Selkäsärky, en pysty liikkumaan.

Vierailija

Tulin kaupasta, laskin kassit lattialle ja sitten yhtäkkiä selkään alkoi särkeä kamalasti. Sain vaivoin raahauduttua sohvalle. Nyt en pysty liikkumaan, selkään sattuu valtavasti joka liikahdus. Silmissä näkyy tähtiä ja tuntuu nyt tosi inhottavalta, itkettääkin tuo kipu. Mitähän selässä yhtäkkiä tapahtui? Kauankohan kestää? Ruuatkin jäi kasseihin lämpimään... Onko teillä ollut vastaavaan?

Kommentit (14)

Vierailija

Noidannuoli. Todennäköisesti parissa päivässä alkaa helpottaa, mutta pirullinen vaiva ja kivut on alkuun tosi kovat. Särkylääkkeitä kannattaa ottaa ensiavuksi.

Vierailija

Mulla oli pari vuotta sitten noidannuoli. Se iski lauantaina ja jo maanantaina tein pph:n töitä. En käynyt lääkärissäkään, vaan söin oma-aloitteisesti maksimiannokset särkylääkettä. Saman neuvon lääkärikin olisi kuitenkin antanut ja määrännyt liikkumaan. Suunnilleen viikon verran oli selkä hirveän kipeä, mutta sietämätöntä tuskaa kesti vain tuon kaksi päivää. Esim. tuolilta en meinannut päästä ylös ollenkaan ja aivastaminen tuntui kamalalta. Onneksi ei yrjötautia tullut samaan aikaan.

Vierailija

Tulehduskipulääkettä nyt heti, ainakin tuollaiset 800 mg 3 krt/vrk. Ja ota säännöllisesti muutaman päivän ajan. Ibumax, Ibusal, Burana tms.

Vierailija

Noidannuoli tosiaan. Buranaa naamaan ja liikut sen vähän vähitellen mitä voit. Onko jaloissa ja käsissä tunto kunnossa? Vai puuttuuko?

Jos puutuu käy lääkärissä. Silloin on välilevyn tyrä.

Vierailija

Oli kesällä. Piti alottaa kesätyöt x-päivänä mut sain kolme päivää saikkuu kunnen pystyny liikkumaan. Lääkäri määräs Voltaren rapid-nimisiä lääkkeitä, lähti siis noilla ja/tai levolla pois, viikon ajan kuitenki oli selkä pahana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tulin kaupasta, laskin kassit lattialle ja sitten yhtäkkiä selkään alkoi särkeä kamalasti. Sain vaivoin raahauduttua sohvalle. Nyt en pysty liikkumaan, selkään sattuu valtavasti joka liikahdus. Silmissä näkyy tähtiä ja tuntuu nyt tosi inhottavalta, itkettääkin tuo kipu. Mitähän selässä yhtäkkiä tapahtui? Kauankohan kestää? Ruuatkin jäi kasseihin lämpimään... Onko teillä ollut vastaavaan?
   mulla alkoi vuosia sitten särkeen selkää, muutaman päivän ja olin silloin lomilla. Sillonen poikaystävä jätti yhtäkkiä ja oli kirjoittanut kirjeen. Eli reagoin selällä. Menin kyllä itseeni ja löysin syitä miksi jätti. Täytyy nyt sanoa vuosien jälkeen että todella oli hyvä juttu monestakin eri syystä. 

Vierailija

Jos kipu säteilee jalkoihin, heti lääkäriin! Muuten kuulostaa noidannuolelta niin kkuin jo moni on sanonut. Kerralla voit ottaa 800 mg parasetamolia ja 600 mg ibuprofeenia, enintään 3 x vrk. Toivottavasti helpottaa! Kohtalotovereita riittää, olen itse niistä yksi - se on niitä kertoa kun ylösnousu ja käveleminen pisti väkisin itkemään :( Tsemppiä, lähetän virtuaalivoimia!

Vierailija

Kaikki tavaroiden nostaminen ja laskeminen tehdään aina jaloilla, ei selkää taivuttaen.

Nimim. samaa vaivaa potenut ja vihdoin asian oppinut.

Vierailija

Välilevytyrä keväällä ja vieläkin koskee niin perkeleesti välillä,kesällä koski jalkaan niin ettei kunnolla pystynyt hengittämään.

Vierailija

Kävin valittamassa lekurissa tosi kovaa selkäsärkyä ja itse epäilin noidannuolta, niin lääkäri sanoi, että noidannuoli iskee alaselkään. Itselläni oli todella kova kipu lapaluun ja selkärangan välissä, joten kyse ei kuulemma ollut noidannuolesta. Selkäkipu vaikutti myös hengittämiseen joka oli tuolloin tosi vaivalloista ja raskasta. Kipu liittyi jotenkin huonoon ryhtiin ja päätetyöskentelyyn.
Mutta siis, buranaa ja sirdaludia napaan ihan reippaasti kunnes alkaa helpottamaan. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat