattu takapiha, joten kunhan kevät kunnolla tulee voin hyvillä mielin leikkiä muksujen kanssa sielläkin!

Täällä on erittäin lapsiystävällistä, ja esim. hissit on jokapaikassa, koska rattailevia äitejä on valtavasti. Metroasema on aivan meidän vieressä, josta pääsen näppärästi tytsyjen kanssa Amstelveenin keskustaan, jossa on mieletön kauppakeskuskompleksi, sekä valtavat markkinat aina perjantaisin. Shoppailijan paratiisi!

Alamme kotiutua jo ihan kivasti ja muutamiin suomalaisiin olen jo tutustunut ja naapurissa asuu miehen ruotsalaisen kollegan englantilainen vaimo pienen poikansa kanssa, hänestä saan kaffeeseuraa harvasen päivä, ja englanninkielen harjoitusta! Hollannin kielen opettelukin jo aloitettiin, kotiopettaja tulee meille kotiin ja opettaa minua ja miestäni yhtäaikaa, ihana palvelu!

Tytöt voi hyvin, yksi ärhäkkä nuhakuume sairastettiin vuoden alussa koko poppoo, mutta siitäkin selvittiin! Tytöt kasvaa hyvin ja syövät mahdottomasti, painoa ja pituuksia ei ole täällä otettu, joten tiedossa on viime 6kk mitat. Ajattelimme kyllä käydä otattamassa täällä 10kk tiedot ja lääkärintarkastuksessa. Rokotusohjelmaa jatkamme suomalaisen mukaan, kesällä tulemme kuitenkin käymään suomessa, kun on seuraava 1-vuotisrokote. Toiselle tytöistämme epäiltiin maitoallergiaa ärhäkän ihottuman takia, mutta mitään ei todettu, viljat ym.kin otettiin. Onneksi ehdittiin selvittää nämä Suomessa juuri ennen lähtöä. Ja nyt on ihottuma hävinnyt! Tämä ilmastokin tekee hyvää, kun on niin kosteaa, tietystikin ilmansaasteita on enemmän. Toinen tyttö meillä oppi konttaamaan ja istumaan itse hieman alle 8kk ja toinenkin hytkyy konttausasennossa ees taas. Hampaita on toisella kaksi ja toisella yksi alhaalla. Toimme muuttokuormassa lastenruokia ja korvikkeet Suomesta ja se auttaakin arkea tosi paljon. Täällä kun on tosi surkea lastenruokavalikoima. Merimieskirkon kautta voisi toki jotain tilata, mutta se tulee hurjan kalliiksi. Meillä tytöt nukkuu nyt aika levottomasti öisin, ennen niin hyvin... Mutta jospa se nyt olisi joku " vaihe" kun selvästi tankkaavatkin nyt enemmän. Kenties kasvukausi? Muuten ovat reippaita ja tyytyväisiä ja niin suloisia! Kikattelevat toisilleen ja " juttelevat" . Päivällä nukkuvat kahdet ½-2 tunnin unet vaunuissa markiisin alla ulkona niin saan unille kelillä kuin kelillä ja yhtäaikaa, yöllä noin kymmenen tuntia.

Ystäviä on tulossa käymään kovasti ja ensimmäiset tulevat jo ensi viikolla! Sekin katkaisee ihanasti arkea!

Oikein mukavaa helmikuuta kaikille!

Marjainka ja pimut 8 kk+2pvä

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Neiti B otti tänään ensimmäiset askeleensa ihan ilman tukea=) kaksi askelta tuli, mutta kyllä oli äiti innoissaan:)

Molemmilla flunssa vaivaa tällähetkellä:( Tammikuu meni korvatulehduksen ja vesirokkojen kourissa ja vihdoin kun oletin et nyt ollaan terveinä niin nyt sitten taas jotakin. Neiti A satuttu jalkansa jotenkin ja nyt aristaa sitä kovasti.

Pää osin meille kuitenkin kuuluu hyvää ja kamala ajatus että mun vauvat täyttää ensi kuussa jo vuoden!!!! Mihin tää aika on mennyt. Vastahan he syntyivät=)

Nyt täytyy mennä rauhoittamaan pikku B:tä kun huutelee tuolla sängyssään.

