Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****~~LOKAMASUJEN LOPPUVIIKKO~~**

10.02.2006 |

En huomannut vielä aloitusta ja tuo edellinenkin oli tippunut ja kolmos-sivulle... Aika hiljaista siis! Mihin kaikki ovat hävinneet? Onko lokamasuillakin yhteisö?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisö löytyy osoitteesta

http://groups.yahoo.com/group/lokakuiset-06/

Tervetuloa!

Kuulumisia myöhemmin...

Vierailija
2/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivastihan juttua oli tuossa ke-to pinossa ja paljon uusia lokamasuja. Tervetuloa kaikille :)

Mulla on koko ajan paha olo ja tänä aamusti oksennus oli monta kertaa todella lähellä. Sain jotenkin pidäteltyä... Väsyttääkin, eilen menin nukkumaan jo ysiltä. Valivaliviestiä siis täältä...

Varasin eilen neuvola-ajan, sain sen maaliskuun tokalle viikolle. Kuulemma ei edes yritetä kuunnella sydänääniä vielä silloin. Eka ultra meillä on 8+0 eli vajaan 2 viikon päästä. Joku kyseli ekan ultran ajankohdasta. Mullekin suositeltiin sitä ajanvarauksessa vasta viikoille 7-8, että ei mene rahat hukkaan. Ainakin syke varmasti näkyy, jos siis vauva on elossa.

Tänään lähdetään mun kotipaikkakunnalle, mutta ei olla vielä päätetty kerrotaanko lähimmille vaavista. Saas nähdä pystyykö tätä pahaa oloa peittelemään.

Mukavaa viikonloppua kaikille, palailen tänne sunnuntaina. Tuosta yhteisöstä vielä piti sanoa, että kuinka paljon siellä juttua riittää? Ovatko kaikki liittyneet sinne? Mulla ei ainakaan toistaiseksi olen intoa liittyä. Katsotaan jos täällä hiljenee kovasti niin mietin sitten uusiksi.

S-I ja Lumikukka 6+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...viikkoon en oo päässy tänne ja nytkin vasta sain itseni " rekisteröityä" eli tiedot rustattua tuonne LA ym. -listalle!

Kun on siis tuota aikaa kulunut niin oon tainnu jäädä paljosta paitsi, täytyy kattoa jos ehtis lukasemaan pinon vielä!

Tää viikko menny aika huonovointisena. Oksentanu en oo (vieläkään, eikä kyllä haittaa heh!) mut huono olo on lähes jatkuvaa. Oon niin väsyny etten ikinä! Monta päivää on menny maatessa ja jotain kotiaskareita suunnitellessa ja vähän toteutellessakin. Opiskeluista ei oo tullu mitään.. No, kyllä se tästä! :) Enkä valita (enpä..heh), vois mennä päivät myös pää pöntössä! Ja tietääpähän olevansa raskaana kun olo on " epänormaali" ! :)

Tänään alkoi siis rv7! Mä varasin siis neuvolan viime viikolla, mut se meni vasta viikolle 10! Vielä jatkuu siis senkin odotus. Kävin just verikokeessa kun kaverin lapsella on vesirokko ja nyt täytyy ottaa selvää onko mulla ollu, nyt ei olis oikein hyvä sairastua siihen! Viikko menee niissäkin tuloksissa!

Muutama ihminen tietää meidän ilouutisista kun pokka ei yksinkertaisesti pitänyt kun kyseltiin vauvaprojektin edistymisestä.. :) Me ollaan kyllä sovittu, että viikkoon 12 odotetaan ennen ku ruvetaan kertomaan.

Semmosta tällä kertaa. Oon rekisteröityny tonne yhteisöönkin mutta sillon en saanu sitä jostain syystä toimimaan. Täytyy jossain vaiheessa tutustua siihen paremmin. Mukavaa viikonloppua, jos nyt en taas tänne " pääse" ! :)

pupu ja pikkunen rv7

p.s. oli muuten tosiaan paljon nimiä meiän LA -listalla, tervetuloa kaikki uudet! :)

Vierailija
4/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain kaikki uudet ja vanhat!

Meitä alkaa olla toisaan aika monta ja sehän on aina mukavaa kun on iso porukka joiden kanssa saa jakaa yhteisiä " massu" juttuja ;-)

Itsellä ei ole vielä pahoinvointia eikä juuri muutakaan oiretta mitä nyt väsyttää ja on aika itkuherkkä olo. Eilenkin pahoitin mieleni kun kaupasta palatessani mieheni ei huutanut " Moi" heti kun olin tullut sisään....siitä jaksoin itkeä ja murjottaa ainakin muutaman tunnin

;-) " Miksi kukaan ei ikninä puhu mulle mitään.....?" oli kysymykseni. Oli siinä mies ihmeissään, että siis mitä??? Yleensä en ole kyllä tuollainen (ainakaan omasta mielestä). Jotenkin on sellainen muistikuva, että esikoisesta oli sama juttu.

Minulla eka neuvola vkolla 11 ja eka ultra vkolla 14, eli niitä odotellessa,

Tiitutoo rv 5+3

Vierailija
5/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa v-lopun työputki. jee jee! Motivaatio on nollassa.

Mietiskelin, että menenkö vai enkö mene alkuraskauden ultraan, mutta päätin sitten varata sen ensiviikolla raskausviikolle 8, pitäisi ainakin näkyä sitten jotain. Oireita ei juuri ole ja siksikin mietin paljon, että onko kaikki hyvin. Tosin viikkojakin niin vähän, että eihän tässä mitään hätää vielä ole.

Neuvolaakaan en ole vielä varannut, jos sitten kun viikkoja vähän enemmän kasassa, jotenkin malttaa enemmän odottaa, kun toisesta jo kyse.

RV 5+2 (hurjat)

Vierailija
6/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi tuo aloitus vähän lyhyeksi, kun piti mennä...

Tänä aamuna oli oikeasti sellainen kuvotus-olo. Eli ensi viikolla sitten varmaan alkaa tuo ökäily... :/.

Ajattelin myös tuonne alkuraskauden ultraan mennä, haluan tietää että masussa todellakin on elämää. Ensi viikolla soittelen neuvolaan ja varmaan sitten seuraavalla viikolla varailen tuota ultraa.

Tuonne yhteisöön en kyllä taida ainakaan nyt vielä liittyä, katselen sitten kun tuo ultra TOIVOTTAVASTI vahvistaa elämän masussa ;).

No eipä tästä nyt tullutkaan paljon pitempi juttu =)... Kuopus odottelee ruuanlaittajaa, joten toivottelen hyvät viikonloput kaikille Lokamasuille!

himppu rv 4+5

Vierailija
7/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikku-ukko nukkui viime yönä ekaa kertaa läpi yön, voi miten mahtavaa!

Mulla oli edellinen raskaus siis aivan kamala ja siksi halusimmekin toisen lapsen heti perään. Pärjään kyllä raskaana pienen vauvan kanssa mutta en isomman, painavan ja juoksevan lapsen kanssa joka veisi tosi paljon voimia...

Oireita ei juuri ole, enkä niitä juuri kaipaakaan :)

Taidan olla edelleen ainoa joka EI mene alku-ultraan?

Te muut joilla tulee aika vähän ikäeroa lapsille: Oletteko jo katselleet kaksostenrattaita ja miettineet ostatteko tulokkaalle pinniksen vai esikoiselle oman " ison lapsen" sängyn ynnä muuta käytännön juttuja?

Tiedän kyllä että nyt on turhan aikaista mutta kiva miettiä kaikkea valmiiksi ;D

lupicaia rv 7 tasan, jee aika lentää siivillä!

Vierailija
8/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kivaa, kun mieskin on viikonloppuna päivät kotona. Ja meillä on tiedossa yhden kaverin kolmikymppisbileet. Ihan kiva mennä sinnä, mutta saa nähdä miten sitä pystyy salailemaan täysin juomattomuuden..

Oireet senkun lisääntyy. Aikaisemmin oli kova vilu, väsymys ja huono olo ja nyt siiten on tullut lisäksi valkovuoto.. Mullahan oli aluksi viikon verran vuotoa, mutta nyt se on ainakin tältä erää ohi!!!

Meillä esikoiselle ja kuopukselle tulee ikäeroa 2,5 vuotta eli ei tarvitse miettiä toista pinnistä yms. Esikoinen onkin jo siirtynyt nukkumaan omaan huoneeseen ja nuorisosänkyyn ja syksyllä viimeistään jää syöttötuoli pois käytöstä.

Rattaita olen sen verran ehtinyt miettiä, kun meillä esikoinen syntyi maaliskuussa niin hänelle ostettiin rattaat pehmeällä kantokopalla. Nyt kuopus sitten syntyy talvea vasten. Mitä luulette onko kantokoppa tarpeeksi lämmin talvivauvalle? Kiva miettiä tällaisia jo nyt :o)

Mä varasin ajan Hyvinkään Lääkärikeskukseen alku-ultraan ja sain sen helmikuun 28.päivä. Siihen asti pitäs jännätä!!

Mutta mukavaa viikonloppua!!!

Goblin rv 4+5

Vierailija
9/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... Himppu, en ole minäkään siellä yhteisössä. Olen syyssäteiden yhteisössä (kuten sinäkin) ja jo siellä roikkuminen vie aikaa, joten täällä vaan palstailen vauva-sivuilla.

Ja Lupicaia, et ole ainoa, joka ei mene alkuraskauden ultraan. Minäkään en ole menossa. Kyllä se vaavi siellä kasvaa jos on kasvaakseen. Ja onhan se sitten jo kuukauden päästä niskapoimu-ultrakin. Sinne asti maltan mieleni. En raski maksaa kamalasti siitä alku-ultrasta, joten luotan vain, että kaikki on hyvin.

Ihana, kun on viikonloppu edessä. :) Saa tämän väsymyksen kans olla just niin uninen kuin haluaa. Ja tiistaina kerrotaan (ystävänpäivä) perheille tästä pienestä ihmistaimesta. :) Saapa nähdä miten suut pannaan, minun äit kun on jo pitkään vihjaillut, että " voisitte tekin niitä lapsia tehdä" . Tosin vitsaillut, mutta kumminkin... Nyt pitää lähteä miehen kanssa kauppaan, kn vielä jaksaa olla hereillä! Mukavaa viikonloppua lokamasut!

toivottelee, Hippis rv 6+0! :)

Vierailija
10/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä laittelemaan vastauksia lupicaian kysymyksiin... Meillä esikoisen ja kuopuksen ikäeroa on 1v4kk. Esikko siirtyi tavalliseen sänkyyn kun täytti 1v ja kuopus siis sai syntyessään pinniksen. Meillä oli vain yhdet rattaat (kuomut), joilla pärjättiin hyvin, koska esikko oppi 10kk iässä kävelemään ja on siitä lähtien ollut reipas kävelijä. Kuopus syntyi heinäkuussa joten talvella kuljettiin sitten pulkan kanssa rattaita työntäen, jos esikko väsyi. Mitään maratoonilenkkejä meillä ei harrastettu kylläkään.

Hippis: juu, mullakaan ei aika oikein tahdo riittää, että vielä yhteen yhteisöön liityisin... Mä oon tuolla Kolibreissakin. Joten palstailu täällä riittäköön nyt toistaiseksi.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

himppu rv 4+5

Vierailija
11/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh tänään ollu tosi voimakasta pahoinvointia. Onneksi ei ole koko päivästä, vaan tulee aaltoina. Ainakin vielä. Vähän jännittää kun ollaan ens viikolla lähössä viikon reisuun. On varmaan tuo väsymys huonovointisuus juuri silloin pahimmillaan. Ja kaiken lisäks miehen vanhemmat on lähössä mukaan :( Emme ole vielä kertoneet ja ajattelimme kertoa vauvasta vasta kun maha rupeaa näkymään.

Varasin sitten tosiaan tuon alkuraskauden ultran ja sain ajan maaliskuun alkuun. Ihan tyytyväinen nyt oon, kun oon menossa...

Ei millään malttaisi odottaa että tulee ihana keseä ja sen myötä ihana masu.. Mutta hyvää perjantain jatkoa kaille. Jäi vähän lyhyeks tää kun tulee huono olo kun kattelee tätä ruutua...

Mamseli rv5

Vierailija
12/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja onnittelut meille kaikille plussanneille!

Plussasin eilen ja kävinki ilmottaas itteni sille la listalle..Vai mikä se nyt olikaan..

Tuntuu kyl oudolta olla raskaana..Siihen meni 10 pitkää kuukautta...Tuntuu vähä naurettavaltaki puhua et on raskaana ku viikkoja on 4..tai laskurin mukaan olisin viikolla 5..En ymmärrä oikein vielä noita lasku juttuja..

Kovasti kaikilla näyttää olevan pahoinvointia..On mullakin vähän etova olo,mut en tiä aiheutanko sen itse analysoimalla koko ajan oireita..

Oon kans ajatellu mennä varhaisajan ultraan joskus viikolla 9..Pitäis vissiin alkaa soitteleen ja varaileen aikoja..Meil olis ollu aika lapsettomuustutkimuksiin (tyypillistä) 6/3 joten sen saa perua ja varata aika äitiyspolille sen sijasta;)

Voimia kaikille!

Vierailija
13/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen todella väsynyt ja maha on etenkin illalla turvoksissa.Pitää ottaa tavaksi käydä nukkumaan jo klo:22. Välillä on vaikeeta kun tuo uhmaikäinen mutta silti ihana poika potkii mahaanpäin kun yrittää pukea.Muuten häntä on nyt vaikea pukea ulos kun on tuo uhma.Toivottavasti menee ohi ennen kun vauva syntyy.Olen niin iloinen tästä uudeta vauvasta mutta onnea varjostaa keskenmenon tai tuulimunan pelko.Keskenmenoja ei ole koskaan ollut eikä tuulimunia joten en osaa kuvitella itselleni sitä.Silti pelottaa kovasti että jos ei olekkaan hyvää onnea.No,silti olen ajatellut että tuota ei kannata liikaa murehtia vaan pitää yrittää nauttia raskaudesta ja ajatella et hyvin se menee.Kuvitella et oon vasta rv 6+2 ja pelkään jo synnytystä.Pojan synnytys meni hyvin mutta silti hirvittää.Voikohan pahoinvoinnista päätellä onko poika vai tyttö mahassa.Kun oon kuullu että tytössä alkaa pahoinvointi aikaisemmin ja se on pahempi.Eka raskaudessa minulla alkoi aika myöhään..ehkä rv 10 ja loppui muutaman viikon päästä.oksensin pari kertaa päivässä joskus mutta en koe pahoinvoinnin olleen kovin paha.Vielä tässä raskaudessa ei ole alkanut pahoinvointi. Onko mitään juttuja mistä vois epäillä kumpi on mahassa?

Vierailija
14/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titsu tuossa kyseli nuita pahoinvointikokemuksia. Mulla oli esikoista odottaessa järkyttävä pahoinvointi alusta asti, oksensin monta kertaa päivässä muistaakseni reilusti yli rv30. Sitten helpotti kuukaudeksi, ja pari viikkoa ennen synnytystä alkoi taas. Poika syntyi 37+0

Toista odottaessani ei kuvotusta kummempaa tuntunut, oksensin muistaakseni kerran hampaita pestessäni. Tuokin kuvotus oli hyvin lievää ja kesti vähän aikaa. Olo oli muutenkin paljon reippaampi kuin esikoista odottaessa. Toinen raskaus toi tullessaan tytön.

Nyt jännään että kumpi on tulossa, jos kaikki menee hyvin. Pahoinvointia ei vielä ole kerennyt olemaan, ennen tätä päivää, tämä päivä onkin mennyt kuvotuksen kourissa, syöminen helpottaa vajaaksi puoleksi tunniksi. Vielä ei ole tarvinnut onneksi oksentaa. Mutta jos pahoinvointi täst pahenee, jännä nähdä sitten syksyllä että onko mulla se pahoinvointi pojan merkki = )

Onnellista odotusta!

Hinpu 5+6 tai jotain

Vierailija
15/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperhettä kasvatellaan. :)

Aina tuntuu yhtä ihanalta ja onnelliselta, kun se plussaviiva testiin ilmestyy.

Mulla on viikkoja vasta 4+4, joten ei raskaus vielä tunnu juuri missään fyysisesti. Pientä vihlontaa vatsassa välillä on, väsymystä ja palelua. Pahoinvointi on yleensä alkanut viikolla 6-7 ja jatkunut sinne lähemmäs 20 raskausviikkoa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pixelina rv 4+4

Vierailija
16/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse plussasin eilen ja olo tuntuu ihan hyvältä.Väsyttää ja menkkakipuja on mutta onneksi ei okseta.Tämä oli vähän tälläinen yllätys siis raskaus vaikka vauvakuumeen kourissa olenkin ollut..Innolla jo kuitenkin odotamme pientä salamatkustajaa.

Wades ja Natika 4+3 :)

Vierailija
17/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen tietää olevani raskaana kun kävin rutiinitarkastuksessa gynellä. Yllätys oli mitä ihanin, sillä vauvakuume on ollut kova. Esikoinen täytti justiin vuoden. Mulla ehti olla yhdet menkat imetyksen ja tän uuden raskauden välillä mut niiden perusteella ei la pystytä määrittämään kun ne oli ajat sitten.

Viikkoja on nyt ilmeisesti jotai 5 ja 7 välillä. Menen kahden viikon päästä uudelleen alkuraskauden ultraan jossa laskettu aika arvioidaan. Lokakuuta gyne veikkasi kuiténkin eilen jo.

Heti kun sain eilen tietää, aloin todella tuntea " oireita" eli väsymys ja huono olo on ollut melkoinen tänään. Rinnat ovat alkaneet kipeytyä todella paljon ihan parin tunnin sisällä. Tämä on ihanaa! Ehdin noin kuukausi sitten tehdä jo pari raskaustestiä mutta kun sain negaa niin luulin että sama rulianssi odottaa mikä esikoisenkin kanssa eli vuosi hornoneja syötiin.

Nyt kullannuppumme sai alkunsa ihan meidän tietämättään ilman mitään stressiä tai yrittämistä ja olemme ihan sekaisin onnesta!! Ja olihan se melkoinen jymy-yllätys kun gyne sanoi, että täältä löytyi syy, miksi ei kuukautisia näy!!!!

Oireetkin tuntuvat nyt paljon voimakkaimmilta kuin esikoisen aikana jolloin raskaus oli lähes oireeton lopppuun saakka. Mutta ei haittaa vaikka pitäisi oksentaa joka päivä (=helppo nyt sanoa kun en ole edellisessä raskaudesssa oksentanut kertaakaan..), pääasia, että masuasukki kasvaa ja kehittyy normaalisti ja pysyy matkassa loppuun saakka!!

Nazu ja rv 5-7

PS. en ole vielä ehtinyt listautua tuonne LA/synnäri-listalle. Teen sen heti kun vain ehdin.

Vierailija
18/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on tuntunut semmoista ihanaa painontunnetta masussa, vähän kuin se mytty siellä venyttelisi itselleen tilaa kasvaa;)

kyllä on ollut ihanaa tuntea jotain!!

väsymystä edelleen aikas reillusti, mutta kun nuo yötissittelyt on nyt jäänyt on poikakin ruvennut nukkumaan paremmin, niin eipä ota niin kauhean koville, ennen kun meillä poika heräsi tissittelemään 0,5-1tunnin välein! niin kyllä vaan on outoa kun viimeyönä nukuttiin melkein neljä tuntia putkeen! jota ei ole tapahtunut kertaakaan koko tämän vajaan 8kk.n aikana kun poika on elämässämme ollut, no tietty minä tottumuksesta heräsin kuuntelemaan että mikäs nyt on kun ei poike herää itkemään;)

joku kyseli nuista vaunujärjestelyistä(anteeksi huonomuistisuuteni,kun en muista nimeä!)...meillä siis kanssa tulossa lapset suht pienellä ikäerolla, eli esikoinen noin1v4kk tämän kakkosen syntyessä ja ollaan aateltu pärjätä vaunuilla ja liinalla, toivon että esikoinen jo kävelee hyvin siihen mennessä ja siten pienet ulkoilut sujuisi vauvan nukkuessa vaunuissa ja toisen touhutessa vierellä, ja pidemmät reissut esikoinen voisi rattaissa istuksia ja vauva saisi köllötellä liinassa.

mutta tietenkään ei sitä voi etukäteen tietää:)

kolme päivää ultraan, millän ei malttaisi oottaa!

onnea kaikille plussanneille!

ja hyviä viikonloppuja:)

fiikuna ja myttymöttönen rv7+1(-1vk tai 2?)

Vierailija
19/36 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireettomana täällä edelleen mennään, toivottavasti niin jatkuukin :)

Meillä lapsille tulee ikäeroa noin 1v 6kk ja meillä on jo kaksostenvaunut/rattaat valmiina, koska työskentelen tällä hetkellä yksityisenä perhepäivähoitajana. Toista pinnistä ei aiota hankkia, vaan vaavi saa ensin nukkua äitiyspakkauksenlaatikossa pari-kolme ensimmäistä kuukautta ja sitten isompi saa siirtyä joko " isojen" sänkyyn tai matkasänkyyn nukkumaan. Muutenkin kaikki tarvikkeet on valmiina esikoisen jäljiltä, joten juuri mitään hankintoja meidän ei tarvitse tehdä.

Olen ruvennut miettimään, että pitäisikö mennä alkuraskauden ultraan, kun niin moni on menossa. Ekassa raskaudessa ei tullut mieleenikään, mutta nyt ajatus on herännyt... etenkin kun ystäväni joutui juuri pari viikkoa sitten leikkaukseen, kun hänellä oli kohdun ulkopuolinen raskaus. Mihin olette pääkaupunkiseutulaiset menossa? Itse olen miettinyt Femedaa, kun olen täältä palstalta lukenut positiivista siitä paikasta.

Kati rv 6+5

Vierailija
20/36 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla oireettomana täälläkin mennään, väsymystä en laske raskausoireeksi, koska sitä on ollut viimeiset 1v3kk(=esikoisemme ikä;) Eli meidän lapsille tulee ikäeroa 1v11kk ja aion kyllä mitä todennäköisimmin hommata kaksostenrattaat, sillä kaksivuotias ei mielestäni vielä pärjää ilman jonkinlaista kyytiä. Asumme kaupungissa ja liikumme paljon jalan/julkisilla, joten luulen että tuplarattaat on meille ihan must hankinta. Omaan sänkyyn esikoinen ehtii hyvin siirtyä nukkumaan ennen vauvan syntymää, eli laitetaan samantien se sänkykin ostoslistalle:)

En ole vielä soitellut neuvola- tai ultra-aikaa. Mullakin on käynyt mielessä tuo Femeda, kai se on tältä palstalta jäänyt mieleen. Ajattelin, että parin-kolmen viikon päästä menisin, rv 7-8. Välillä ajattelen etten menekään, mutta sitten uteliaisuus voittaa. Ja epävarmuus, kyllähän sitä väistämättä miettii onko tuolla vatsassa kaikki ok:/ Katselin esikoisen aikaista neuvolakorttiani ja huomasin käyneeni ekan kerran neuvolassa rv 10jotain. Aika myöhään...Ja eikös toisen raskauden kohdalla käyntejä ole vähän vähemmän, jos ei ole erityistä tarvetta? Toki tuo eka kerta pitää mennä riittävän ajoissa, että saa hyvissa ajoin ajan np-ultraan, joka on meillä rutiinisti rv 12-14. Samoin kuin rakenneultra joskus rv 19 tienoilla.

Nyt esikoinen pistää kämpää säpäleiksi, joten gottago! Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Lillis-