Apua, auttakaa! Juhliin pukeutuminen

Vierailija

En ole ikinä ollut missään häitä tai jonkun järjestön vuosijuhlia "hienommissa" juhlissa. Nyt miehelle tuli kutsu itsenäisyyspäivän vastaanotolle (ei presidentinlinnaan, vaan kotikaupunkimme omaan). Pukukoodi on juhlapuku tai tumma puku. Tuossa jo katselin että mitä kyseinen pukukoodi tarkoittaa, mutta ei ole hajuakaan mitä ihmettä puen päälle. En halua alipukeutua enkä myöskään ylipukeutua. Olen itse varmaan nuorimmasta päästä kyseisissä juhlissa joten siksikin hieman jännittää tapahtuma..

Voisiko joku enemmän tällaisissa tilauksuuksissa käyvä/pukukoodia tunteva antaa ehdotuksia mitä voisin pukea päälle. Kotona ei ole mitään kummempaa vaatetta, mitä voisi hyödyntää eli pitäisi ostaa.

KIITOS jos viitsit auttaa!

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Mihin aikaan tilaisuus alkaa? Siitä saa jo osviittaa. Onko tiedossa, onko kyseessä vain parin tunnin alkuillan cocktailtilaisuus, vai illallinen?

Vierailija

Klo kuuden jälkeen alkaviin tilaisuuksiin voi pukea pitkän iltapuvun ja niin varmaan oletetaan, jos miehen koodi on tumma puku / juhlapuku. Ainakaan pitkä iltapuku ei mene väärin. Linnan juhlien tyylistä, mutta vähän vähemmän bling blingiä?

Vierailija

Iso kiitos vastanneille!! Etsin jonkun tuon tyylisen iltapuvun, tuo harmaa on kyllä ihana mutta aika hintava. No, jos ei muuta löydy.. :)

ap

Vierailija

Mutta eikös juhlapuku ja tumma puku ole kaksi eri asiaa? Juhlapuku = mahdollisesti jopa frakki eli nainen pukeutuu kaikista hienoimpaan pitkään JUHLApukuun. Tumma puku = nainen pukeutuu pitkään iltapukuun, mutta myös lyhyempi malli käy tai jopa juhlava housupuku. 

Selittäkääs nyt tyhmälle? Vai saako tässä kutsuttu itse valita eli mies valitsee pukeutuuko juhlapukuun (=frakkiin?) vaiko tummaan pukuun ja nainen pukeutuu miehen valinnan mukaisesti?

Vierailija

Tuo pukukoodi tosiaan mahdollistaa miehelle frakin tai tumman puvun. Naisen juhlapuku ja iltapuku ovat eri asioita. Frakin kanssa on aina naisella juhlapuku. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat