PERJANTAITA SYYSYSTÄVÄT :)
Kommentit (28)
Et kyllä Enkeli kysyny mitään neuvoa vaippojen suhteen, mut pakko on työntää nenänsä toisten asioihin :) eli jos helppoja vaippoja haluat niin tästä osoitteesta saa aika edullisia
http://www.silkohapsi.net/kestovaipat.html
.. siis nuo Fuzzit, ja niihin sit mikroinsertti imuksi... Onhan ne toki kalliimpia kun esim. harsot tms. mut niillä on tosi hyvä jälleenmyyntiarvo. ainakin 10e niistä saa käytettynä. Tulee ohut ja pitävä, helppo laittaa rimpuilevalle.
No eihän mulla sitten muuta, kunhan kävin tuon teille kertomassa kun varmaan kaikki sen halusi tietää. Mulla vapaapäivä koulusta, ja lääkäriin pitäis lähteä... kierukkakontrolliin, et oikeen ilolla odotan :/
Palaan varmaan myöhemmin...
Petra ja Ida
Ei taas neiti nukkunu,4jälkee on kokoajan hereillä ja juo vettä!!!
Yöuniaika on lylyt ja päikkärit on lyhyet ja mulla täällä kiukkunen ja väsyny tyttö..Ne hampaat kai??!
Mulla piti olla tänään seuraa,mut seuralaisten lapset sairastaa :-(
Toisaalta oon kyllä niin väsy et olisin ite ihan huppu seuraa,mut toiv pian nähtäs!
Huomenna kaverin kans Itiksee..kysyin mieheltä et mennääkö koko perhe vai pyydänkö kaveria...Eli pitää kysyä oikein asia ;-) Nyt on iha pakko mennä,ostoslista on pitkä...
Yritämmä puistoo,ei nätti ilma mut eka siedettävä pakkasuus..
Nyt täällä haisee tosi pahalle,joten moi!
jatu
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6409775&p=1&tmode=1&smode…
Minun aamukahvini kanssa tuoksui tänään Hesarin painomuste... aah. Meillä on ollut pitkä tauko tilauksessa, nyt lehti tulee kaksi kuukautta. Siinä ajassa saatan hyvinkin taas muistaa, miksi tilaus aikanaan lopetettiin :) Viikon lehdistä puolet kannettiin lukemattomina paperinkeräykseen.
Hänen valkosissa sukkahousuissa on uutta pinkkiä kuviointia ;-)
Kynät pitäs hävittää lapsiperheistä!!!
Ayap:Mulla viikossa tulee mielee miksi ei tilata hesaria..
jatu
Tanaan piti paasta kylailemaan mutta eipa sitten onnistunut... Lilli on sen verran viela flunssainen ettei voitu lahtea tartuttamaan toisia. Onneksi kotona riittaa hommia, kuten siivoamista.
Hmh, ihme juttu, skandit ei toimi eika monet muutkaan nappulat. Tavallisia kirjaimia onneksi viela tulee.
Laitin tuonne koululais/puolelle aloituksen Legolandista ja EuroDisneysta, jos jollain teista on kokemuksia jommastakummasta, niin kaykaa kiltit vastaamassa. Leanna ainakin taisi vissiin viime kesana kayda Legolandissa. Mietitaan tassa ensi kesan lomasuunnitelmia. Saisi tosin tuo poliittinen tilanne vahan rauhoittua ennen kuin Legolandiin uskaltaa lahtea.
Lillilla on kadet ihan ruvella, rasvasin niita eilen taas ja kauhistelin. Iho on kasivarsista ja saarista ihan korppukuivaa! Johtuu varmaan pakkasesta, onneksi nyt vahan lauhtuu.
Rasittavaa kirjoittaa kun ei nappaimet toimi niin kuin pitaisi! Mukavaa viikonloppua kaikille!
T. Ankkis ja Lilli
Taustalla olen ollut - lukenut ahkeraan, mutta ei voimia kirjoittaa (erit. ryhtymisen vaikeus). Meillä on lapset nuhaisia ja nyt mullekin tulossa (2. päivä, kurkkukipua ja lievää nuhaa eli huomenna alkaa toden teolla, huom. realistisuus).
Toivottavasti Yniksen nuha ei ylly tai ei ainakaan huononna matkaa....
On ollut kiva kuulla pikauutisia vanhoilta palstailijoilta!
ja olisi kommentoitavaakin vaikka kenelle, mutta enhän mä niitä enää muista, kun ei heti asioitaan ja ajatuksiaan kirjoita.
hesari on meille tullut pitkän aikaa vain viikonloppuna (sikamainen hinta muuten, kun tulee vain 2 x/vko) kun ei viikolla kerkeä lukemaan ja jotenkin mua ottaa päähän se sanomakonserni ja monopoliasema. Ei hyvin mene suomalaisella sanomalehtialalla kun on vain yksi valtakunnallinen lehti. Eipä silti, en erityisemmin kaipaa uutta suomea, mutta saisi pari reipashenkistä, hesarin haastavaa julkaisua tulla! Niin, nyt meille tulee lisäksi perjantaihesari (joku uusi systeemi, jonka onnistuivat puhelimitse meille myymään) ja saadaan NYT, eli viikon telkkaritarjonta ja ehkä tästä taas intoudun kulttuuritarjonnan pariin. ois jo aika, ja kaikkea mielenkiintoista tarjolla!
tämän vuodatuksen jälkeen voisin todeta, että jaksamista unettomiin perheisiin ja unta riekkuville lapsille. Hesari tai muu aamun sanomalehti ei kai kuitenkaan ole pelastus näihin arkisiin ongelmiin. Vai?
Meillä pojat on nukkuneet *kop,kop,kop* hyvin kun siirtyivät samaan huoneeseen. Siis myös esikoinen, perheen Huonouninen, on nukkunut todella mallikkaasti, kaikki yöt omassa sängyssään! Niin, ja meidän esikoinen, niisk, ilmoittautui kouluun.
Tylsää, Jatu, kun afro peruttiin....
ja tylsää, Enkeli, kun ei asunto onnistanut. Voisitteko hakea kaupungin vuokra-asuntoa, joissa hieman halvemmat vuokrat kuin muilla ja elinikäinen asumisoikeus? Kaupungilla on oikeasti hyviäkin asuntoja tarjolla ja mukavissa kiinteistöissä - mielikuvat taitavat vain olla aika tiukassa.... Kuten Ayap totesi, itseään miellyttävä koti on pääasia ja vuokralla voi asua oikein mukavasti.
Mikä tahansa Omistaminen ei saisi olla koskaan päämäärä sinänsä. Omistaminen on harhaa.
ugh, nyt töihin, että saa lapset ruokaa pöytään ja ehjät vaatteet ja katon pään päälle (ja aikuiset siinä ohessa).
simam
Ankkamammalle:LEGO-land oli tosi kiva paikka.Tämä pieninhän ei meillä ollut mukana.Eikä olisi ehkä ollut niin yksinkertaisen mukavaa jos olisi ollut mukana.Mutta kouluikäisille oli mukava paikka.Palkjon nähtävää ja itse tehtävää ja touhuttavaa.Eli ikää täytyykin hiukan olla enemmän.Lego ajokortinkin sai 7v ylöspäin ajaa.Mutta kysy lisää,nyt on mentävä!!!!
Ja lehti meilläkin menee monaasti avaamattomana roskiin...
palaan illalla paremmalla ajalle!!!!
L
Meille piti tänään tulla laihis-lounastajia :) mutta erinäisten sairastamisten seurauksena popsin lounaan itsekseni.
Illalla on elokuviin meno miehen kanssa. Tosi kivaa, mutta en jotenkin osaa nyt hetipaikalla innostua. Miten niin ristiriitaista??? Pelkästään elokuvan valinta tuntui ylitsepääsemättömän vaikealta.
En käsitä. Tämän viikon olen nukkunut melko hyvin, jopa sellaisia öitä ettei ole ollut yhtään herätystä ennen aamua ja silti tuntuu, että väsymys vain kasvaa.
Kiva kun on kivaa tiedossa vaikka nyt olo tuntuu tylsääkin tylsemmätä :) Viimeistään kun päästään kullan kanssa lähtemään, alkaa hauskuus.
Ei tästä jorinasta tämän valmiimpaa tule, näkemiin.
Tällä viikolla kun ollaan kotiin tultu Oulsuta, on Onni poika herännyt joka aamu puoli tuntia edellistä aiemmin. Tänään siis kello 7. No, olen sen verran optimisti, ettei se tuosta aikaistu. Tuo on se aika normaali aika. Tänään olis ehkä voinut vielä torkkua vieressä, kun nostin siihen mutta mitä tekee mies??!!! Valot käytävälle ja makkarin ovi auki! Kiitos ja kumarrus.
