En pärjää pojan 17v kanssa, varastaa rahaa, jatkuvasti tappeluissa, polttaa
En pärjää pojan 17v kanssa, varastaa rahaa, jatkuvasti tappeluissa, polttaa
klo 18:03 | 5.11.2015
Olen häntä reilusti pienempi joten en pysty käytöstä estämäänkään ainakaan fyysisesti. Tulisiko joku perhetukikeskus vastaan jos kertoisin ongelmasta? Huumeitakin hän on kokeillut. Olisin valmis myös ostamaan hänelle vaikka oman yksiön mutta sitten joutuu aika varmasti huonoille teille. Olisiko tuommoisesta 11kk laitosjaksosta apua? Pääseekö sinne näin pienin perustein? Olen yh, pojan isä alkoholisti, häneen ei voi luottaa.
ls-ilmo
Anna sille rahaa. Kehu ja anna kaikessa periksi. Niin näitä tehdään.
Voit myös asettaa tiukat ehdot kotona asumiselle. Jos ei tottele, pistät pihalle.
Siinä ne valinnat.
Soita lastensuojeluun, pääset juttelemaan asiasta.
Lastensuojeluilmoitus ensin. Tai sitten terveysasemalta pyydätte lähetteen nuorisopsyiatrialle tai nuorten päihdepsykiatrialle (jos asutte Helsingissä). Katso myös nuorten mielenterveystalo.fi
En tiedä, siskon tytöt oli samanlaisia, vuosia tuli katsottua sitä riehumista ja sekoilua vierestä. Nyt kumpikin ihan normaaleja ja rauhottunu.
Ei auta mitään. Jos nuori haluaa olla typerä yms niin sille ei voi kukaan mitään. Ei edes ne rakastavat vanhemmat.
Ikävä kyllä tuon kokenut.
Missä asut? Itse suosittelen a-klinikan nuorisopolia, jos sellainen on kunnassasi tarjolla. Ammattitaitoista väkeä. Lastensuojelussa on vain hampaattomia nuoria sossuja, joilla ei mitään kokemusta nuorten ongelmien hoitamisesta.
Just tätä tämä on kun annetaan nykyään kaikki periksi lapselle...
Kannattaa kuitenkin kokeilla, kyllä se voi jotakin auttaa.
Tuostapa olikin paljon apua nyt.
Ihan kuin aikaisemmin ei olisi ollut huonosti käyttäytyviä teinejä
Äkkiä lastensuojeluunyhteys, ennen kuin täyttää 18! Sitä kautta saat varmasti tukea!
MUUT kasvattaa. Mitä jos tämä äiti ottaisi ohjat käsiinsä? Jos lapsi juo, millä rahalla? Hanat kiinni, arestia, kuria ja tiukkaa otetta tuo kaipaa. Sossutädit ja lastensuojelu paijaa päähän ja antaa lääkettä.
Lukisit aloituksen. Varastaa rahaa. Miten sinä annat arestia ja kuria 17-vuotiaalle. Kerro konkreettisesti.
Toimi äkkiä, ennen kuin täyttää 18! Täysikäiselle on vaikea saada apua, jos ei näe itse tarvitsevansa sitä.
Suosittelen ,että otat yhteyttä lastensuojeluun ennenkuin täyttää 18v.On ehkä ainoa tapa mikä saattaa auttaa.
On liian myöhäistä jo.
Potki käenpoika pihalle. Maailma opettaa.
Mistä hän sitä rahaa varastaa?
Heti lasu vireille, voidaan tehdä kiireellisenä sijoituksena, koska nuori vaarantaa omaa terveyttään ja hyvinvointiaan. Sosiaalityöntekijät käyvät hakemassa pojan yhdessä poliisin kanssa, ja vievät putkaan selviämään, jos päihtynyt. Nuoren ollessa rauhallinen ja selvänä, sos.työntekijät vievät nuoren sijaiskotiin. Tee lapsellesi palvelus, ja tee hänestä lasu.