Minulle tehtiin pelkosektio enkä imettänyt lainkaan
Olen erittäin tyytyväinen ratkaisuihini.
Haluatko kysyä jotain tai kommentoida?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Höhö,ei kukaan jätä lastaan imettämättä,olette sairaita.
Höhö, kuulostat tyhmältä.
Vierailija kirjoitti:
Oltuani itse nuoruudessa tekemisissä synnytyksessä vammautuneen henkilön kanssa, päätin että lapseni tulevat syntymään sektiolla. Tarkoitan tällä vammautuneisuudella siis sitä itse lasta, kaveri jäi syntyessään pahasti jumiin, tuli hapenpuute ja aivovaurio :/ tuota pelkään, että lapsi saa vammoja joista kärsii lopunikäänsä. Jos voin sen ehkäistä, sen teen. Oma kipu tai vahingoittuminen ei niinkään pelota.
Tästä syystä minäkin halusin sektion. Pelkäsin että lapsi juuttuu kiinni, saa hapenpuutteen ja vaurioita. Tuo oli suurin pelkoni.
Lisäksi pelkäsin että tuossa tilanteessa lapsi revittäisiin ulos väkivalloin ja saisin vaurioita itsekin. Pelkäsin myös sitä, että kipua vähäteltäisiin ja en saisi kivunlievitystä tarvittaessa.
Imetys ei sujunut ja koin sen epämiellyttäväksi.
Tällä hetkellä lapseni on pian neljävuotias. Terve ja tomera. Olen onnellinen lapsestani ja tyytyväinen valintoihini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä ylipäätään halusit lapsen?
Sinäkö halusit lapsen päästäksesi repimään perseesi ja leikkiäksesi lehmää? Näin rumasti sanottuna.
Ap
Muista välittää ruma asenteesi naisia ja synnytystä kohtaan myös lapsillesi.
Valitsisin itse samoin, jos hankkisin lapsia. Toistaiseksi en hanki osittain siitä syystä että en luota Suomen terveydenhoitojärjestelmään tarpeeksi, jottai saisin sektion. Pelkään liikaa sitä että sektiota lupailtaisiin mutta sitten vaan todettaisiin että ei kyllä sä nyt synnytät alakautta enkä voisi sille enää mitään. Saattaisi tietenkin olla, että raskauden edetessä mieli muovautuisi hyväksymään alatiesynnytyksen, mutta jotta uskaltaisin edes harkita raskautta, tarvitsisit 100% varmuuden että saisin halutessani sektion jollen itse päätä toisin eikä minua painostettaisi alatiesynnytykseen millään tavalla. Tähän en luota.
Imetys taasen... Noh, senkin jättäisin todennäköisesti väliin, sillä ajatus tuntuu todella, todella epämukavalta ja vastenmieliseltä. Lisäksi rintani ovat erittäin kipuherkät. Tämäkin tosin voisi olla, että hormonit hoitaisivat imetyksen tuntumaan mukavalta ja luonnolliselta, mutta tärkeintä onkin se että minulla olisi vapaus valita toisin.
Mä ymmärrän pelkosektion, kun sun edellinen synnytys on ollut vaikea. Samoin sen, ettet imetä jos se ei kerran onnistu.
Mutta ymmärrä sinä se, että alateitse SYNNYTTÄNEET ja lapsensa IMETTÄNEET eivät ole mitään perseensä hajottajia eivätkä lehmiä. Vai ovatko koiratkin lehmiä, jos imettävät pentujaan? Tai kissat? Tai kaikki nisäkkäät?
Ihminen on nisäkäs eikä se tee tästä lehmää.
Tuo miten kutsut toisia äitejä lehmäksi, kielii vähän siitä, ettet olekaan ihan sinut sektioittesi ja korvikkeittesi kanssa.
Itse synnytin molemmat lapseni, ja helvetin tuskaahan se oli, enkä kehuskele asialla, paremminkin kauhistelin että en synnyttä enää ikinä. Imetin myös molempia, ja sekään ei aina mitään herkkua ollut verroinkaan silloin kun vauva oli jatkuvasti rinnalla, ja tuntui ettei muuta ehdi tekemään.
Luonnollisella tavalla kuitenkin siis lapseni olen tähän maailman saattanut sekä heidät ruokkinut ensimmäiset elinkuukautensa, mutta en rehvastele asialla. En myöskään mollaa heitä, joiden lapsi leikattiin tähän maailmaan tai heitä, jotka ruokkivat lapsensa korvikkeilla- kunhan lapsi saa ravintoa, se on pääasia.
Älä sinäkään siis mollaa toisia sillä perusteella, että on mennyt synnyttämään ja ruokkimaan lapsensa rintamaidolla.
Ä24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höhö, kuulostat tyhmältä.
Ymmärrän kyllä jos kyse on jostakin sairaudesta,niin että maitoa ei tule ei tietenkään voi imettää.
Mutta olen kuullut tapauksista että ei imetetä vaikka maitoa tulisi,se on sanoinkuvaamattoman kuvottavaa ja törkeää!
Mulla sama juttu. Pelkosektion ensimmäisen vaikean synnytyksen jälkeen. Imetys ei sujunut kun vauva ei jaksanut imeä. Syykin tähän selvisi myöhemmin. Harmittaa vieläkin että imetys epäonnistui. Olen iloinen että minulla on tällä hetkellä kaksi melkein tervettä lasta. Älkää äidit haukkoko toisianne synnytystapaan perustuen. Keskittykää johonkin rakentavaan.
Mikä synnyttämisessä pelotti? Yritettiinkö pelkopolilla muuttaa mieltäsi? Minkä ikäinen olet? Miksi et halunnut imettää?