Käytiin sitten kaverin kanssa MLL:n perhekahvilassa. Tuli taas todistettua mun suhtautuminen toisiin lapsiin:/ Tai siis kun en ole varsinaisen lapsirakas, kai näinkin voi asia olla vaikka onkin äiti. Yks isompi poika löi Onnia ohimolle pari kertaa kun Onni istui vieressä. Murr sanoi tämä äiti. Enkä tietysti osannut sanoa " ei saa lyödä" -sanomaani silleen ku lapselle tavataan sanoa. Sitten Onni hermostui kaverin vuosikkaaseen. Poika yritti tulla Onnin lähelle ja pussata niin mitä tekee Onni? Ottaa kaksin käsin poikaa naamasta kiinni:( Kun on väsynyt, käyttäytyy usein noin. Menin kieltämään ja ei kun uudelleen. Sitten vähän napsasin sormille Onnia...
Oli oikeastaan eka kerta, kun Onni käyttäytyy noin, joten se sai minutkin ihan hämilleen, enkä osannut käyttäytä tilanteessa oikein. Puolustelenkohan vaan itseäni? Oikeasti olen yleensä, jos jotain pienempää kärhämää on ollut, mennyt nätisti ja ottanut Onnin pois tilanteesta ja kieltänyt. Nyt säikähdin niin kovasti, kun tuo toinen poika oli minuun selin, enkä nähnyt onko Onnin sormet jo sen silmissä. Pitäs ehkä jo alkaa tottumaan tuohon, että lapset tekee mitä sattuu kun silmä välttää...
Tänään olis vapaa ilta, töistä siis. Oli aikomus vuokrata joku leffa mutta enpä tiedä jaksaako. Tuleehan sieltä telkustakin jotain eikä me myöhään valvottais kuitenkaan. Tai eihän sitä tiedä. Katsellaan mikä on fiilis iltasella.
Nyt menen tuijottamaan 24 nauhalta ja sitten varmasti takas tänne, ellen nukahda.
T-P
Esikoinenkin nukkuu päiväunet vielä mielellään. Hymyssä suin painaa pään tyynyyn. Suloinen. No, on tullut äitiin, mä nukuin vielä eskarinkin jälkeen unet :)
Valmalla on simätulehdus. Luulin, että myös korvissa, mutta kun silmien rähmiminen on vähentynyt ei korvatkaan enää vuoda. Onneksi on kotiapteekki ja sain aloitettua tipat heti kun oireet alkoivat. Olipa kiva peruuttaa lääkäri, sitä en olekaan ennen tehnyt.
Mä päätin myös, että peruutan Hesarin, kun tuli lasku. Turhan kallista keräyspaperia. Ja kun keräyspaperin vieminen on mun vastuulla, niin sitä suuremmalla syyllä ärsyttää kantaa lehteä roskiin. Huussis (vai Höbläri) meille vielä tulee, joten aina voin harjoittaa toista kotimaista.
Aavis kyseli joskus poikien vaatteista. Mä ostan Otsolle H&M:stä, Zarasta ja jonkun verran " merkkivaatteita" , kuten Marimekko, Mayoral, Timberland. Ja pojalla ei ole ainuttakaan monsteripaitaa ja vaan muutama sininen vaate ;). Teillä ei taida olla lähettyvillä ko. liikkeitä, mutta Henkkamaukan postimyynnissä oli ihan kivoja ja värikkäitä perusvaatteita. Mun silmää osui ainakin kivoja verkkareita, T-paitoja, huppareita, capreja ja vähän parempaakin vatetta. Taidankin laittaa tilauksen sisään. Postimyynti on huoleton :).
Saamarille on pitänyt sanoa, että Hesarin Nytissä oli joku viikko sitten varsin epämairea juttu teidän tunturista ja sen kausityöntekijöistä :(. Olet varmaan itekin lukenut sen. Onneksi olen nähnyt, että siellä on töissä ihan myös tavallista ja ihanaa porukkaa.
Ayapille kivaa iltaa. Mitä meette kattomaan? Mä en ole käynnyt leffassaa varmaan kahteen vuoteen. Joskus teininä ihmettelin, kun äitini ei käynyt elokuvissa, vaikka kuulemma nuorena kävi paljonkin. En voinut ymmärtää, että joku EI käy elokuvissa. Niinpä niin.
Toinen kupillinen kahvia.
Mihin tää viikko muuten meni?
Pilette
Hyvä ayppis ja mimmis, että pidätte huolta, että porukka pysyy kasassa. Monta päivää on mennyt koneetta. Kiire. HArjoittelua pukkaa ja siinä sivussa pieni stressi ja erinäiset lapsenhoitojärjestelyt pitää hoitaa. Iltaisin kepsu kaipaa äitiä enkä ole viitsinyt avata konetta. Olen nyt ollut koko viikon eskareilla harjoitelussa. Viudet, että on ihanaa energiaa päiväkodin lapsissa. HAastetta riittää ja aines hyvin heterogeenista. Meikkis tykkää, vaikkakin olen tosi rättipoikkiväsynyt.
HAmpaat ovat hyvin ajankohtaisia myös täällä. Seuraukset kaikilla varmaan tiedossa. Muuten on kivaa kun ilma on lauhtunut ja ulkona voi olla pidempiä sessioita. Liukumäkeen pitää aina päästä. Nyt onneksi Kepsu on oppinut itse menemään ylös, ettei selkä enää ole ihan muusia.
nyt täytyy vaihtaa kanavaa wordin puolelle ja tutkimuksen kimpuun. plaaaaaaah. Valmistunko mä ikinä????
Unettomiin öihin nukkumatteja lähetän. Myös meille niitä toivon kyläilemään :)
hk
Kirjain kirjaimelta se on lähempänä. *tsemppaa* Isoja juttuja on epätoivoista tehdä, kun lopputulos on niin kaukana. Niin se vain on silti, että jokainen pala, kumitettukin, on osa sitä prosessia, jonka lopputulos on valmistuminen. Pätee remontteihin, töihin ja muuhunkin.
Kukkis osaa sanoa pätevästi: aiih. Äänenpaino on juuri niin loukkaantunut, kuin kellä tahansa tässä perheessä, jota ilman ansiota yllättäen satutetaan. Hassu tyttö.
Met mennään laskettelemaan koko perhe. Kukkanen joutuu kyllä pulkan kyytiin, mutta toinen vanhempi pääsee aina rinteeseen Poikasen kanssa.
Hei kaikki uudet ja vanhat ja pikakävijät,
Kukku-Kukkuu
Kukaan ei varmaan muista kun pari viikkoa sitten kerroin olevani tyopaikkaa hakemassa. No joka tapauksessa, tama piti paasta jakamaan kanssanne.
Asken soi puhelin, ja pyydettiin haastatteluun. Olin kuulemma eka jolle soitettiin, ja haastatteluun paasen maanantaina kahdelta. Jannittaa! Mutta minne saan lapset hoitoon! Pojat ei tuota ongelmia, esikoinen voi menna koulun jalkeen kaverilleen ja keskimmainen jaada tarhaan vahan pidemmaksi aikaa, mutta minne tyrkkaan Lillin! Isanikin on tyomatkalla! Kaak, ei anna hirvean hyvaa kuvaa tyonhakijasta jos on tenava mukana! Apua, ideoita kellaan. hitsit kun ei edes kysymysmerkki toimi.
Kiitos, Leanna.
Jaksuja Hipsulle, kylla se siita vaikka valilla tokkii.
Lehdista, meille tulee myos seka hesari etta huffe ja molemmat pitaa lukea. Voi kun voisi tuosta periaatteesta tinkia niin jaisi aikaa paljoon muuhun tarkeampaan.
Nyt menox taas,
Ankkis tapinoissaan
Suklaakakku siis odottaa sähköpostissa :) Muutama ilmoittautuminen on jo tullut, lisää odotellaan. Alli, jos haluat mukaan tapaamiseen, niin laita Ynikselle postia että saadaan sinut " listoille" . Tai jos sinulla on anonyymi osoite, niin sen ehkä uskaltaa laittaa tänne palstallekin ja voin sitten laittaa kakkutapaamisviestin sinulle. Tapaamisiin kannattaa tulla, me ollaan kivoja ;) Ettäs tiedätte.
PiLe, mennään katsomaan FC Venus. Spielbergin Münchenkin olisi kiinnostanut, mutta jotenkin nyt ei jaksa mitään raskasta. Hömppäkomedia rules... Me käydään melkosen harvoin leffassa, kotona katsotaan vuokrakuveja enemmänkin. Helpompaa, kun saa olla omalla sohvalla eikä tarvitse lapsenvahteja :)
Väsy on kova. Yöt vain huononee. Eipä siitä sen enempää.
Ankkis: Onnea pääsystä haastatteluun! Upeaa! Kunpa asuisin lähempänä, niin voisin ottaa Lillin siksi aikaa hoitoon. Pidän peukkuja ja isovarpaita pystyssä maanantaina. =)
Ayap: Mukavaa iltaa teille!
Hipsulle voimia ja opiskeluun jaksua!
Öihin kaikille voimia ja helpotusta! Iloista viikonloppua kaikille!
-Mimmuli ja Nöösä
Ankkis, onnea haastatteluun! Minusta ei ole lapsenvahtiavuksi, meillä on maanantaina sairaalapäivä. Mahtaisiko MLL auttaa?
Hipsu, kyllä sinä valmistut :) Ihan varmasti. Sankar' ainesta, kun jaksat pienen lapsen kanssa opiskella.
Mimmulille *rutistus*
Hippulat taas vinkuu tänään, mutta hauskaa kuitenkin, että on muuta tekemistä kuin kotiolemista.
Simam: mukavaa, että sait kirjoituksen aikaiseksi :-)
Minäkin yritän jotain kirjuutella, vaikkei mitään sanomista olisikaan ja vaikka olisi jotain asiaa niin lahopää sen unohtaa.
Ankkikselle onnea maanantaiseen haastatteluun! Toivotaan, että hoito-ongelma järjestyy!
Aypalle nautinnollista elokuvailtaa. Muista potkaista palloa :-)
Pile: elokuvat odottaa :-)
Yövalvojille paljon myötätuntoa ja tonnikaupalla unihiekkaa niin äiteille kuin pikkuisille *kop*kop*
Hipsutti: kyllä se siitä. Eskarilaiset kuulostavat hurmaavalta, mutta remuisalta seuralta :-)
Katoamme viikonlopuksi, muttei kovin kauas. Voikaatten kaik mainiosti!
Keilin
Puistossa käytii,mut se oli kiinni-ei ollu leluja ni ei typy viihtyny :-(
Väsynyki oli ja vettä halus taa niin kauheesti,et piti tulla kotiin.En ymmärrä miks se juo niin paljon??!!
Ankkikselle onnenpotku maanantaille ja toivottavasti Lillin hoito järjestyy!
Olisinpa ollu Ayapin luona lounaalla,mulla ei oiken mitään ollu täällä ku meno peruuntu :-/
Miehen tili tuli tänää ja aikani koneella näpyttelin ni Pilen tavoi voisin ihmeteelä et mihin ne rahat hävis??????Kamalaa!!!!!
Poika pitäs hakee kotiin...On taas ihan jumi olo ja typy puuhailee vaik mitä!Päikitki oli lyhyenpuoleiset..
jatu
TSemppiä,tsemppiä...Niinkuin Kukkuu sanoi ni kirjainkirjaimelta lähempänä maalia!!!!
jatu
No ei se mitään. Sain vihdoin ja viimein aikaiseksi mennä pyörimään kestovaippainfon sivuille ja hankkimaan tietoa, et mitä vaippoja sitä nyt ostaisi. Mua ahdistaa, miten paljon menee hukkaan nyt noita kertiksiä, kun pottailun takia vain vähän vaipat kastuu, välillä ei ollenkaan, jos oikein ahkerana vien aina potalle.
Jatun luona oli eilen oikein mukavaa ja tytöt nukkui samaan aikaan, saatiin herkutella rauhassa! :-) Otetaan pian uusiksi!
Satolta ei irronnut eilen mitään tietoa asunnosta, tänään pitää soittaan uudelleen 11 jälkeen...huoh.. Itikseen mennään iltapäivällä käymään koko perhe. Mua ahdistaa, kun miehen selkä edelleen huonona, enkä siis itsekseni oikein voi mennä minnekään. Sunnuntainen opiskelukavereiden tapaaminen taitaa kokonaan jäädä väliin. :-(
Eilinen ilta oli ihmeellinen. Nea leikki tosi paljon itsekseen ja sitä ei oo tapahtunut aikoihin!! Ihanaa! Mulla oli jopa ihan toimeton olo, kun oon pitkään ollut luku-piirustus-leikki-laulu-automaatti! :) Nea meinaan oppinu senkin, et sanoo laula, ja sit pitää laulaa aina uudelleen ja uudelleen.
Nyt kuuluu ääntä pinniksen suunnalta, pitää mennä, moi!
Enkeli1 ja Nea