****~~LOKAMASUJEN LOPPUVIIKKO~~**
En huomannut vielä aloitusta ja tuo edellinenkin oli tippunut ja kolmos-sivulle... Aika hiljaista siis! Mihin kaikki ovat hävinneet? Onko lokamasuillakin yhteisö?
Kommentit (36)
aika jännä, meidänkin esikoinen on 1v3kk, joten ikäeroksi tulee se 1v11kk. Itsekkin olen pähkäillyt hankkiako kaksostenrattaat, mutta eihän sitä muuten pääse liikkumaan ja talvikin tulossa. Oletko miettinyt mallia tuplille?
RV5+3
Ihan hirveän isot ja painavat eivät saisi olla, että pääsee helposti liikkumaan. Ainakin X-Adventures valmistaa ketterän näköisiä (ei omaa kokemusta käytöstä) 3-pyöräisiä tuplia, ne voisivat olla yksi vaihtoehto meille.
Luulen, että tässä vaiheessa raskautta oireettomuus on ihan normaalia. Mutta minkäs sille tekee, kun mieli kuitenkin huolehtii...
Ilmoittauduin juuri mukaan lokamasuihin. Meille tulee ikäeroksi toisen ja kolmannen välille 1 v 7 kk. Olen myös ajatellut noita tuplarattaita, kun talvea vasten syntyy. Tällä hetkellä ajattelen vierekkäin istuvaa mallia, mutta täytyy tutustua malleihin tarkemmin.
Vielä ei kummemmin raskausoireita ole, välillä sellaista painontunnetta alavatsassa. Meillä nyt nuorimmainen 11 kk, ja olen vielä imettänyt häntä varsinkin ilta- ja yöaikaan. Mitens muut, imettääkö kukaan vielä, vaikka olette jo raskaana? Itse olen miettinyt vähitellen lopettavani. Täytyy lopetella tältä erää, tyttö heräsi juuri.
terv. Iris73
Minäkin imetän vielä esikoista aamuisin ja iltaisin. Olemme pikkuhiljaa siirtymässä tavalliseen maitoon, jonka jälkeen lopetan imetyksen.
Tietääkö kukaan voiko alkuraskauden ultran varata Femedan nettiajanvarauksesta?
Kati rv 6+6
Hei kaikki lokamasut!
Olen uusi lokamasu, ilmoittauduin paikaisesti jo testintekopäivänä tuonna la/synnärilistalle, mutten ehtinyt silloin tarkemmin kertomaan itsestäni. Elikkäs olen 28-vuotias kahden lapsen äiti, tytöt ovat syntyneet vuosina 01 ja 02, heillä ikäeroa 1v3kk. Nyt siis kolmatta odotellaan syntyväksi lokakuussa, jolloin kuopuskin on täyttänyt 4 vuotta.Työskentelen hoitoalalla, tarkemmin vanhainkodissa ja kovasti nyt jännittää miten pikkuinen pysyy kyydissä kun työ on niin fyysistä, paljon nostamista, vääntämistä, kääntämistä ja kyykistelyä. Onneksi ensi viikko on vapaa.. Mieheni on 33v yrittäjä, parhaillaan venemessuilla ;)
Pahoinvointia, väsymystä tms. ei ole, ainakaan vielä. Pahoinvointia ei ole ollut aiemmissakaan raskauksissa. Masussa on onneksi sen verran omituisia tuntemuksia että tunnen olevani raskaana. Syödä pitää usein ja pieniä annoksia kerralla muuten tulee huono olo. Mihinkään yksityiseen ultraan en mene, mutta mieheni haluaa ehdottomasti niskapussiultraan ja vaikka aiemmin en ole niissä käynyt, teen nyt miehelleni mieliksi ja menen, näempähän samalla vauvan. Ja eikö se ole melko alkuraskautta, viikko 11? Aika menee niin nopeasti.
Otan osaa kaksostenratas keskusteluun sen verran että meillä olivat rattaat kyllä kovassa käytössä n. 2vuotta kun toinen syntyi. Mitään himolenkkeilijöitä emme ole mutta sen verran tuli puistossa ja kerhossa käytyä rattailla että millään ei reilun vuoden ikäinen olisi jaksanut kävellä. Meillä oli emmaljungan vierekkäin istuttava tuplaratas jossa erikseen säätyvät selkänojat ja pienemmälle pehmeä kantokoppa. Aika kömpelöt mielestäni olivat mutta kestävät ja hyvät. Oliskohan malli ollut joku EC2 tai sinnepäin..
Eipä muuta tällä kertaa, hyvää viikonloppua kaikille!
olivia rv 6+0
Tänään tein testin ja Plussaa oli. Toivotaan, että kaikki menee yhtä hyvin kun edellisessä odotuksessa. Olo on nyt väsynyt, mutta todella onnellinen.
Mukavaa, että on tullut monta uutta lokamasua kuvioihin. Onneksi olkoon ja tervetuloa!
Tänään piti käydä jo ostamassa rintaliivit, kun mitkään ei mene päälle...tissit kasvaneet tosi paljon. Alkkareitakin jo hankin jokusen kappaleen, jotta saa isompia pöksyjä jalkaan, jos alkaa vanhat ahdistamaan.
Meille tulee ikäeroa esikoisen ja kuopuksen välille peräti noin 4v2kk, jos kaikki käy hyvin. Meidän tyttö olisi halunnut saada vauvan jo huomenna, kun kyselin, että olisiko mukavaa saada pikkusisko- tai veli. Onneksi ei tarvinnu keskustella sen enempiä. Taikasauvat ym. prisensessahörhelöt vei voiton.
Pientä kuvotusta on ollut, voimattomuutta ja väsymystä yllinkyllin.
Pitäisi siivota, pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa...ajatuskin väsyttää..onneksi mies tarjoutui ihan oma-aloitteisesti auttamaan...aika ihme, kun välillä saa nalkuttaa, että tule auttamaan.
Mutta levontäyteistä viikonloppua kaikkile!
sefi
Meillä on tyttö ja ikäeroa lapsille tulee noin 3v 4kk. Vauva on todella toivottu ja onneksi odotus on vihdoin totta. Toivotaan, että kaikki on ok. Täytyy ensi viikolla soitella neuvolaan ja varailla aikaa sinne ja ultraan.
minäkin liityn tänne lokamasujen ryhmään. itsellä ollut pahoinvointia viikon ajan: kolme ensimmäistä päivää meni täysin sängyn pohjalla. oksentanut en vielä ole, mutta ämpäri on kyllä valmiina sängyn vieressä joka yö. vkonloppu on sujunut suhkot hyvin voinnin kannalta. syönyt tosin olen aika paljon; kokoajan tekee mieli mässätä jotakin. ja maha pömpöttää kyllä sen mukaan:)
huomenna soitan ajan neuvolaan. haluan saada mahdollisimman nopeasti tietoon elääkö massussani joku. sain nimittäin keskenmenon reilu vuosi sitten heti alkuraskaudessa rv:lla 5+1. sen jälkeen sainkin oottaa tämän reilun vuoden ennenkuin tärppäs seuraavan kerran...
mutta ei auta kuin toivoa parasta:) onnea kaikille masuasukin omaaville:) T:Tinka 6+6
Moi!
Tulisin mukaan, jos vaan sopii!!! Olen uusi täällä, kuumeilupuolella olen lueskellut viestejä n.4kk. Nyt kun plussa tänään pamahti, ajattelin kirjoitellakin jotain.
Tosi epätodellinen olo vielä, esikoinen pamahti ekasta yrityksestä ja nyt toista ehdittiin yrittää tuo 4 kiertoa. TODELLA lyhyt aika, mutta niin vain pettymys oli tosi kovaa joka kk kun plussaa ei tullut. Tänään sitten aika pessimistisin mielin tein testin, ja kp 30/28-30 pamahti selkeä plussa!
Tosi epätodellinen olo! Ainut, mistä epäilin että tärppi ois käynyt, on eilen aamulla alkanut pahoinvointi. Oksentanut en oo, mut ällöä kuvotusta on. Aamulla alkoi ja nyt taas iltasella näyttää pahenevan. Esikoisesta valvoin öitäkin huonon olon kourissa, tää ei nyt näytä yhtään paremmalta, kun viikkojakin vasta 4+1!
Onko ihan normaalia, että paha olo alkaa jo nyt? Esikoisesta ei kyllä mun mielestä vielä näin aikaisin ollut kuin ehkä väsyä. Kaikki keinot pahoinvoinnin selättämiseksi otetaan vastaan..Esikoisen kohdalla ällötys ja oksentaminen loppui vasta rv16. Mutta onnellisia ollaan, ja eikös se paha olo ollut merkki siitä, että kaikki ok?! Onnellista mahankasvatusaikaa teille kaikille!
tervetuloa vaan kaikille uusille ja onnittelut!
tänään sitte iski oikein todenteolla se uupumus:)
voimia ei tuntuisi riittävän mihinkään ja kokoajan väsy..
no kyllähän sen kaiken jaksaa kun on niin ihana palkinto tiedossa!!
pientä ällötystä myös havaittavissa.
ja edelleen se semmoinen painontunne alamasussa, ja eilen illalla housutkin kiristivät, vyö oli liikaa,
esikoista oottaessa jouduin mammahousuihin siirtymään jo n. rv11..
saas nähdä miten nyt, tuleeko masu nopeammin esille..
huomenna on se alkuraskaudenultra, hih, en malttaisi millään odottaa ja toisaalta taas jännittää meno aivan hirmuisesti!
nyt sohvalle löhöämäään kun poikakin saatu yöpuulle:)
jaksuja kaikille!
fiikuna ja myttymöttönen rv7+3(?) huomenna selviää " oikea rv"
Mulla taitaa olla toistaiseksi pienimmät rv:t eli 3+6 mitä ilmeisimmin, huomenna taitaa vasta tulla neljä täyteen.
Plussaa tuli perjantaina Acon10:lla ja tänään Apteekin omalla, joten kaipa sitä lokamasua saa alkaa kasvattamaan :) Toivottavasti menee kaikki hyvin ja masuasukki pysyy kyydissä lokakuuhun asti. Omat synttärit sattuvat vissiin rvlle 39+2 ja esikko syntyi 39+3, joten jo nyt on ilmiselvää mihin tähtään! Maailman parhaaseen 25-vuotislahjaan... LA kuitenkin 23.10.
Lyhyt esittely:
Meitä on siis minä ja mies sekä 11-kuinen tytär, mahdottoman kiltti lapsi. Lisäksi meillä on muutama kissa ja yksi koira. Asumme Pohjois-Helsingissä pientaloalueella vuokrarivarissa, muuttoaikeita ei ole nyt eikä ihan heti, mutta todennäköisesti parin vuoden päästä kohti Pohjanmaata, josta mies on kotoisin.
Minä opiskelen toistaiseksi vielä ja teen samalla töitä oman firman piikkiin, työt ja opinnot ovat kylläkin ihan eri aloilla. Opintoja teen yliopistolla, gradu pitää nyt saada sitten valmiiksi hyvissä ajoin ennen lokakuuta. Isoja projekteja on tiedossa myös töissä, ja lisäksi on hommattava ajokortti, joka aikanaan jäi ajamatta! Kiirettä siis pitää, voipi olla että ei ehdi ihan yhtä paljon palstaa terrorisoimaan kuin vuosi sitten samoihin aikoihin :)
Uutiset kerrottiin tänään molemmille isovanhemmille ja tyytyväisiä olivat. Muille ei vielä hiiskuta, ainakin odotellaan varhaisraskauden ultraa.
Hassua, että pinossa on jo edellisellä kirjoittajalla rv 7+3, eihän me taideta edes kuulua samaan kuukauteen :) :)
Coe rv 3+6
Otan nyt osaa keskusteluun, kun meillä ikäeroa sama kuin Kati05:lla eli 1v 7kk tulee.
Me liikutaan tosi vähän vaunuilla, ollaan suurin osa ajasta kotona ja kauppoihinkin on ihan kohtalainen matka (vaikka Helsingissä asutaankin) joten en ole ajatellut ostaa tuplarattaita nyt ihan tähän hätään. Ajattelin, että lyhyemmät matkat varmaan tyttö 03/05 pystyisi istumaan sisaristuimessakin, mutta en kyllä totta puhuen ole asiaa pahemmin miettinyt.
Äitiyspakkaussänkyä olen minäkin ajatellut, mutta siihen aatokset toistaiseksi jää. Tuskin mitään hankintoja tehdään erityisemmin, ehkä jotain sitten niin että tämä esikoinen siirtyy isompiin versioihin.
Mutta kyllä nuo tuntuu aika kaukaisilta ajatuksilta toistaiseksi :)
Coe
Laitoinkin sulle viestiä ihan tonne yleiselle palstalle, kun huomasin, että ollaan taas " samassa junassa" eli ekat ja tokat lapset tulossa samaan aikaan. Sua on hirveästi kaipailtu tuolla vauvapuolella maaliskuisissa. Itse en enää jonhonkin aikaan ole ollut aktiivinen siellä, mutta monesti olen aiemmin huomannut, että sinua on kysely ja kaipailtu :) Muutamat muutkin maalismammat ovat jo plussanneet. Tuulia ainakin aktiivisista kirjoittelijoista, hänellä la kesäkuun lopussa.
Kati 7+0
Käyn joka päivä lenkillä eikä voi olettaa että 1 vuotta täyttänyt lapsi jaksaa kävellä reippaasti 5km lenkin.
Lisäksi täällä on paljon sohjoa talvella, aurauksista ja hiekoituksista voi vaan haaveilla eli mahdollisimman topakat höykkäysvaunut täytyy löytää.
Kiva kun on jotain mietittävää, ei mene aika murehtiessa :)
Pahoinvoinnista: mulla alkoi esikoista odottaessa viikkoa ennen plussausta ja jatkui taukoamatta synnytykseen asti, nyt olen hyvin tyytyväinen ettei juurikaan vielä kuvota :)
Täällä niin moni muukin lähes oireeton ja jollakin oli myös tuulimunan pelko (en muista nim.merkkiä). Itse olen myös miettinyt, jos onkin tuulimuna, kun ei mitään oireita ja maha ihan normaali, ei edes turvonnut (toinen raskaus). Tosin iltasin on aikamoinen pallo, mutta mahtaako johtua syömisestä...
Eli siis varasin sen ultran ja viikkoja pitäis olla sillon 8, saanpahan mielenrauhan, että kaikki on hyvin.
Mutta nyt täytynee valmistella poika tarhaan ja lähteä töihin :)
RV 5+3