T.sari ja tytöt 10½kk ja isoveli 3v7kk

Vierailija
2/7 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, kuulostaapa jännältä teidän elämä, Marjainka! Olis varmaan mielenkiintoista olla ulkomailla tovi, avartaa varmasti maailmankatsomusta moinen.

Meillä tehdään hampaita. Oskarille puhkes tänään jo 4. hammas, ovat kaikki tulleet tässä ihan kolmen viikon sisällä. Sannilla sitä vastoin ei ole yhtään hammasta, vielä. Eivät osaa istua vielä(kään), mutta ostettiin tänään molemmille syöttötuolit, ja niissä istuvat kuitenkin suht sujuvasti. Helpottaa aika lailla tota syöttämistä moinen, semminkin kun ne sitterit, joissa syötettiin, on molemmat aikamoisia rimpuloita... Meillä syödään jo hyvin, rinnalla ovat vielä kerran päivässä, mutta ei oikein kiinnosta enää sekään kauheasti. Hyvä, koska minuakaan moinen ei oikein enää innosta, mutta olen jäänyt vähän pahasti ns. kierteeseen, koska olen alusta asti lypsänyt, niin sitä maidontuotantoa on paljon vaikeampi " ajaa alas" sen vuoksi. Esikoinen lopetti imuttelun myös 8kk iässä, ja lopettaminen oli todella helppoa, koska lopetettiin se hiljaksiin.

Vauvat ovat selkeästi alkaneet " leikkimään" jo keskenään. Työntävät vuoron perään sormiaan toisen suuhuna, pitelevät toisiaan kädestä ja vievät toiselta leluja, mutta ihan sulassa sovussa. Välillä sitten kyllä vedetään kaveria tukasta niin että pääsee huuto kaverilta. Ihanaa kattoa vierestä, kun ovat ihan lähekkäin aina! : ) Isoveli myös pitää heille enenevässä määrin seuraa, ja pienet hekottaa ääneen lähes kaikelle, mitä veli tekee! : )

Mukavaa kevään odotusta kaikille!

T: Piia sekä Sanni ja Oskari 7½kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kateellinen olen sinulle Marjainka! Olisi todella hienoa päästä jonnekin aivan muualle täältä, kun periaatteessa näin äitiysloman ja hoitovapaan aikaan se olis mahdollista, mutta eipä meille taida tilaisuutta tarjoutua. Tosi hienoa, jos olet jo näin nopeasti alkanut kotiutuakin...

Me jätimme nyt sitten vauvojen klo 6 maidot pois, kun melko usein kuitenkin nukkuivat esim. viikonloppuina tuonne puol kasiin tai kasiin saakka. Nyt kuitenkin vaativat yleensä tuttia juuri siihen aikaan, kuin ennen olis ollut maito. Ovat kuitenkin silmät kiinni ja jatkavat uniaan hyvin rauhallisesti heti tutin saatuaan. Olen tulkinnut asian niin, etteivät ole vielä kamalan nälkäisiä ja aamun maitopullo on nyt sitten taakse jäänyttä elämää ;).

Meillä vauhti vaan kiihtyy, kun tyttö jo tosi hyvin kävelee tukea vasten ja konttaamisvauhtikin on mahdoton. Poitsu myös lisää vauhtia päivittäin ja on jo kontannut yhden askeleen verran.. Toisen kun ottaa pois kiinanruususta roikkumasta, niin toinenhan sinne tietenkin heti menee kokeilemaan. Onneksi kiinanruusu on myrkytön.

Nyt meillä ilmeisesti aletaan heräillä. Hyvää helmikuun jatkoa kaikille!

Enna ja paapiaiset 9,5kk

Vierailija
4/7 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva Marjainka, kun aloitit uuden helmipinon. Ihanaa, kun olet päässyt uusiin seikkailuihin perheesi kanssa ja kaikki menee noin hyvin. Mä olen käynyt Amsterdamissa vain kerran ja minusta kaupunki ja hollantilaiset yleensä vaikuttivat tosi rennoilta ja mukavilta. Minustakin olisi ihan ok asua hollannissa, ainakin noin niinku yhden pitkän viikonlopun perusteella ;)

Meillä täällä kasvetaan ja pyöristytään tohinalla. 8 kk neuvolassa poika painoi 10 kg ja tytteli 11 kg, molemmat olivat n. 72 cm pitkiä. Hyvinvoivia pötkylöitä ovat edelleen ja varsinkin tytteli huitelee ihan omilla käyrillään. Tyttö syö meillä vielä vähän ronkelisti noita soseita ja puuroja, mutta tissi maistuu aina ja monta kertaa päivässä. Tyttö syö öisin vielä kerran ja poika satunnaisesti kerran. Molemmat heräilevät nyt vähemmän, kun ollaan siirrytty perhepetiin. Luojan kiitos leveästä sängystä, joka on rauhoittanut nuo mun yölliset kantamiset sänkyjen välillä. Mulla on näiden kanssa selkä ihan poikki ja kävelen aamuisin kyyryssä kuin joku 90-vuotias mummo ja nappailen kipulääkkeitä. Eivätkä nämä lapsukaiset vielä liiku kuin vähän napansa ympäri ja kierien, joten kantaminen jatkuu vielä tovin...

Elämä sujuu ihan leppoisasti vauveleiden kanssa. Tytöllä on voimakkaampi 8 kk eroahdistus enkä saisi poistua näkyvistä. Tyttö on muuten topakampi ja motoorisesti lahjakaampi, joten pojusta on tullut meidän pienin vauva. Onneksi hän ei vielä itke ja roiku housunpuntissa, sekin aika varmaan tulee pian. Esikoisen kanssa on edelleen eniten säätämistä. Se on jotenkin ihan addiktoitunut tuohon pikkusiskoonsa, jonka kaulaan on mentävä roikkumaan joka käänteessä niin, että toinen alkaa itkemään. Eli jatkuvaa vahtimista edelleen ja kyllä 2v3kk edelleen saattaa löytyä seisomasta/istumasta vauvan päältä, jos ei olla haukkana vieressä. Sinänsä hän ei lyö/potki/pure, mutta tekee muuten iästään johtuvia ajattelemattomia asioita.

Sinänsä ilo seurata, kuinka tärkeitä näistä pikkusisaruksista on Eerikalle tullut. Vähän kauhulla odotellaan sitä varsinaista liikkeelle lähtöä, kävelemisestä puhumattakaan. Poika hytkyy ja viuhtoo jo nyt syöttötuolissa siihen malliin, että joudun toisella kädellä pitämään olasta paikallaan, että saan lusikan osumaan suuhun ;). Varmaan joudutaan ostamaan jäppiselle semmoinen paljon nauramani konttauskypärä, jos tuo meinaa viuhtoa omilla jaloilllaankin tuohon malliin!

Mukavasti menee siis edelleen. Arjessa on tietysti paljon pinnaa kiristäviä tilanteita mutta myös paljon naurun hetkiä. Mies taas vastikään totesi, että olisi elämä vaan niin tyhjää ilman lapsia. Ja viime keväänä raukka ei meinannut öisin unta saada, kun jännitti niin paljon näiden kaksosten tuloa. =)

Mukavaa talvenjatkoa listalaisille

t. Eerikanäiti ja " Aatu ja Bertta" 8kk 1vk

Vierailija
5/7 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vauhtia riittää, kun poika kävelee tukia pitkin ja tyttökin kovasti yrittää pysyä perässä. Tänään oltiin 10kk neuvolassa ja hienosti ollaan kasvettu, poika painoi jo 11kg ja pituutta oli 74,5cm ja tyttö oli 9,1kg ja 71cm.

Meillä pojan korvatulehdukset vain jatkuvat (jo 4. ab-kuuri tänä vuonna...), mutta eilen lääkärissä oli jo toiveita parantumisesta eikä meidän tarvii mennä kuin vasta loppuviikosta tarkastukseen (nyt ollaan käyty väh. joka toinen päivä...). Poika on onneksi hyvän tuulinen sekä syö ja nukkuu hyvin, mutta kyllä se äidin sydämeen sattuu kun pikkumies on koko ajan kipeänä.

Meillä näkyy nyt hyvin kuinka kaksoset kaipaavat toistensa seuraa koko ajan. He etsivät koko ajn katseellaan toisiaan ja seuraavat toinen toisiaan joka paikkaan. Jonossa kontataan pitkin huushollia...

Ihania touhuajia nuo meidän muksut ovat ja niiden leikkiä on mukava seurata!

Vierailija
6/7 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa minäkin pitkästä aikaa kurkkaamaan mitä tälle palstalle kuuluu. Ihana kun löysin heti " tuttujen ihmisten" viestiketjun!

