Onko kukaan AV-mamma käynyt Iranissa?

Vierailija

Tein eilen avauksen samasta aiheesta, mutta en saanut yhtään vastausta. Kokeillaan nyt uudestaan. Olen jo kauan haavelillut matkasta Iraniin, ehkäpä haaveeni vielä joskus tulevaisuudessa toteutuu.

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
up.................oletko kotoisin sieltä

Siis kuka, minäkö? Jos olisin kotoisin Iranista, olisin varmasti käynyt siellä :)

Ap

Vierailija

Olen käynyt, mutta siitä on aikaa. Hyvin länsimaalaistunut, radiossa soi CCR ym. Tämä siis 70-luvulla. Nykyään varmaan toisenlaista, eksoottisempaa meikäläiseen verrattuna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt, mutta siitä on aikaa. Hyvin länsimaalaistunut, radiossa soi CCR ym. Tämä siis 70-luvulla. Nykyään varmaan toisenlaista, eksoottisempaa meikäläiseen verrattuna.

Lähinnä kiinnostaisi tietää kokemuksia lähivuosilta, mutta jos jaksat, kyllä kiinnostaa kuulla tuosta 70-luvun matkasta. Minä vuonna kävit, oliko siis paljon ennen vallankumousta? Olitko ihan turistimatkalla vai työn takia?

Ap

Vierailija

En ole mamma enkä ole käynyt Iranissa, mutta aika lähellä nimittäin Irakissa. Sinne en suosittele matkustamaan. Irakissa ollessani paikalliset kyllä kehuivat Iranin tilanteen olevan hyvä. Siellä on kuulemma hienoja rakennuksia, mutta pukeutumissäännöt joissain paikoin aika tiukkoja ja niitä valvoo poliisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole mamma enkä ole käynyt Iranissa, mutta aika lähellä nimittäin Irakissa. Sinne en suosittele matkustamaan. Irakissa ollessani paikalliset kyllä kehuivat Iranin tilanteen olevan hyvä. Siellä on kuulemma hienoja rakennuksia, mutta pukeutumissäännöt joissain paikoin aika tiukkoja ja niitä valvoo poliisi.

En ole lähdössä Irakiin.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lähinnä kiinnostaisi tietää kokemuksia lähivuosilta, mutta jos jaksat, kyllä kiinnostaa kuulla tuosta 70-luvun matkasta. Minä vuonna kävit, oliko siis paljon ennen vallankumousta? Olitko ihan turistimatkalla vai työn takia?

Ap

Mukana isän työmatkalla. Pari vuotta ennen vallankumousta. Kuuma oli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Mukana isän työmatkalla. Pari vuotta ennen vallankumousta. Kuuma oli.

Missä päin Irania kävit? Ehdittekö käydä katsomassa nähtävyyksiä, vai oliko lähinnä isäsi työhön liittyviä juttuja? Jäikö ruoka mieleen? Jäikö mieleesi jotain erikoisia yksityiskohtia tai sattumuksia?

Ap

Vierailija

En ole käynyt, kaverini on käynyt ja asunut pari vuotta  Irakissa ennen Persianlahden sotaa 80-luvulla, oltiin ahkerasti kirjeenvaihdossa. Sairaanhoitoon (jäi paikallisen auton alle, jalka murtui) tulivat Suomeen, kun irakilaisen sairaalan taso oli kokoelma vapaasti vilistäviä kissoja ja rottia ja omaiset toi ruokaa - jos toi.

Äitini kaverin mies oli töissä Iranissa 80-luvulla. Nainen kävi miestään moikkaamassa, piti laittaa jo kentällä kaapu päälle ja ilman miestä ei voinut mennä minnekään.

En tiedä nykyajasta, mutta noin yleensä ottaen pakkoko on tunkea nenäänsä joka paikkaan? En menisi sinuna, enkä varsinkaan länsimaisena turisti-naisihmisenä, jos jotain sattuu, sairastut tai vaikkapa vain aivastat väärin. On niin erilainen kulttuuri ja ihmisoikeudet lähinnä vitsi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt, kaverini on käynyt ja asunut pari vuotta  Irakissa ennen Persianlahden sotaa 80-luvulla, oltiin ahkerasti kirjeenvaihdossa. Sairaanhoitoon (jäi paikallisen auton alle, jalka murtui) tulivat Suomeen, kun irakilaisen sairaalan taso oli kokoelma vapaasti vilistäviä kissoja ja rottia ja omaiset toi ruokaa - jos toi.

Äitini kaverin mies oli töissä Iranissa 80-luvulla. Nainen kävi miestään moikkaamassa, piti laittaa jo kentällä kaapu päälle ja ilman miestä ei voinut mennä minnekään.

En tiedä nykyajasta, mutta noin yleensä ottaen pakkoko on tunkea nenäänsä joka paikkaan? En menisi sinuna, enkä varsinkaan länsimaisena turisti-naisihmisenä, jos jotain sattuu, sairastut tai vaikkapa vain aivastat väärin. On niin erilainen kulttuuri ja ihmisoikeudet lähinnä vitsi. 

Jos et oikeastaan tiedä, mistä kirjoitat, niin pitäisiköhän olla antamatta toisille neuvoja siitä, minne matkustaa? Sanotko vaikka tutuille, että älkää lähtekö Thaimaahan, kun siellä on niin vaarallista? Thaimaa on nimittäin tilastojen valossa aika vaarallinen maa turisteille, ja silti ihmiset hyppäävät siellä jatkuvasti. Iran on ollut kuitenkin todella kauan turisteille hyvin turvallinen maa. Tällä hetkellä ulkoministeriön suosituksissa sanotaan, että Iranissa on turvallista, mutta lähialueiden kriisien takia turvallisuustilanne saattaa muuttua nopeastikin. En ole menossa Iraniin nyt tai lähivuosina, mutta en myöskään tarvitse tuollaista lonkalta lauottua arvioita siitä, mihin minne kannattaa matkustaa ja minne ei.

Ap

Vierailija

Puoli vuotta sitten olin Teheranissa ja liepeilläkin pienemmillä paikkakunnilla. 

Mitä erityistä haluat tietää. Ihan rauhallista oli. Mutta kuten tiedätkin tietyt asiat ovat kiellettyjä jopa kuolemanrangaistuksen uhalla. Homoja muun muassa on hirtetty. 

Mikä sua sinne vetää... mulla ihan sukulaissuhteita sinne. Muuten en varsinaisena turistikohteena lähtisi haikailemaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta sitten olin Teheranissa ja liepeilläkin pienemmillä paikkakunnilla. 

Mitä erityistä haluat tietää. Ihan rauhallista oli. Mutta kuten tiedätkin tietyt asiat ovat kiellettyjä jopa kuolemanrangaistuksen uhalla. Homoja muun muassa on hirtetty. 

Mikä sua sinne vetää... mulla ihan sukulaissuhteita sinne. Muuten en varsinaisena turistikohteena lähtisi haikailemaan. 

Mua kiinnostaa ihmiset, kulttuuri, maa ja historia. Tiedän kyllä islamilaisesta hallinnosta ja siitä, mitä se tekee, mutta eihän se ole koko totuus. Ajattelin, että yrittäisin Suomessa asuvien iranilaisten kautta etsiä jotain kontakteja maasta, jotta pääsisi tutustumaan ihmisiin.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

olen eri tyyppi enkä käynyt iranissa mutta 70 luvulla maa oli moderni ja länsimaalainen. sitten valta vaihtui ja hommat muuttui!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat