Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eronneet - kuinka kauan mietitte eroamista?

Vierailija

Olen miettinyt miehestäni eroamista jo kauan, tosissani jo ainakin pari vuotta ja sitä ennenkin. Olen miettinyt asiaa mielestäni joka ikiseltä kantilta, mutta olen myös yrittänyt olla läsnä arjessa ja antanut liitolle uusia mahdollisuuksia jatkua unohtamalla hetkellisesti ajatukseni. Olen kirjoittanut ajatuksiani paperille yrittäen saada niitä asettumaan ja tekstiä on tullut paljon. Muutos pelottaa vaikka tiedänkin, että pärjäisin mainiosti ja lapsille ero olisi loppujen lopuksi hyvä asia. Myös läheiseni, mukaan lukien vanhempani, ovat eroamisen puolella. Mutta silti... Tuntuu jotenkin kauhealta rikkoa tämä ajoittain hyvin toimiva perhe. Toisaalta taas syitä eroamiseen on paljon ja asiat eivät paremmaksi muutu, se on nähty. Mies ei haluaisi erota, mutta hänkin tietää missä mennään. Olemme käyneet juttelemassa ulkopuolisen ammattilaisen kanssa ja tilanne parani ehkä aavistuksen huonontuen jälleen. Kuinka kauan te muut olette eroamista siis miettineet, onko asia muille näin älyttömän vaikea?

Kommentit (5)

Vierailija

9 vuotta. Lihoin tankiksi, olin jatkuvasti masentunut. Hankin vielä lapsen täyttämään tyhjiötäni. Joo älkää.

Vierailija

Et sinä siinä mitään riko, joka ei ole jo valmiiksi rikki.

Itse kyssäriin vastaan, että kyllä varmaan pari viikkoa mietin.

Vierailija

En hetkeäkään, vaikka oli vaikeaa kuvittelin että miehen vakava sairastuminen, molempien appivanhempien kuolema tapaturmassa, miehen työttömyys ja siitä seurannut huono taloudellinen tilanne ja noista kaikista johtunut kurja elämä olisi vaan ulkopuolista, yhdessä selvittäisiin.

Mies vaan ajatteli toisin ja marssi ulos eräänä päivänä ilmottaen että on saanut töitä 200km päässä kotoa ja on jo hankkinut asunnon sieltä, yksiön. 

Vuosien jälkeen olen kyllä paljon tyytyväisempi elämääni kuin viimeisenä viitenä vuotena avioliitossa, mutta yhä uskon että yhdessäkin olisi päädytty samaan.

Erota vai ei?

Itse mietin samaa. Olemme ajautuneet eri teille. Tiedän, että tulemme eroamaan, mutta en tiedä koska. Vahvoja tunteita siitä, että haluan erota, on minulla ollut vasta muutaman viikon. Uskon, että sinä olet täysin valmis lähtemään.

Vierailija

Pari vuotta, siitä hetkestä alkaen kun mies ei enää ollut minun puolellani elämässä, vaan minua vastaan. Yritimme tuona aikana korjata liittoamme, mutta nyt jälkikäteen tuntuu että minä olin ainoa, joka yritin tosissani. Mies vain tahdottomana roikkui mukana. Lopulta patistin hänet sanomaan, että haluaa erota (itse en voinut sitä sanoa, kun olisin halunnut vielä oikeasti yrittää). Erosta on nyt kolmisen viikkoa, suhde kesti melkein 13 vuotta. Surettaa mutta parempi näin kuin ikuinen "löysä hirsi". Kyllä se pari vuotta jo riitti ja perseestä oli.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat