Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotteko vauva vai vaua?

Vierailija
04.11.2015 |

Kun suomeksi yleensä kirjoitetaan ihan niinkuin sanotaan ja päinvastoin.. niin minua häuritsee sana vauva. Ja hauva. Miksi se v-kirjain on lisätty sinne?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun suomeksi yleensä kirjoitetaan ihan niinkuin sanotaan ja päinvastoin.. niin minua häuritsee sana vauva. Ja hauva. Miksi se v-kirjain on lisätty sinne?

Ei ole lisätty ylimääräistä kirjainta, vaan molemmat sanotaan ihan niin kuin kirjoitetaan. Miten tämä asia on jollekin epäselvä?

Vierailija
22/25 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon "Vavva" tai "Vaava".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lisätty ylimääräistä kirjainta, vaan molemmat sanotaan ihan niin kuin kirjoitetaan. Miten tämä asia on jollekin epäselvä?

Jos kuuntelee ihmisiä huomaa että että vauvan ja kauan sanotaan samalla tavalla. Kauan voisi siis kirjoittaa kauvan.

Vierailija
24/25 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh.. luulin että sanon vauva mutta joudun myöntämäön etten kunnolla äännä veetä veenä..

Vierailija
25/25 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämäkin ole murre-ero. Minä länsimurteisena sanon vauvva. Myös murteessani sanottaisiin kauvan, mutta olen jo sen verran itäsuomalaistunut, että sanon kauan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi