Joululahjalista

Vierailija

Ennenkuin aletaan hankkia joululahjoja, voisimmeko jakaa hyviä ideoita? Kaikkihan ei sovi kaikille, jotkut tykkää aineettomista lahjoista ja jotkut kovista paketeista.

Suvun vanhuksille ollaan hankittu lahjakorttia kylpylään, ravintolaan, teatteriin, kauneushoitolaan, mutta mitä uutta?

Lapsille "täytyy" hankkia vielä (kovia) paketteja, mutta alkaahan meillä aikuisillakin olla kaikkea? Sisarusten kanssa ollaan sovittu, että joululahja toisillemme pitää olla hassu ja halpa :)

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Mä olen käsityöihminen. Olen jo tehnyt osan joululahjoista. Kaveit ja sukulaiset osaavat jo kertoa, mitä haluavat joululahjaksi. Osa ostaa langatkin, että tulee varmana oman väristä. Tykkään tästä, puikot kilisee palaverissakin.

Vierailija

Minä en ole käsityöihminen. Enkä tykkää kaupoissa juoksemisesta. Otan jonkun marraskuun sunnuntain, ja teen netissä kaikki ostokset. Mutta vain 1 lahja/pää, en halua sellaista lapsuuteni tavarapaljoutta. Helposti menee muiden sisustus tms. lahjat roskiin tai kierrätykseen. Vähempi on parempi!

Vierailija

Me ollaan suvun aikuisten kesken tehneet muutaman vuoden näin: jokainen saa piirtää jotain lahjaksi tai tulostaa vuoden parhaimman valokuvan/kuvat. Kaikkien kotona on kansiot, mihin ne kerätään. Niitä on kiva selailla lasten kanssa ympäri vuoden.

Vierailija

Meillä harrastetaan aikuisten kesken jotain syötävän antamista lahjaksi. Joku kokkaa, säilöö, tekee sinapin, mutta itse olen lähinnä tyytynyt ostamaan herkkukoreja. En osta niitä valmiita, vaan yritän muistella, mistä kukin tykkää. Isovanhemmat antaa lahjan rahana, joten joulun alemyynneistä ostetaan lapsille vaatetta ja loput lelut, mitä pukki ei tuonut.

Vierailija

-perheen naisille itsetehdyt kuorintavoiteet kookosöljystä, sokerista ja mausteista

-perheen naisille itsetehdyt tuubihuivit (ostin pehmoista villakangasta ja ompelin tuubiksi. Olivtakin niin kivoja omasta mielestäni, että tein itsellenikin sellaisen :D )

-isälleni 10 kerran uintilippuja paikalliseen uimahalliin

-veljen vaimolle itse sekoitettua pumpkin spicea ja lasitölkissä kaakaomix (jauhetta, pieniä vaahtokrkkeja, karkkikeppejä, kaneli- ja vaniljatankoja, pieni pullo minttuviinaa)

-veljelle ja hänen vaimolleen suklaapatukoista ja karkkirasioista askarreltu reen muotoinen rakennelma. (googlesta candy sleigh)

-äidille itse ommeltu kangaskassi (olen vähän huono ompelemaan mitään monimutkaista, niin saa nähdä onnistuuko tämä ollenkaan :D )

-ystävälle ja tämän tulevalle miehelle (menevät joulukuun alussa naimisiin) tilaan netistä palapelin heidän yhteiskuvallaan.

Veljelle, tämän vaimolle, isälle, äidille ja omalle poikaystävälleni pitää keksiä lisää lahjoja.

Vierailija

unohtui listasta, että leivon aina joka jouluksi vanhemmilleni ja veljelle ja tämän vaimolle joululimppua, teen toffeeta ja ostan aikamoisen säkin pähkinöitä. Melkei njoka joulu keittelen myös viikunahilloa viemisiksi. Ne kai lasketaan myös lahjoiksi (?)

- nro. 6

joulua joulua

Aivan ihania ideoita, nro. 6.   Persoonallisia, mutta kivoja!!

Itse kun en osaa mitään käsilläni tehdä eli virkata, neuloa, ommella, kutoa, askarella, niin on sitten ostettava jotain valmisjuttuja ja joka vuosi on entistä työläämpää miettiä mitä kivaa kenellekin läheiselle antaa lahjaksi.

Tosin tänä vuonna olen ajatellut yhdelle sukulaisperheelle antaa taas herkkupussukan, missä on jotain lähituottajien herkkuja.  Kun heillä on ihan tarpeeksi jo kaikkea mahdollista ja mahdotonta.  Mitä sitä turhaa krääsää ostamaan.

Ja toisille läheisille annan taas perinteiseen tapaan jotkut kiinnostavat syksyn uutuuskirjat & ehkä vielä jotain suklaata tai muuta namia.  En heillekään tuon ihmeempiä keksi.

Vierailija

Kiitos vinkeistä!

Itse teen vielä matkat Hunaja-aittaan ja Kultasuklaalle, mistä saa helposti hauskoja ja maistuvia lahjoja niille, joille ei muuta keksinyt.

Vierailija

^ En minäkään osaa käsitöitä. Mutta nuo tuubihuivit oli aivan tajuttoman helppo tehdä tällaisen tumpelonkin. Kangaskaupassa myyjä leikkasi kankaan valmiiksi. Kotona ompelin koneella saumaan leveää siksakkia ja suoraa ommelta noin puolen sentin saumavaralla. Eli siis kahdesti ompelin suoraa linjaa. Löysin jostain netistä vielä ohjeen, jota seurasin, niin oli tarpeeksi helppoa minulle :D

-6

Vierailija

Meillä lasten kummit ja isovanhemmat saa kuvakalenterit lapsista.
Omille lapsille ostan yökkärit pukinkonttiin, saavat niin paljon lahjoja muutenkin.
Kummilasta ja muutamaa kavereiden lasta muistan vaatteilla, kirjoilla tai peleillä.

Vierailija

Joku kirja olisi kiva hommata poikaystävälle, mutta en osaa millään valita jotain hyvää :/ Onko vinkkejä? Kyseessä 25-vuotias mies, opiskelee psykologian ja filosofian aineenopettajaksi, harrastaa vaihtelevasti kuntosalilla käyntiä ja uintia, sellainen tavallinen jantteri, joka on kuitenkin tarkka tavaroista ja niiden mallista, mikä tekee lahjojen ostosta aivan törkeän vaikeaa.

Vierailija

UP! Mitä ihmettä hommaan 56-vuotiaalle miehelle (isälleni), jolla on jo kaikkea, mitä toivoa saattaa, paitsi ratillinen moottorivene (ja jota minulla ei ole hänelle varaa ostaa :D )

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat