Tutkimuksen mukaan naiset eivät tahdo valtaa

Vierailija

Niaset näkevät vallassa samat hyvät puolet kuin miehetkin, mutta he näkevät vallan saamisessa enemmän huonoja puolia kuin miehet. Näihin kuuluvat mm. stressi ja ajankäyttö ja mahdottomuus toteuttaa muita elämän tavoitteita.

Nyt voitte siis lopettaa naisten matalampien palkkojen ihmettelyn, kun asia on tutkittu. Naiset eivät tahdo valtaa.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Minä olen tässä mielessä tyypillinen nainen. En halua valtaa, enkä halua rahaakaan enempää kuin hyvään arkeen tarvin. En kerta kaikkiaan ymmärrä mitä tekisin enemmällä rahalla. Mieluummin saan vähemmän ja elän rennommin, kuin tienaan enemmän mutta täytyy käyttää työhön enemmän aikaa ja energiaa.

Vierailija

Nainen olen minäkin enkä minäkään haluaisi valtaa vallan itsensä vuoksi. Toki jos työskentelisin jossain vastuullisessa hommassa jossa vaaditaan valtaa, jotta saa jotain oikeita tuloksiakin aikaiseksi, niin siinä tapauksessa voisin kyllä tavoitella sitä. Mutta ei varsinaisesti siis niin, että valta olisi tavoite itsessään.

Vierailija

Ei kaikki miehetkään halua, minulle esim työ ei ole mikään elämäntarkoitus. Olen kieltäytynyt ylennyksistä ja monista mahdollisuuksista, arvostan muutakin elämää kuin pelkästään työtä. 

Katsoin isäni työnarkomaniaa läheltä, koskaan ei pysähdytä edes hetkeksi nauttimaan niistä työn hedelmistä, muutakin sisältöä voi elämässä olla kuin työ ja elämäkin tuntua paljon rikkaammalta.

Vierailija

Naisen valta on enemmän seksuaalista sorttia: seksuaalisuuden asettaminen mahdollisimman ulottumattomiin miehiltä antaa naiselle melko hyvät mahdollisuudet saada jotain etuja miehiltä, esim. autoetu tulee helposti, kun monasti mies maksaa/saa työnkautta perheen autoilun, vaikka muu jaetaankin tasan.

Naisella ei ole siis samanlaista tarvetta käyttää paljon aikaa rahan eteen. Miehelle taas on suuri meriitti, jos hän tienaa hyvin. Jos puhutaan pienistä palkoista, miehelle tuollainen parin tonnin bruttopalkka on paljon pahempi paukku, kuin naiselle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
1: Odota vaan, kohta joku tulee kirjoittamaan, kuinka hän tekee töitä vain 10 tuntia viikossa, mutta palkka on kymppitonnin.

Joo, varmaan sellaisiakin voi olla. Jos sattuu olemaan esim. huippulahjakas jossain, voi tätä lahjaansa käyttämällä jotkut tienata melko vähälläkin työtuntimäärällä paljon. Tai kai joku voi vaan ihan julmetun hyvällä onnellakin sellaiseen asemaan päästä.

Itseäni ei kuitenkaan kiinnosta tuollaistakaan tavoitella. Teen tavallista it-alan työtä, saan jonkin verran keskimääräistä parempaa palkkaa. Tykkään työstäni, mutta en halua uhrata normaalia työaikaa enempää sille silti, koska varsinkin tykkään vapaa-ajasta ;) Nykyinen tilanne on mielestäni itselleni juuri optimaalinen, ei tarvitse pyrkiä työn ja tienaamisen suhteen yhtään mihinkään muualle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Naisen valta on enemmän seksuaalista sorttia: seksuaalisuuden asettaminen mahdollisimman ulottumattomiin miehiltä antaa naiselle melko hyvät mahdollisuudet saada jotain etuja miehiltä, esim. autoetu tulee helposti, kun monasti mies maksaa/saa työnkautta perheen autoilun, vaikka muu jaetaankin tasan.

Naisella ei ole siis samanlaista tarvetta käyttää paljon aikaa rahan eteen. Miehelle taas on suuri meriitti, jos hän tienaa hyvin. Jos puhutaan pienistä palkoista, miehelle tuollainen parin tonnin bruttopalkka on paljon pahempi paukku, kuin naiselle.

Niinpä niin. Mielestäsi miehet ovat siis koko ajan pillunhimoissaan ja tekevät sen eteen mitä hyvänsä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Mielestäsi miehet ovat siis koko ajan pillunhimoissaan ja tekevät sen eteen mitä hyvänsä?

Olen tältä foorumilta oppinut, että koko miehen elämä pyörii pillun ympärillä, miehen ihmisarvo=kuinka paljon saa pillua ja keneltä. Sentakia jotkut ajattelee että sä et saa pilluu on suurin loukkaus jonka miehelle voi sanoa, siksi sitä ilmeisesti hoetaan täällä niin paljon.

Vierailija

Olen monesti sanonut palstalla, että naiset ovat vastuunpakoilijoita , etuuksia ja oikeuksia sitten osataankin vaatimalla vaatia. Aina olen vihat niskaani saanut.

Tämäkin aloitus vain todistaa , että olen aina ollut oikeassa.

Vierailija

Ei se pillu nyt niin ihmeellinen ole, että kaikki elämänvalinnat tehdään pillun takia. Sitäpaitsi pillua saa satasella, jos haluaa eli ei tarvitse kovin kummoiset tulot olla pillua saadakseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei se pillu nyt niin ihmeellinen ole, että kaikki elämänvalinnat tehdään pillun takia. Sitäpaitsi pillua saa satasella, jos haluaa eli ei tarvitse kovin kummoiset tulot olla pillua saadakseen.

Yleensä perhe tai naisen antama (jatkuva, terve) läheisyys ovat kiven alla ja nainen keskimääräinen haluaa kyllä osittain päästä kiinni miehen rahoihin. Satunnainen seksi sitten on taas toinen juttu. Se, että seksiä saa satasella on sinänsä absurdi väittämä. Jos haluaa tasokasta seksiä, tai jotain poikkeavaa, ei ole sanottu löytyykö, prostituoiduilla Suomessa on varaa myös kieltäytyä asiakkaista esim. ulkonäön perusteella. Tietysti jos jotain Aleksin päivystävää ja paritettua Helgaa,45 haluaa käydä painamassa seksiä on aina tarjolla, mutta ei Suomessa välttämättä aina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen monesti sanonut palstalla, että naiset ovat vastuunpakoilijoita , etuuksia ja oikeuksia sitten osataankin vaatimalla vaatia. Aina olen vihat niskaani saanut.

Tämäkin aloitus vain todistaa , että olen aina ollut oikeassa.

Eikö mielestäsi siis riitä se, että hoitaa oman työnsä ja tonttinsa hyvin? Vallan tavoitteluhan on tavallaan ekstraa ja sekään ei ole tavatonta, että ihmisen vallanhalu on oikeastaan hänen ympäristölleen vain ja ainoastaan huono asia. Historiasta on helppo nostaa henkilöitä joilla oli kyllä vallanhalua mutta ei oikeita kykyjä hoitaa asioita.

Vierailija

No jos katsotaan, että mitä se valta tekee ihmisille, niin ei hyvältä näytä.

Esim. meidän hallitus?

Ihan Pohjois-Koreaan saakka, ei se valta tee kellekään hyvää.

Vierailija

Minkä ihmeen tutkimuksen mukaan? Valtaa on kovin monenlaista, mutta erilaiset vallat on kuin erilaiset valuutat, yleensä raha kuitenkin kelpaa kaikille. Niin valtakin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat