Olen teurastaja
Ilmeisesti pahin ammatti, mitä voi olla. Ainakin julkisuuden perusteella.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
En vihaa teurastajia, mutta en kyllä ikinä pystyisi siihen hommaan. Mieluummin vaikka poliisille avaamaan ihmisten ruumiita kun tappamaan eläimiä.
Ei poliisi ruumiita avaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa teurastajia, mutta en kyllä ikinä pystyisi siihen hommaan. Mieluummin vaikka poliisille avaamaan ihmisten ruumiita kun tappamaan eläimiä.
Ja missä lukee että muka avaisin? Siinä lukee LLE joka tarkoittaa että poliisiLLE, eli olkoot mikä tahansa sen ruumiinavauksia tekevän henkilön akateeminen titteli ja organisaatio, ruumiinavaukset poliisin pyynnöstä poliisiLLE on yksi kansda vähän ällöttävän oloinen työ, mutta sekin teurastajaa parempi. Menikö perille vai haluatko yrittää saivarrella lisää?
Viherpiipertäjät eivät taaskaan ymmärrä mitä eroa on tappamisella ja teurastamisella. Teurastaja on maailman vanhin ammatti, vaikka jotkut muuta väittääkin.
Mitä tarkemmin ruhon kaikki osat käytetään, sitä vähemmän tarvitaan teurastaa eläimiä. Nimenomaan se tarkkaan käyttäminen on hyvä ja ekologinen asia. Raivostuttaa pelkät fileen syöjät. "Minulle vain parasta"... aargh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö aiheuttaa kärsimystä eläimille?
En tykkää enkä inhoa. Ihminen on kärsimystä aiheuttava olento. Se on meidän olemassaolomme perusta. Et voi olla ihminen aiheuttamatta kärsimystä. Se on vain hyväsyttävä. Minä aiheutan kärsimystä eläimille... toki mahdollisimman vähän, mutta en kaunistele asiaa
Miksi ajattelet että eläimen tappaminen tuottaisi sille kärsimystä? Mikä sun näkemyksesi kuolemasta on? Jospa kuolema onkin hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaanko sinne joku koulutus? Kesätyömielessä voisi olla ihan kivaa.
Hygieniatodistus taitaa olla ainoa muodollinen vaatimus. Mutta ei meillä kesähessut samaa työtä tee kuin minä.
Eikös siihen ole joku muukin pätevyysvaatimus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämän paskan saivartelijan, joka ei osaa edes lukea suomea, kommentti saa ykäpeukutuksia? Oletteko te AV-mammat noin tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaanko sinne joku koulutus? Kesätyömielessä voisi olla ihan kivaa.
Hygieniatodistus taitaa olla ainoa muodollinen vaatimus. Mutta ei meillä kesähessut samaa työtä tee kuin minä.
Eikös siihen ole joku muukin pätevyysvaatimus?
Siksi sanoin etteivät kesähessut tee meillä samaa työtä. Teurastamolla tehdään kuitenkin pääasiassa muuta työtä kuin otetaan eläimiä hengiltä. Meillä on paljon ihan tavallista kylmävarastotyötä, pakkaamsta, siivoamista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää enkä inhoa. Ihminen on kärsimystä aiheuttava olento. Se on meidän olemassaolomme perusta. Et voi olla ihminen aiheuttamatta kärsimystä. Se on vain hyväsyttävä. Minä aiheutan kärsimystä eläimille... toki mahdollisimman vähän, mutta en kaunistele asiaa
Miksi ajattelet että eläimen tappaminen tuottaisi sille kärsimystä? Mikä sun näkemyksesi kuolemasta on? Jospa kuolema onkin hyvä asia.
Kuolemassa tietoisuus sammuu. Kuoleminen itsessään ei aiheuta kärsimystä. Viittasin nyt lähinnä tuohon koko tuotantoketjuun, joka edeltää minun työtäni. Minä olen osa sitä ketjua ja se ketju kyllä tuottaa eläimelle kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun sekin homma on tehtävä.
Ei olisi pakko, jos lihaa, maitoa ja munia ei syötäisi.
Maitoa ja munia? Ei niiden tuottamiseen ainakaan tarvita teurastajaa, tiedoksi jos olet niin etääntynyt reaalimaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jolta kysyit, mutta itse olen vegaani ihan eri syistä kuin kysymyksestä, mitä kuolema mahdollisesti on. Olen vegaani siksi, mitä elämä on. Se on ainutlaatuinen ja omistajalleen lähes poikkeuksetta tärkeä. Ei tietenkään ihmisille, jotka tappavat itsensä - eikö tämäkin jo kerro jotain sen tärkeydestä. Eivät eläimet tapa itseään, ne haluavat elää. Niiden elämä on niille aivan yhtä ainutlaatuinen ja merkityksellinen kuin se on sinulle ja minulle. Vaikka ne eivät tiedosta sitä samalla lailla eivätkä osaa murehtia ollutta tai tulevaa, mutta elää ne jumankauta haluavat. Enkä näe, että meillä olisi oikeutta sitä niiltä pois ottaa, varsinkin, kun meillä on tuhat ja yksi muuta vaihtoehtoa, millä elää, kuin riistämällä joltain elolliselta, viattomalta, tuntevalta ja ajattelevalta henki.
Mitä jos kuolema ei olekaan sitäpaitsi hyvä asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maitoa ja munia? Ei niiden tuottamiseen ainakaan tarvita teurastajaa, tiedoksi jos olet niin etääntynyt reaalimaailmasta.
No mitä ajattelet että loppuunajetuille lypsylehmille tapahtuu? Eivät ne maitoa tuota maailman tappiin, ne voisivat kyllä hyvinkin elää 20-vuotiaiksi, mutta ihminen suuressa "viisaudessaan" katsoo, että noin 4-5-vuotiaina ne ovat antaneet jo kaikkensa, siis kaiken mitä ihminen niistä elävänä voi irti ottaa, sitten ne _teurastetaan_. Lihantuotanto ja maidontuotanto liittyvät hyvin olennaisesti toisiinsa, naaraspuoleiset vasikat kasvatetaan tähän samaan rumbaan (hedelmöitetään, viedään siltä oma lapsi että saadaan viedä sille kuuluva maito, tätä säännöllisesti sinne 4-5-vuotiaaksi kunnes se tapetaan), urospuoliset puolestaan kasvatetaan suoraan lihakarjaksi. Totta kai maidontuotannon "sivutuotteet" tarvitsevat teurastajaa päättämään niiden elämä.
Entä mitä luulet että väärää sukupuolta oleville eläimille tapahtuu munantuotannossa? Joo, niitä ei "teurasteta", ne heitetään sukupuolen selviämisen jälkeen Suomessa joko elävänä silppuriin tai tukehdutetaan hiilidioksidilla.
Kyllä siis munan- ja maidontuotanto ovat ihan yhtä oleellinen osa tätä eläinten holokaustia kuin "pelkkä" lihantuotanto.
Vierailija kirjoitti:
Viherpiipertäjät eivät taaskaan ymmärrä mitä eroa on tappamisella ja teurastamisella. Teurastaja on maailman vanhin ammatti, vaikka jotkut muuta väittääkin.
Ei ole teurastaja vanhin ammatti, vanhin on kätilö/hoitaja/lääkäri, maanviljelijä seuraava. Metsästäjäkin on vanhempi ja vartija/poliisi. Ja jopa se klassinen prostituoitu on vanhempi. Teurastaja on ammattina tuore, koska eläimiä on vasta vähän aikaa kasvatettu ruuaksi. Sama koskee turkistarhausta, sekin on uusi ammatti. Turkismetsästäjä on vanha ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi kaupunkilaiselle: kyllä tarvitaan. Maitoa ei heru jollei lehmä ole säännöllisesti raskaana, ja sonnivasikoiden tie käy kasvatuksen kautta teuraaksi.
Mua aina huvittaa ja toki myös raivostuttaa kun huuli pyöreänä kummastellaan, että lehmän maidontuotantoon tarvitaan säännöllisiä raskauksia... ettei se maito vaan ala valua lehmästä jostain kumman luonnonoikusta....
Mitä ajattelet tästä MOT-kohusta? Onko tuollainen eläinten käsittely ihan arkipäivää?
Jos pitää vain fileetä syömisen arvoisena, ei varmaan lämpene millekään ns. jauhomakkaralle. Mutta hygienian puolesta se on kyllä ihan turvallista syödä.