Olen teurastaja
Ilmeisesti pahin ammatti, mitä voi olla. Ainakin julkisuuden perusteella.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Jonkun sekin homma on tehtävä.
Ei olisi pakko, jos lihaa, maitoa ja munia ei syötäisi.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö aiheuttaa kärsimystä eläimille?
En tykkää enkä inhoa. Ihminen on kärsimystä aiheuttava olento. Se on meidän olemassaolomme perusta. Et voi olla ihminen aiheuttamatta kärsimystä. Se on vain hyväsyttävä. Minä aiheutan kärsimystä eläimille... toki mahdollisimman vähän, mutta en kaunistele asiaa
Iso maha,
moottorisaha,
teurastaja
ja teurastettava
Vierailija kirjoitti:
Jos se päästää ne kärsimyksistään?
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sinusta paras tapa ottaa henki pois eläimeltä tai ihmiseltä?
Hypoksia. Laitetaan ihminen hengittämään kaasua, jossa hapen määrää vähennetään. Seurauksena on euforinen, kepeä tunne ja kivuton kuolema. Teollisessa lihantuotannossa tuo ei välttämättä olisi kustannustehokas mutta kuolevan näkökulmasta ei ole parempaa vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun sekin homma on tehtävä.
Ei olisi pakko, jos lihaa, maitoa ja munia ei syötäisi.
Sinä olet ituhippi ja voit mennä hyppäämään jyrkänteeltä alas ja lopettaa suomalaisten normaalien ihmisten elämän pilaamisen!
Totesin vain tosiasian, eli että eläinten massakasvatus tapettaviksi on valinta eikä pakko. En ole itsekään syytön, sillä syön maitoa ja munia, lihan olen jättänyt pois.
Tarvitaanko sinne joku koulutus? Kesätyömielessä voisi olla ihan kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö itse lihaa?
Syön lihaa mutta haluan tietää, mistä se on peräisin. Lihan jäljitettävyys ja tuotantoketjun läpinäkyvyys kuluttajalle on paljon parempaa kuin se oli vielä 15 vuotta sitten.
En vihaa teurastajia, mutta en kyllä ikinä pystyisi siihen hommaan. Mieluummin vaikka poliisille avaamaan ihmisten ruumiita kun tappamaan eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Hygieniatodistus taitaa olla ainoa muodollinen vaatimus. Mutta ei meillä kesähessut samaa työtä tee kuin minä.
Sanopa suoraan: söisitkö HK:n sinistä lenkkiä? Jos et, miksi et?
Puututaanko sun työpaikalla virheisiin? Vai onko kaikki kollektiivisesti "huomaamatta" puutteita, kun ei possut ja naudat kuolekaan ihan niin kuin pitäisi?
Eli pannaanko silmät kiinni kun kaikki ei menekään kuin Strömsöössä?
Mitä mieltä sinä olit näistä Oikeutta Eläimille julkaisemista videoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hygieniatodistus taitaa olla ainoa muodollinen vaatimus. Mutta ei meillä kesähessut samaa työtä tee kuin minä.
Kuinka usein sulle käy niin että joudut tainnuttamaan naudan uudestaan, kun ei yksi tainnutus onnistu? Esim. per 20 lehmää?
Vierailija kirjoitti:
En söisi. Syy on se etten pidä sen mausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En söisi. Syy on se etten pidä sen mausta.
Tuttavani työskenteli niin ikään teurastajana ja vertasi ko. makkaraa kokemuksensa perusteella paskaan. Tiedä sitten miksi niin.
Vierailija kirjoitti:
Puututaanko sun työpaikalla virheisiin? Vai onko kaikki kollektiivisesti "huomaamatta" puutteita, kun ei possut ja naudat kuolekaan ihan niin kuin pitäisi?
Eli pannaanko silmät kiinni kun kaikki ei menekään kuin Strömsöössä?
Mitä mieltä sinä olit näistä Oikeutta Eläimille julkaisemista videoista?
Oma kokemukseni on, että teurastamoala on hyvin konservatiivinen ja hidas muuttumaan. Asiat opitaan tavallaan oppipoika-kisällimetodilla, teurastajat ajattelevat tietävänsä itse paremmin ja liika säätely vain hankaloittaa työn tekemistä. Minulle kyllä huudettiin, kun olin uusi ja tein asiat väärin, mutta kokemus tuo immuniteettia. Vaikea on kokeneimman työhön puuttua.
Minun puolestani kaikissa teurastamoissa voisi olla jatkuva julkinen kameravalvonta. Oma työni kestää kyllä tarkastelun. Mutta harva sitä kyllä haluaa katsella.