Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ne rakit on pidettävä vi**u kiinni!

Vierailija
05.11.2015 |

Terveisiä vaan sullekkin ämmä kotkaan!
Tajuatteko te, että vaikka se karvaturri ei mitään tekiskään niin olemassa on koirakammoisia ihmisiä kuten minä. Jo pelkkä hihnassa oleva koita saa sydämen vähän tykyttämään, mutta pitää vielä vapaana olevia isoja vilkkaita päälle pomppivia rakkeja pitää vapaana!?
Pelkään koiria ja sitten tulee jonkun ämmän rakki hyppimään kohti ja omistaja vaan nauraa ei se mitään tee. Ihan sama vaikka ei tekisikään minä pelkään ja saatan pelkoperseessä paniikissa huitasta jotain eniten tekis mieli potkasta tollasia omistajia pataan!

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa uskomatonta tekstiä. Eli jos joltain pääsee koira esim. vahingossa irti, suurin pelko ei olekaan auton alle jääminen vaan se että joku mamma potkii eläinparan hengiltä. Todennäköisesti ottaa siitä vielä kuviakin ja postaa sankartekonsa vielä facebookiin saadakseen sympatiaa. Sairaita elukoita, ja vielä lisäännytte?

Vierailija
42/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, koiralle luonnollinen tila on olla vapaana, ja ovat huomattavan paljon rauhallisempia ollessaan irti. Tämän näkee esim. siinä, kuinka monet koirat hihnassa haukkuu muille koirille, mutta samat vapaina leikkivät iloisesti.

Normaalisti kasvatettu koira ei pure, eikä käyttäydy hyökkäävästi vieraitakaan ihmisiä kohtaan. Valitettavasti ap:n pelon juuret lienevätkin ongelmakoirissa, joiden kasvatus on ollut puutteellista, ja jotka oikeasti ovat olleet riski ympäristölleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on monenlaista älykääpiötä tässä keskustelussa. Koirat on tosiaan pidettävä kiinni, jos jossain landella haluaa irti pitää niin ainoastaan siinä tapauksessa että koira on niin hyvin hallussa ettei vieraita lähesty ja tulee luokse heti kun kutsuu.

Pari vinkkiä nyt kuitenkin jos näyttää siltä että tulee irtokoira kohti:

-älkää tuijottako silmiin, hillitkää pelkoreaktio koska jotkut epävarmat koirat voivat tulkita pelon aggressioksi ja se voi saada koiran uhittelemaan

-karjukaa ja huitokaa laukulla/kepillä jos sellaista on

-jos koira tulee luo ja pelkäätte hyppyä/puremaa kääntäkää selkä

Ja että kuvottaa lukea näitä kommentteja viattomien koirien satuttamisesta lasinsiruilla tai myrkyttämisellä.

Vierailija
44/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen törmännyt iltalenkillä irrallaan olevaan sekarotuiseen ja se koira pikemmin pelkäsi mua.

Vierailija
45/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ainutkaan koira ei "tule pomppimaan vasten" tuntemattoman ihmisen ollessa kyseessä. Tiedoksi vaan. Se että koira lähestyi ei ole vastaan pomppimista.

Vierailija
46/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kaupunkialueella kahden wt:n jättimäiset koirat oli irti! Olin lenkillä ja oli pakko jähmettyä seisomaan paikoilleen kun koira tuli mun eteen räksyttämään. Että vitutti se omistajan "se on ihan kiltti"-kommentti. Ei vois vähempää kiinnostaa, pitäkää ne hurtat kiinni.

Vierailija
47/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä koirat ei pidä neonvärisestä spraymaalista. Se on aika tehokasta, kun sitä suihkuttaa koiran silmille. Joko koira on hihnassa tai sitten se ei ole. Joko koira on hihnassa tai sitten se on kohta pinkki. Eikä näe mitään.

Vierailija
48/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvakaa aikuisiksi. Typerää vaahtoamista tappamisesta, potkimisesta ja kaasuttamisesta. Koirahan on yleensä sellainen joksi se kasvatetaan. Rakastan hyvin koulutettuja koiria jotka ovat omistajan hallinnassa aina, mutta kyllä minuakin pelottaa jos näen koiran irrallaan. En voi tietää onko se aggressiivinen! Mutta myös hihnassa oleva voi olla vaarallinen; fleksin päässä oleva ehtii rynnätä pitkälle joko pyörän alle tai autotielle. Se ainut kerta kun minua on koira yrittänyt purra oli tavallisen hihnan päässä oleva, ihan rauhallisen oloinen mutta kun kävelin heidän ohi, koira hyökkäsi. Ja ei, en hiipinyt taakse vaan koira huomasi minut jo paljon aiemmin.

Vierailija
49/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ainutkaan koira ei "tule pomppimaan vasten" tuntemattoman ihmisen ollessa kyseessä. Tiedoksi vaan. Se että koira lähestyi ei ole vastaan pomppimista.

Olikohan se viimeksi sitten kissa kyseessä? Mahan kohdalle sen etujalat ylti, että melko suuri se oli kissaksi.

Vierailija
50/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen seuraavalla kerralla ystävällisesti kertomaan koiran kanssa liikkuvalle siitä pelosta.

Ja vittuako se auttaa? Jos on niin kusipää, että juoksuttaa paskaturrejaan vapaana, niin ei valmasti välitä paskan vertaa toisen ihmisen pelosta.

Vierailija
51/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Kotkaa?

Vierailija
52/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Kyllä se vain vasten pomppimiselta tuntuu, jos irrallaan juosseen koiran kuraisia tassunjälkiäkin on ympäri takkia. Tässäkin tapauksessa omistaja nauroi. On ilmeisesti yleinen reagoida omaan piittamattomuuteen ja toisten ihmisten järkytykseen?

Vierailija
53/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä halua eläimille tehdä pahaa, mutta jos irrallaan oleva koira tulee hyppimään vasten tai tunkemaan kuonoaan kehooni, niin tottakai kuritan sen verran, ettei tule toista kertaa. Koiran pitää kunnioittaa ihmistä eikä reuhastaa sekavasti ja vapaana lenkkipoluilla. Jos omistaja ei kouluta, niin minä koulutan.

Vierailija
54/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ne teidän penskat niitä koiria rääkkää mitä koirat tappaa... Pitäkää ne typerät penskanne kurissa.. Jos ette osaa pentujanne kasvattaa ja opettaa miten eläimiä kohdellaan niin tarviiko sikiää niinku rotat !!!

Vierailija
55/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää tapahtui mussalossa. Pahoittelut kiukkusesta aloituksesta, mutta otti kyllä päähänkin... t ap

Vierailija
56/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat vapaaksi vaan, ne on luotu juoksemaan

Vierailija
57/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo koirat vaapaaksi vaan senkus laskette, minä en vastaa seurauksista. Aika paljon uho puhetta omistajilta, mutta ei yhtään tekoja ;)

Vierailija
58/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen seuraavalla kerralla ystävällisesti kertom

Ei pelkästään kaupunki-alueella vaan kaikkilla asutusalueilla. Myös metsässä pitää koira pitää kiinni jos ei ole metsästysaika.

Empä pidä, siitä voi saada enintään rikesakon mikä on hemmetin epätodennäköistä sekin. Minun koirani kirmaa vapaana aina kun siihen on mahdollisuus. Minä en sitä koko elämää ala narun jatkona pitämään.

Tämä on aivan täys tosi.

Tapa itsesi.

Viimeinen aivopieru ilmoitettu asiattomaksi. MIETI vähän mitä kirjoitat. Anonyyminä on kiva huudella?

Ap, koirakammosi rajoittaa normaalia elämääsi. Hoida vamma pois.

Vierailija
59/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla ap:n kanssa. Itse olen kouluavustajana töissä ja olimme tässä pari viikkoa sitten menossa läheiseen leikkipuistoon oppilaiden kanssa, kun jalkakäytävällä kävelleen vanhan naisen kaksi irtiolevaa pikkukoiraa alkoivat kiinnostua lapsilaumasta. Monet lapset suhtautuvat varauksella koiriin, joten monet hyppivät taaksepäin ja näyttivät pelokkailta koirien yhtäkkiä tullessa kohti. Omistaja ei tehnyt yhtään mitään, taisi pari kertaa naureskellen kutsua hauvojaan ja siinä se, joten jouduin itse koiranomistajana ajamaan vieraat koirat kauemmas. Uskomatonta välinpitämättömyyttä - keskellä kaupunkia!

Toisaalta ap:nkin pelko kuulostaa aika huolestuttavalta, jos jo pelkkä koiran näkeminen saa aikaan sydämentykytyksiä.

Vierailija
60/62 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei lisään kyllä tähän väliin, että ei kaikki koirait aiheuta tykytyksiä. Jos omistaja näyttää hallitsevansa koiraa niin ei ole ongelmaa ja pelkään vain isoja koiria. t ap