Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyly opiskelijakollega

Vierailija

Koulussamme on eräs mies, jonka kanssa joudun tehdä pari- ja ryhmätehtäviä. Hänen kanssaan se on haastavaa.
Hän ei ole ollenkaan oma-aloitteinen eikä todellakaan puhelias. Jokakertainen esimerkki: Kun aika tehdä joku tehtävä, hän ei tee elettäkään aloittaakseen. Minä aina kysyn häneltä, tehdäänkö tämä tehtävä. Hän ei sano mitään. Aloitan tehtävän ja hän jossain vaiheessa sitten vastaa.

Silti hän ei missään tapauksessa vaikuta aralta ja ujolta, vaan pikemminkin ylpeältä. Sanattoman viestinnän perusteella (ei katso koskaan katso päin, kääntää tuoliaan poispäin minusta) hän ei todellakaan haluaisi olla siinä ja tehtävät ei tunnu kiinnostavan häntä yhtään. Usein joudun selittämään hänelle, mitä tehtävää käymme läpi. Tuntuu myös siltä, kuin hän ei kuuntelisi minua ollenkaan, sillä hän saattaa sanoa saman asian jonka olen juuri itse sanonut.

Sitten jos sanon jotain, mitä hän ei ymmärrä tai jos hän on eri mieltä kanssani, hän suurieleisesti levittää kätensä, ja hölmistynyt ilme kasvoillaan sanoo "Siis MITÄ?". Tuon eleen hän tekee on halveksuvasti, ikään kuin minä olisin jotenkin vähä-älyinen.
Joskus hän vaikuttaa suorastaan vihamieliseltä (ei kuitenkaan varsinaisesti aggressiiviselta). Muutaman kerran hän on täysin ignoorannut minut, kun olen kysynyt jotain.
Tehtävien tekeminen hänen kanssaan on todella kurjaa, kun tuntuu että hän pitäisi minua todella vastenmielisenä, vaikka olen ihan normaali ja ystävällinen nainen, joka ei haise pahalta :D Kaikki kommunikointi hänen kanssaan on todellista pakkopullaa ilmeisesti molemmille osapuolille.

Mikä ihme tätä ihmistä vaivaa? Voiko olla, että hänellä on todella noin huonot sosiaaliset taidot (opiskelemme alaa, joka kyllä vaatii edes jonkilaista yhteistyökykyä ja ikääkin hänellä on jo)? Onko teillä kokemuksia vastaavasta käytöksestä?

Kommentit (1)

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

On. Olen asunut samassa huoneessa tuollaisen kanssa ja opiskellut samassa ryhmässä yhden samanlaisen kanssa. Kumpikin oli ulkomaalainen.

Yritä ottaa asiaan ammatillinen asenne ja sellainen suhtautuminen, että saat vain tehtävät tehtyä yksilösuorituksena ja se toinen ihminen on siinä välttämätön paha. Ajattele että sellaiset ihmiset testaavat luonnettasi ja olet vahvempi kun selviät heistä.

-Mies 29v + 1v-

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat