Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenenkään ei tarvitse väkisin olla tekemisissä ns.hankaloiden ihmisten kanssa!

Vierailija

Luulisi ,että tuo on ihan selvä asia ,mutta eihän se näytä olevan.
Jos henkilö ei itse tajua, että on rasittava energiasyöppö.

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

Ei se aina ole niin yksinkertaista. Se hankala -lievästi sanottuna- ihminen voi olla vaikka oma äiti. Joskus on paras olla olematta missään tekemisissä hänenkään kanssaan mutta melkoisen sisäisen työskentelyn se vaatii että siihen pystyy ja ulkopuolelta todennäköisesti tulee rajua tuomitsemista ja syyllistämistä kun ei tiedetä mikä on totuus.

Vierailija

Sanotaan "hankalien" eikä "hankaloiden". Olen eri mieltä kanssasi. Oman perheen jäsen, sukulainen tai työkaveri voi olla se hankala, eikä häntä voi loputtomiin vältellä. Eroaminen, välien katkaiseminen sukulaiseen tai työpaikan vaihto ei aina ole järkevin vaihtoehto, vaakakupissa voi olla muutakin kuin kemiat ko. henkilön kanssa.

Vierailija

Olen eri mieltä sekä ykkös- että kakkoskommentoijan kanssa.

1. Se, että leikkaa inhottavat ihmiset pois elämästään, ei vaadi sen kummempaa sisäistä työskentelyä. Pitää vain olla sitä mieltä, että oma hyvinvointi on tärkeämpää kuin inhottavien ihmisen miellyttäminen. Jos on itsekunnioitusta ja halua puolustaa rajojaan, ei tuo ole ongelma.

2. Sukulaisuus ei merkitse mitään. Sellaista ihmistä ei olekaan, jonka kanssa toimiminen olisi jatkuvan pahan olon arvoista. Välit poikki vain.

Oma kontribuutioni:

3. Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ihmisen ei tarvitse olla tekemisissä edes neutraalien tai mukavien ihmisten kanssa. Esimerkiksi omat sukulaiseni ovat (ilmeisesti) pääosin ihan mukavaa porukkaa, mutta en silti pidä heihin mitään yhteyttä. Minä valitsen oman seurani tarkkaan, eikä siihen pääsemiseen riitä se, ettei ole ilkeä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

1. Se, että leikkaa inhottavat ihmiset pois elämästään, ei vaadi sen kummempaa sisäistä työskentelyä. Pitää vain olla sitä mieltä, että oma hyvinvointi on tärkeämpää kuin inhottavien ihmisen miellyttäminen. Jos on itsekunnioitusta ja halua puolustaa rajojaan, ei tuo ole ongelma.

2. Sukulaisuus ei merkitse mitään. Sellaista ihmistä ei olekaan, jonka kanssa toimiminen olisi jatkuvan pahan olon arvoista. Välit poikki vain.

Oma kontribuutioni:

3. Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ihmisen ei tarvitse olla tekemisissä edes neutraalien tai mukavien ihmisten kanssa. Esimerkiksi omat sukulaiseni ovat (ilmeisesti) pääosin ihan mukavaa porukkaa, mutta en silti pidä heihin mitään yhteyttä. Minä valitsen oman seurani tarkkaan, eikä siihen pääsemiseen riitä se, ettei ole ilkeä!

Valitse oman seurasi ihan sitä silmälläpitäen mitä itset hyödyt siitä; juuri näin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oma kontribuutioni:

Mutta jos on tullut vaikka pienestä pitäen manipuloiduksi ko ihmisen taholta? Kyllä se silloin vaatii paljon työskentelyä vaikka kuinka haluaisi vain päättää että "olen ansainnut parempaa". Joskus täytyy rakentaa koko identiteetti uudestaan, ei se käy käden käänteessä eikä ilman tuskaa. Ei sukulaisuus saa olla syynä siihen että kärsii mutta kuten kakkonen sanoi, asiat eivät ole yksinkertaisia. Paitsi ehkä sellaiselle joka on valmiiksi vahva ja omanarvontuntoinen.

Vierailija

Kyllä sukuun voi pistää välit poikki, ellei halua olla tekemisessä. Minä pistin, kuka haluaa olla sylkykuppi tai kusipuu?

Vierailija

Kyllä vaan täytyy... Mulla on töissä yksi tyyppi jonka olen suututtanut (syyttäni) jo monet kerrat muitta aina hän on sitten häntä koipien välissä painunut takaisin sinne mistä tulikin ja ollut seuraavalla tapaamisella ok.

Viime viikolla taas sai tuollaisen hankaluuskohtauksen, sain onneksi nopeasti tilanteen kääntymään edukseni. Siinä oli todistajiakin läsnä katsomassa kuinka hän yritti alistaa minua.

Minulla ei olisi mitään ongelmaa töissä jos tuota ihmistä ei olisi. Töissäni minun ei välttämättä tarvitse olla hänen kanssaan missään tekemisissä kuin kokouksissa, mutta hän itse hankkiutuu lähelleni aika ajoin aiheuttamaan epäsopua ja ristiriitoja. Muut ajat on hiljaa nurkassaan. 

En oikein aina tajua hänen tarkoitusperiään ja olen miettinyt yrittääkö hän ottaa samalla tavalla mittaa myös muista kollegoistaan ja ovatkohan muut jo alistuneet. Toistaiseksi olen aina selvinnyt puhtain paperein, kuten nyt viimeksikin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat