Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ne rakit on pidettävä vi**u kiinni!

Vierailija
05.11.2015 |

Terveisiä vaan sullekkin ämmä kotkaan!
Tajuatteko te, että vaikka se karvaturri ei mitään tekiskään niin olemassa on koirakammoisia ihmisiä kuten minä. Jo pelkkä hihnassa oleva koita saa sydämen vähän tykyttämään, mutta pitää vielä vapaana olevia isoja vilkkaita päälle pomppivia rakkeja pitää vapaana!?
Pelkään koiria ja sitten tulee jonkun ämmän rakki hyppimään kohti ja omistaja vaan nauraa ei se mitään tee. Ihan sama vaikka ei tekisikään minä pelkään ja saatan pelkoperseessä paniikissa huitasta jotain eniten tekis mieli potkasta tollasia omistajia pataan!

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain suomessa koirakammoiset määrää.. Ulkomaan reissuilla aina kadehdin kun ihmiset saavat lenkittää koiriansa PALJON vapaammin ja vaikka piipahtaa lenkillä kaupassa, koiran kanssa. Koirat ovat tervetulleita myös busseihin ainakin englannissa ja kanadassa. 

Toki en kuuna päivänä hyväksy tuollaista käytöstä koiralta tai omistajalta! Koiran vapaana pitämiselle on oltava ehtona se että koira tulee luokse kaikissa tilanteessa. 

Muualla koirat on sosiaalistettu ja tottuneita liikkumaan liikenteessä, tapaamaan ihmisiä, koiria, fillareita, kaikenlaisia häiriötekijöitä. Täällä koirat saavat kasvaa pellossa - erityisesti pikkukoirat  - ja omistajat ovat täysiä metsäläisiä.  Meidän tosi-isojen koirien omistajien on aivan pakko kasvattaa koiramme käyttäytymään, jotta pärjäämme niiden kanssa. 

Vierailija
22/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutan, taas kerran, että yksikään koira ei tee mitään, ennen kuin tekee jotain ensimmäisen kerran. Miehen siskollakin oli kiltti koira, joka pärjäsi lastenkin kanssa hyvin. Vanhemmiten alkoi ärhellenä omistajalleenkin, vissiin joku dementia sillekin tuli. 

Koira on pidettävä kiinni tai omistajan hallinnassa. Päälle hyppiminen ei ole hyväksyttävää. Eikä se ole hyväksyttävää vaikka löydätte jonkun muun ryhmän käytöksen, millä puolustella sitä koiran käytöstä. Minä en pelkää kuin tosi isoja koiria, johtuu lapsuudesta ja naapurin äkäisestä koirasta. Mutta en pidä siitä, että joku koira tulee sotkemaan vaatteeni kuraisilla tassuillaan. Kerran yhden kynsi tarttui anorakkini nauhaan ja siitähän koira suuttui minulle, vaikka syy oli koiran ja sen ulkoiluttajan. Tämä tosin oli puoli tutun koira. Onneksi oli talvi ja paksut vaattet niin ei saanut näykittyä läpi ihoon asti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen seuraavalla kerralla ystävällisesti kertomaan koiran kanssa liikkuvalle siitä pelosta.

Eikö se rakki pitäisi pitää kiinni?

No meillä taitaa kyllä tosiaan olla kaupunki-alueella oltava talutushihnassa. Tarkista järjetyssäännöistä.

Se on järjestyslaki

Vierailija
24/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hakea apua pelkoihisi.

Vierailija
25/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen seuraavalla kerralla ystävällisesti kertom

Ei pelkästään kaupunki-alueella vaan kaikkilla asutusalueilla. Myös metsässä pitää koira pitää kiinni jos ei ole metsästysaika.

Empä pidä, siitä voi saada enintään rikesakon mikä on hemmetin epätodennäköistä sekin. Minun koirani kirmaa vapaana aina kun siihen on mahdollisuus. Minä en sitä koko elämää ala narun jatkona pitämään.

Tämä on aivan täys tosi.

Vierailija
26/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Koira on pidettävä kiinni yleisillä paikoilla, joten ei irto koiraa tarvitse kohdata ikinä. Ostaa sumuttimen irtokoiria vastaan.

Vierailija
27/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yksi floodaaja tekee kaikista koiranomistajista pellejä.

Vierailija
28/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkästään kaupunki-alueella vaan kaikkilla asutusalueilla. Myös metsässä pitää koira pitää kiinni jos ei ole metsästysaika.

Empä pidä, siitä voi saada enintään rikesakon mikä on hemmetin epätodennäköistä sekin. Minun koirani kirmaa vapaana aina kun siihen on mahdollisuus. Minä en sitä koko elämää ala narun jatkona pitämään.

Tämä on aivan täys tosi.

Haittaako jos sumutan irtokoirasi tavatessa?

Vierailija
29/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Koska minä pidän koiran vapaana. Narun jatkona sitä en ala pitämään. Ei se mikään näyttelyesine ole. Koira on luotu laukkaamaan villinä ja vapaana.

Vierailija
30/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin digitalishaattion aikana ne ovat iRakkeja! Tosin kiinni ne on pidettävä siitä huolimatta.

Vierailija
31/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän koirani vapaana

Vierailija
32/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan täys tosi.

Haittaako jos mä sumutan sua.

Vierailija
33/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan täys tosi.

Tapa itsesi.

Ei nyt kerkiä.

Vierailija
34/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan täys tosi.

Haittaako jos mä sumutan sua.

Voit yrittää, mutta auta koiraasi ensin, kun se vaikeroi kapsaisiinit silmissä.

Vierailija
35/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empä pidä, siitä voi saada enintään rikesakon mikä on hemmetin epätodennäköistä sekin. Minun koirani kirmaa vapaana aina kun siihen on mahdollisuus. Minä en sitä koko elämää ala narun jatkona

Voit yrittää, mutta auta koiraasi ensin, kun se vaikeroi kapsaisiinit silmissä.

Hui.

Vierailija
36/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Oulussakin näkee kuinka keskustan alueella, varsinkin puistoissa, pidetään koiria vapaina! On meinannut pari kertaa vauhkoontunut koira käydä minunkin päälle. Ei siinä omistajilla paljon järki itsekästä pääkoppaa paina.

Mitä v-tun hienoa on asettaa oma koira ja ulkopuoliset vaaraan? Joo se oma Tessuliini-Oliveriini ei välttämättä tee kenellekään pahaa, mutta entä jos vastaan tuleekin vapaana kulkeva vihainen koira tai koiria vihaava ihminen?  Tai sitten lähtee linnun perään ja jää auton alle.

Vierailija
37/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpitäminen pitäisi olla luvanvaraista. Eihän tästä mitään tule, kun kuka tahansa vajaamielinen voi ottaa koiran. Koiria ei ulkoiluteta tarpeeksi, ei kouluteta, läskiinnytetään, näännytetään kuumiin autoihin, paskoja ei kerätä, haukutetaan asunnoissa ja öisin kadulla, ei harrasteta koirien kanssa, raahataan niitä paikkoihin joihin koiria ei kaivata ja jossa koirat ei nauti olostaan jne. Ihan naurettavaksi mennyt tää koiraralli yhteiskunnassa. Otetaan koira, ei tykätä luonteesta tai rodusta, pistetään piikille ja otetaan toinen koira jos se olisi parempi.

Vierailija
38/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä vaan sullekkin ämmä kotkaan!

Tajuatteko te, että vaikka se karvaturri ei mitään tekiskään niin olemassa on koirakammoisia ihmisiä kuten minä. Jo pelkkä hihnassa oleva koita saa sydämen vähän tykyttämään, mutta pitää vielä vapaana olevia isoja vilkkaita päälle pomppivia rakkeja pitää vapaana!?

Pelkään koiria ja sitten tulee jonkun ämmän rakki hyppimään kohti ja omistaja vaan nauraa ei se mitään tee. Ihan sama vaikka ei tekisikään minä pelkään ja saatan pelkoperseessä paniikissa huitasta jotain eniten tekis mieli potkasta tollasia omistajia pataan!

Terveisiä vaan sullekin hullu ämmä kotkaan!

Tajuatko, ettei mun koiraani kuulu tulla taputtelemaan lupaa kysymättä, ja vaikka se ei sulle mitään tekiskään niin koira voi saada traumoja tuntemattomien yllättävästä käytöksestä. Jo pelkkä vieraan vastaantulo voi saada koiran jännittämään, mutta vielä kamalampia ovat vilkkaat ja päälle pomppivat yksilöt.

Koira ei tykkää tuntemattomista, ja sitten vielä joku ämmä änkee lähelle ymmärtämättä kieltoja. Näin niitä ongelmakoiria syntyy, ja mieli tekis vetää moisia muikkeja pataan.

Vierailija
39/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Oulussakin näkee kuinka keskustan alueella, varsinkin puistoissa, pidetään koiria vapaina! On meinannut pari kertaa vauhkoontunut koira käydä minunkin päälle. Ei siinä omistajilla paljon järki itsekästä pääkoppaa paina.

Mitä v-tun hienoa on asettaa oma koira ja ulkopuoliset vaaraan? Joo se oma Tessuliini-Oliveriini ei välttämättä tee kenellekään pahaa, mutta entä jos vastaan tuleekin vapaana kulkeva vihainen koira tai koiria vihaava ihminen?  Tai sitten lähtee linnun perään ja jää auton alle.

Sen takia koira koulutetaan olemaan vapaana.

Vierailija
40/62 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä yksi floodaaja tekee kaikista koiranomistajista pellejä.

No sehän on ylilautajonne.