Meillä neidit ovat nyt 8 kk vanhoja, osaavat jo itse istua ja Neiti A lähti pari viikkoa sitten myös konttaamaan. (Kumpikaan ei ole ollut kiinnostunut ryömimisestä lainkaan!) Nyt on isoveli helisemässä, kun hänen tavaransa tietenkin kiinnostavat kaikesta eniten!

Neiti A painoi kuukausi sitten neuvolassa reilut 9 kg ja neiti B 8,5 kg, pituutta molemmilla oli noin 70 cm. Hampaita on molemmilla 2 alhaalla ja lisää taitaa olla tulossa kuolaamisesta ja kaiken kaluamisesta päätellen.

Imettämisen minä lopetin tällä viikolla, kun neiti B:kin lopulta lopetti yösyömiset...HUH!

Piian viesti keskenään leikkimisestä ja isoveljen seuraamisesta oli kuin olisi omista lapsista lukenut. Isoveikka on ihan ykkönen, siskolta viedään lelu aina kädestä ja tukasta revitään toista aina kun yletetään. =)

Ihanaa on tämä vauva-aika ollut....ainakin siltä nyt tuntuu, kun alun rankasta vaiheesta on selvitty kunnialla. Tytöt tuntuvat jo melko isoilta, eivät enää ihan pikkuvauvoilta. Kohta nuo jo juosta viipottavat isoveljen perässä... Nopeasti tämä eka vuosi aina kuluu!

Terveisiä kaikille jotka vielä muistavat minut viime vuodelta!

Terkuin Mintsu ja neidit

Vierailija
7/7 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoudunpa minäkin..

kukaan ei taida vaan muistaa minua...viimeksi tuli kirjoiteltua kun olin saanut tytöt..sitten se on vaan jäänyt kiireiden vuoksi.

Meidän tyttelit on nyt 8 kk aikalailla tasan..oikenn kauhistuttaa kun aika menee näin nopeaa...monesti on miettinyt että mitä oli vuosi taaksepäin...iso maha ja odottelua tuplaarkeen..nyt on vaan enään valokuvat muistona tuosta ajasta..ja eipä niitä aikoja ole ollut niin kauhea ikävä..=). Minä oon ollut todella yllättyny tuosta palautumisesta raskauden jälkeen..ajattelin ettei minusta saa enään normaalia naista tekemälläkään, mutta niin se nahka on vetäytyny kasaan ja kilot pudonnut vaikka mulla imetys ei vie painoa ollenkaan. mutta liikunta on minulle intohimo ja pakko jaksamisen kannalta.

Meillä tytöt ei ole käynyt sitten joulunjälkeen veuvolassa...asutaan tällä hetkellä ulkomailla niin täällä systeemit on aika erit. mutta kohta sekin neuvola käynti on onneksi edessä...=)

Huvittavaa huomata kuin erillaiset nuo meidän tytöt on..tietääkseni ne ei ole identtisiä, vaikka kaikki luulevatkin kun ovat aika paljon samannäkösiä niin itse ei oikeestaan nää niissä juurikaan samaa näköä..tasasesti ne on kasvanut toisiinsa nähden...puolikiloa on kokoajan painoaeroa, vaikka voisi kyllä luulla että enemmän..ovat niin erillaisia ruumiinrakenteeltakin..ja luonne erot on ihan erillaiset..toinen on villi kuin pikkuinen apina..ja toinen laiskottelee kun virtahepo...kumpikin kuitenkin ryömii jo ihan hyvin..villimpi on vaan kiipeilemässä kokoajan joka paikkaa...on kuin pikkuinen jätkä!

isosiskon kans meillä on käyty aikamoista koulua...oli aika vaikeaa aikaa kun tuplat syntyi..nyt alkaa jo helpottaan tuolta osin, haluaa nyt vaan niin kauheena nostella, kannella ja hoitaa...energiaa siinä kyllä tarvitsee kun pitää olla neuvomassa kokoajan...meidän isosisko on kohta 3..siis aika pieni itsekkin...=)

Ihanaa tää vauva arki on ollut...meillä on nukuttu 5kk jälkeen ilman yö syöttöjä hienosti aamuun asti..kyllä tuo auttaa jaksamisessa kun saa nukkua melkein joka yö kunnon yöunet.

IHANAA KEVÄÄN ODOTTELUA TEILLE TUPLAMAMIT!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi