Jos määräaikainen työsuhteesi päättyy..

Vierailija

Koetko olevasi velvoitettu ottamaan selvää, kuka ottaa työsi hoitaakseen ja pitämään huolta, että tämä on opetettu tekemään ne?

Itse ajattelen, että jos työnantaja ei herää huomaamaan, että ketään ei ole koulutettu, teen työsuhteeni viimeiseen päivään asti työni ja lähden. On sitten heidän asiansa, miten jatkavat...

Mitä mieltä?

Kommentit (15)

Vierailija

Ei ole työntekijän tehtävänä miettiä, kuka työt hoitaa. Minut irtisanottiin valtiolta yli 15 vuoden työsuhteen jälkeen, kun työt keskitettiin alueellisesti. Esimies unohti, että vastasin parista aika isosta jutusta, joita ei keskitetty minnekään, joten kun lähdin, jäi melkoinen määrä töitä jumittamaan ja asiakkaat jäi ilman rahojaan. Niillä meni 2 kk ennen kuin huomasivat, että kenelläkään muulla ei ollut edes käyttäjätunnusta järjestelmään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Heidän asiansa on. Toisaalta miksi et kysyisi, olisiko sinulle jatkoa tiedossa?

Totta kai kysyn. Mutta JOS ei ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole työntekijän tehtävänä miettiä, kuka työt hoitaa. Minut irtisanottiin valtiolta yli 15 vuoden työsuhteen jälkeen, kun työt keskitettiin alueellisesti. Esimies unohti, että vastasin parista aika isosta jutusta, joita ei keskitetty minnekään, joten kun lähdin, jäi melkoinen määrä töitä jumittamaan ja asiakkaat jäi ilman rahojaan. Niillä meni 2 kk ennen kuin huomasivat, että kenelläkään muulla ei ollut edes käyttäjätunnusta järjestelmään.

Ihan oikein niille.

Vierailija

Hoidan työni enkä mieti jatkuuko oma työsuhde vai tuleeko tilalle joku muu. En kuitenkaan tee työssä itsestäni korvaamatonta vaan merkkaan esim. kaletereihin milloin joku asia on hoidettava vaikka en itse silloin enää olisikaan töissä. Myös muut asiat pyrin järjestämään niin että niistä on mahdollisimman helppo jatkaa kenen tahansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koetko olevasi velvoitettu ottamaan selvää, kuka ottaa työsi hoitaakseen ja pitämään huolta, että tämä on opetettu tekemään ne?

Itse ajattelen, että jos työnantaja ei herää huomaamaan, että ketään ei ole koulutettu, teen työsuhteeni viimeiseen päivään asti työni ja lähden. On sitten heidän asiansa, miten jatkavat...

Mitä mieltä?

Perisaatteessa et ole minusta velvoitettu mihinkään, mutta riippuu toki työnkuvastasi.

Silti:

1) Jos elättelet toivoa työsuhteen jatkumiselle: kannattaa ottaa puheeksi viimeistään paria viikkoa ennen työsuhteen loppumista, että mitkä ovat jatkosuunnitelmat tehtävän kannalta, tämä etenkin siinä tapauksessa, että luulet pomosi unohtaneen koko asian.

2) Jos et missään tapauksessa halua jatkaa: olisihan se nyt aika kusipäistä vaan olla viimeiseen päivään asti, että ei vois asioiden luistaminen jatkossa vähääkään kiinnosta. Ei sellainen käytös ainakaan saa kiitosta vastuunkantokyvystä työtodistuksessa. Ei siitä niin paljon vaivaa ole ylempää tasoa informoida, että hommat on muuten kohta ehkä ihan seis, mutta laajempi selvittely omin nokkinesi on tökeröä, koska se ei sinulle enää kuulu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hoidan työni enkä mieti jatkuuko oma työsuhde vai tuleeko tilalle joku muu. En kuitenkaan tee työssä itsestäni korvaamatonta vaan merkkaan esim. kaletereihin milloin joku asia on hoidettava vaikka en itse silloin enää olisikaan töissä. Myös muut asiat pyrin järjestämään niin että niistä on mahdollisimman helppo jatkaa kenen tahansa.

Toisaalta ymmärrän tämänkin. En haluaisi työkavereilleni tuottaa stressiä, mutta sitten taas... Se ei todellakaan ole minun päänsärkyni.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ymmärrän tämänkin. En haluaisi työkavereilleni tuottaa stressiä, mutta sitten taas... Se ei todellakaan ole minun päänsärkyni.

Ap

Itselläni se hiukan määräaikaisessa suhteessa on... ei voi koskaan tietää olenko jossakin vaiheessa uudelleen samojen ihmisten kanssa töissä.

Vierailija

Olen hoitaja psykiatrisella puolella. En halua sitoutua pitkä-aikaisiin työsuhteisiin, koska henkilökunta on alalla naisvaltaista, kieroutunutta, kyynistä sekä laiskaa pomoja mielisteleviä ammattitaidottomia luuskia. Alalle hakeutuvat mielenterveydeltään sairaat ihmiset, joiden tavoite on kyykyttää ammattinimikkeen varjolla potilaita. Kaikki hullut pääsevät "hoitajiksi".

Vierailija

No mulla ainakin oli tilanne se, että hommat tuli hoidetuksi ja työt loppuivat siksi. Minulla on ollut määräaikaisuuteen aina peruste. Työllistämistukipaikassa esimiehet hommasivat seuraavan hyvissä ajoin, opetin asiat itse ja työkaveri, joka osasi ison osan, jäi sienn vielä. Tuossa työllistämistukipaikassa siis varsinaista perustetta ei ollut, vaan juoka vuosi päättivät, että vielä yksi vuosi tarvitaan. Mutta kyseessä oli työkkäri...taustahommat siellä, en siis ollut asiakaspalvelussa. 

Vierailija

Huomaa se, että määräaikaisuuteen on aina joku syy.

Perusoletus on se, että A) työn tekee se, jonka sijainen sinä olet ollut siihen saakka, että hän palaa takaisin työhön tai B) työ loppuu silloin kun sinun työsuhteesi, eli teet jonkun 'loppuselvityksen'.

Näillä perusteilla voi päätellä, että ei ole mitään aihetta eikä velvoitetta huolehtia jatkosta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat