Vierailija

Terveisiä vaan sullekkin ämmä kotkaan!
Tajuatteko te, että vaikka se karvaturri ei mitään tekiskään niin olemassa on koirakammoisia ihmisiä kuten minä. Jo pelkkä hihnassa oleva koita saa sydämen vähän tykyttämään, mutta pitää vielä vapaana olevia isoja vilkkaita päälle pomppivia rakkeja pitää vapaana!?
Pelkään koiria ja sitten tulee jonkun ämmän rakki hyppimään kohti ja omistaja vaan nauraa ei se mitään tee. Ihan sama vaikka ei tekisikään minä pelkään ja saatan pelkoperseessä paniikissa huitasta jotain eniten tekis mieli potkasta tollasia omistajia pataan!

• ylös 77
  • alas 36

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Helsingissä oli Baanan pyörätiellä mies ulkoiluttamassa koiraansa. Eli äijä istui nurmikolla ja katseli tyhjä ilme naamallaan, kun koira juoksi vapaana pyörätiellä pyörien seassa. Kai se hoituu noinkin.

• ylös 29
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Suosittelen seuraavalla kerralla ystävällisesti kertomaan koiran kanssa liikkuvalle siitä pelosta.

• ylös 21
  • alas 25
Vierailija

Joo, ei ole kiva. Lenkillä riehakas koira rupesi juoksemaan ympärilläni ja hyppimään vasten. Pienestä oli kiinni etten potkaissut koiraa, en tykkää yhtään koirista, varsinkaan oudosta ja irti olevasta.

• ylös 40
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suosittelen seuraavalla kerralla ystävällisesti kertomaan koiran kanssa liikkuvalle siitä pelosta.

Eikö se rakki pitäisi pitää kiinni?

• ylös 40
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No meillä taitaa kyllä tosiaan olla kaupunki-alueella oltava talutushihnassa. Tarkista järjetyssäännöistä.

• ylös 15
  • alas 4
Vierailija

Mua kanssa ärsyttää tavattoman paljon nuo, jotka eivät pidä koiria kiinni. Olin viime kuussa alhaalla tupakkapaikalla, kun joku mies tuli kahden irtiolevan koiransa kanssa ohi. Toinen niistä koirista alkoi pomppia mua vasten! Olin ihan monttu auki että mitä ihmettä :D Omistaja ei tehnyt mitään, jäi seisomaan ja naureskelemaan. Onneksi pidän koirista, jos sattuisin pelkäämään niin olisi kyllä koira saanut kyytiä.

• ylös 34
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Levitä kyseiselle tielle hienoja lasinsirpaleita ja rotanmyrkkyä. Loppuu koiranulkoilutukset.
Älykääpiö.

• ylös 37
  • alas 4
Vierailija

No tuo nyt oli vähän karkeasti sanottu, mutta pääpiirteittäin olen samaa mieltä. Hemmetin ärsyttävää ja typerää kun olen lasten kanssa pihalla ja vastaan tulee koira irti talutushihnasta ja lapset sekä minä pelätään. "Hahhaa ei se mitään tee" on niin perus paskakommentti. Noin nekin toki ajatteli jonka koira raateli kuoliaaksi niiden pienen lapsen? Vähän älliä oikeesti päähän.
Ja mä olen todellakin valmiina potkimaan niin lujaa kun lähtee jos vähänkään tarve vaatii.

• ylös 35
  • alas 12
Vierailija

Minäkään en erityisemmin pidä koirista ja kerran olin lasten kanssa kävelyllä jolloin vastaan juoksi suht iso koira vauhdilla. Omistaja pyöräili siinä viereisellä autotiellä :O
Silloin hirvitti hieman,erityisesti pienten lasten puolesta. Koira onneksi juoksi ohi mutta mistäs olisi voinut tietää mitä tapahtuu! Koirat ehdottomasti kiinni!

• ylös 15
  • alas 8
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No meillä taitaa kyllä tosiaan olla kaupunki-alueella oltava talutushihnassa. Tarkista järjetyssäännöistä.

Ei pelkästään kaupunki-alueella vaan kaikkilla asutusalueilla. Myös metsässä pitää koira pitää kiinni jos ei ole metsästysaika.

• ylös 18
  • alas 3
Vierailija

Vain suomessa koirakammoiset määrää.. Ulkomaan reissuilla aina kadehdin kun ihmiset saavat lenkittää koiriansa PALJON vapaammin ja vaikka piipahtaa lenkillä kaupassa, koiran kanssa. Koirat ovat tervetulleita myös busseihin ainakin englannissa ja kanadassa. 

Toki en kuuna päivänä hyväksy tuollaista käytöstä koiralta tai omistajalta! Koiran vapaana pitämiselle on oltava ehtona se että koira tulee luokse kaikissa tilanteessa. 

• ylös 19
  • alas 24
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Lain mukaan koira on oltava kytkettynä. Et sinäkään esitä autoilijoille toiveita että eivät ajaisi jalkakäytävillä, vaan oletat että sääntöjä noudatetaan.

• ylös 28
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hetkonen... siis koiralla vaiko omistajalla oli jäänyt vi**u auki?

Luulen, että ap:llä, koska hän a) käyttää tuollaista kieltä b) on Kotkasta

• ylös 14
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei pelkästään kaupunki-alueella vaan kaikkilla asutusalueilla. Myös metsässä pitää koira pitää kiinni jos ei ole metsästysaika.

Metsässä pitää olla myös metsästysoikeus, jos pitää koiraa irti.

• ylös 11
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Metsässä saa olla vapaana vain omistajan koira ja jos alue on vuokrattu metsästysseuralle, niin sen ajossa olevat koirat. Muut koirat pidetään kytkettynä, tai metsän omistaja voi epähuomiossa ampua vieraan koiran.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.