Kenenkään ei tarvitse väkisin olla tekemisissä ns.hankaloiden ihmisten kanssa!
Luulisi ,että tuo on ihan selvä asia ,mutta eihän se näytä olevan.
Jos henkilö ei itse tajua, että on rasittava energiasyöppö.
Kommentit (47)
Mieheni on hankala, vakava sairaus taustalla. Äitini on myös hankala muistisairaudesta johtuen. Taidanpa hankkiutua eroon molemmista!
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on hankala, vakava sairaus taustalla. Äitini on myös hankala muistisairaudesta johtuen. Taidanpa hankkiutua eroon molemmista!
Tässä hyvä esimerkki kuinka asiat eivät aina ole mustavalkoisia tai yksinkertaisia. Toki on olemassa ilkeitä ja energiaasyöviä ihmisiä joiden kohdalla ei ole kyse sairaudesta mutta silloinkin voi olla -kuten aiemmissa kommenteissa on todettukin- vaikea irrottautua suhteesta.
En voi keskittyä ollenkaan keskustelun aiheeseen, kun otsikko ottaa silmiin niin lujaa.
Entäs jos hankala ihminen on maksava asiakas? Käskenkö painumaan v####un?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä arvosi ovat? -6
Vierailija kirjoitti:
Voit lakata olemasta tekemisissä heidän kanssaan, voit vähentää kanssakäymistä tai voit pitää kanssakäymisesi ennallaan. Mutta otsikko on (järkyttävästä kirjoitusvirheestään huolimatta) täysin oikeassa: väkisin ei tarvitse olla tekemisissä.
Kun ymmärtää melkein kaikkien ihmissuhteiden olevan vapaaehtoisia, mieli on paljon kevyempi. -6
Typeröiden ihmisten kanssa menee hermo myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä arvosi ovat? -6
Niin no, toisaalta eikai töissäkään ole mikään PAKKO käydä. Kiitos, tiputit taakan harteiltani. :D
Minusta hankalat ihmiset ovat yleensä mielenkiintoisia ja hauskoja ystäviä. ILKEITÄ ihmisiä sen sijaan en siedä ympärilläni: häijyjä panettelijoita, kateellisia ja muita selkään puukottavia ihmisiä.
Mutta hankaluuden miellän ihmisessä särmikkyydeksi ja suoruudeksi. Ihminen ei teeskentele muiden mieliksi, on sekä HYVÄSSÄ että pahassa rehellinen ja ehkä mielipiteiltään kulmikas ihminen.
Kuten kummitätini - joka siis millä tahansa mittarilla oli itse erittäin hankala ihminen, may she rest in peace - ilmaisi joistain suvun jäsenistä, " se on niin haastava ihminen, ei koskaan tiedä, mitä mieltä se on asioista". Miksi pitäisikään olla, jos ihmisen kanssa muuten tulee toimeen? Miksi pitäisi tietää etukäteen, mitä joku aikoo sanoa, kun hän aukaisee suunsa.
Ilkeys sitten taas on tahallista muiden ärsyttämistä ja kiusantekoa. Hankaluus on pikemminkin haasteellisuutta, sellaista, että kyseinen ihminen on mielipiteiltään suora ja hänelle voi myös itselleen sanoa suoraan asioita.
Vierailija kirjoitti:
Minusta hankalat ihmiset ovat yleensä mielenkiintoisia ja hauskoja ystäviä. ILKEITÄ ihmisiä sen sijaan en siedä ympärilläni: häijyjä panettelijoita, kateellisia ja muita selkään puukottavia ihmisiä.
Hyvä ero. Tämä on ihan totta. Olen itsekin jossain määrin hankala ihminen, ja siedän hankaluutta aika hyvin. -6
Haastattelin lähihoitajaksi haluavia opiskelijoita, joista todella moni sanoi, että tulee hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Kysyin, montako ikävää ja hankalaa ihmistä heillä on ystäväpiirissä. Vastaus oli, että ei yhtäkään, eiväthän he sellaisten kanssa halua olla kavereita. Vastakysymykseni oli, että jos tulet hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa, niin miksi ystäväpiirissäsi ei heitä ole.
Edes lähihoitajaksi ei pääse valehtelemalla, joten jos tulee hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa, niin ystävissäkin heitä pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ero. Tämä on ihan totta. Olen itsekin jossain määrin hankala ihminen, ja siedän hankaluutta aika hyvin. -6
Hyvä, että joku ymmärsi, mitä yritin sanoa... Joo, itsekin taidan olla tuossa mielessä hankala ihminen.
Minä tulen hyvin toimeen ns. Hankalien ihmisten kanssa sillä, että sanon takaisin heti, jos olen eri mieltä tai koen heidän kommenttinsa loukkaaviksi. Suoruudella ja huumorilla pärjää pitkälle. Mutta tosiaan oikeasri ilkeät ihmiset ovat asia erikseen, ja oman kokemukseni mukaan sellaisia on itse asiassa enemmän semmoisten päällisin puolin kilttein ja kohteliaiden, miellyttävien ihmisten joukossa.
Hankaloiden ::::::DDDD jeesus sentään opetelkaa äidinkielenne.
Minusta hankala ihminen on muutakin kuin suora ja särmikäs. Hankala ihminen veivaa asioita edestakaisin, passuuttaa muita teettämällä palveluksia jotka hetken päästä pitääkin korvata toisella, vempuloi joka asian kanssa, pompottaa lapsiaan ja puolisoaan, muuttaa jatkuvasti ieltänsä, ei pidä lupauksiaan, odotuttaa muita mutta raivostu jos joutuu yhtään itse odottamaan jotalkuta -ja työkaverit&ystäväpiiri ihastelevat kilvan kuinka persoonallinen, hauska ja särmikäs hän onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että joku ymmärsi, mitä yritin sanoa... Joo, itsekin taidan olla tuossa mielessä hankala ihminen.
Minä tulen hyvin toimeen ns. Hankalien ihmisten kanssa sillä, että sanon takaisin heti, jos olen eri mieltä tai koen heidän kommenttinsa loukkaaviksi. Suoruudella ja huumorilla pärjää pitkälle. Mutta tosiaan oikeasri ilkeät ihmiset ovat asia erikseen, ja oman kokemukseni mukaan sellaisia on itse asiassa enemmän semmoisten päällisin puolin kilttein ja kohteliaiden, miellyttävien ihmisten joukossa.
Ymmärrän kyllä ja olen kanssasi samaa mieltä. -6
Tykkään hankaloista, normaalit niin tylsiä että ei jaksa kuunella
Hyvä puoli voi olla ilkeälläkin ihmisellä se ,että ympärillä on tilaa.
Niinpä. En minä haluaisi, että joku kokisi velvollisuudekseen olla minun kanssani tekemisissä jos hänestä se ei ole kivaa. Yhtälailla minulla on täysi oikeus valikoida ne henkilöt, joiden kanssa haluan viettää aikaani.
Vierailija kirjoitti:
Haastattelin lähihoitajaksi haluavia opiskelijoita, joista todella moni sanoi, että tulee hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Kysyin, montako ikävää ja hankalaa ihmistä heillä on ystäväpiirissä. Vastaus oli, että ei yhtäkään, eiväthän he sellaisten kanssa halua olla kavereita. Vastakysymykseni oli, että jos tulet hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa, niin miksi ystäväpiirissäsi ei heitä ole.
Edes lähihoitajaksi ei pääse valehtelemalla, joten jos tulee hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa, niin ystävissäkin heitä pitäisi olla.
On eri asia tulla toimeen ikävien ihmisten kanssa kuin hakeutua vapaaehtoisesti ikävien ihmisten seuraan vapaa-ajallaan. Tällaisen eron tekeminen pitäisi onnistua jopa lähihoitajalta. -6
Itseasiassa juurikin näin kuin edellä kirjoittanut. Minulla meni 37 vuotta tajuta tuo. Kyllä minua on ehdittykin käyttää hyväksi ja syödä sisältä.