Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain taas pariin otteeseen kuulla rumuudestani

Vierailija
04.11.2015 |

Kun olin viikonloppuna juhlimassa. Mietin siinä itsekseni, että vietänköhän koskaan sellaista iltaa, jolloin kukaan ei kommentoi ulkonäköäni negatiivisesti? Saan usein kuulla myös läski-kommentteja, vaikka olen normaalipainoinen.

Tämä on jännää siinä mielessä, kun täällä käytävissä keskusteluissa on useitakin ihmisiä, jotka eivät voi uskoa tällaista käyvän. Kyllä vaan. No putosinpahan taas pilvilinnoistani, kun olin meikattuna pitkästä aikaa ja luulin näyttäväni normaalilta/tavalliselta (en tietenkään kauniilta) :)

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen piireissä pyöritte? 

Olen läski ja olen myös ruma. Kuitenkaan kukaan ei minulle ole sitä sanonut KOSKAAN. 

Viestittätekö jotain niin negatiivista itsestänne, että ihmisille tulee tarve sanoa jotain tuollaista. Itse olen normaalin ystävällinen kaikkia kohtaan, en ulkonäöstäni huolimatta alemmuudentuntoinen. Ihan rohkeasti olen oma itseni mielipiteineni ja kannan olemukseni ihan kunnialla. 

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että käännätkö kaiken aina uhrin "negatiivisen energian" tms. syyksi? Ystäväsi kertoo tulleensa raiskatuksi. Sinä -En oo koskaan tullut, sun negatiivinen energia sai sen raiskaa sut. Äitisi kertoo joutuneensa huijatuksi. Sinä -Ei oo käyny mulle. Sun energiat veti huijarit kimppuus. Lapsellesi muistutat tietenkin, että kiusaajat ei kiusaus, jos hän - tai hänen energiansa- ois vähän niinku kivemmat.

Vierailija
62/88 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista olisinko ulkonäöstäni koskaan kuullut haukkumista, vaikka olen extralihava, enkä niin nättikään ja perusilme on norsunvittu. 

Luonteestani saan jatkuvasti kuulla. Olen tyhmä ja vittumainen ämmä. Nuo kuulee siinä vaiheessa, kun keskustelun toinen osapuoli huomaa, ettei hänellä ole enää mitään rakentavaa sanottavaa keskusteluun.

Itse en hauku, enkä korota ääntäni, enkä muuten edes jankkaa. Olen silleen loistava. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta lihavuushan on oma valinta. Jos olet timmissä kunnossa, niin lähes kaikki miehet haluavat nussia sinua, vaikka et missi kasvoiltasi olisikaaan. 

Vierailija
64/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä uskon, että tuotakin saa ihmiset kuulla. Joka asiasta nykyisin huomautetaan, olipa kyseessä isot tissit, harvat hiukset, lihavuus yms. 

Ihmiset ovat entistä pinnallisempia, ja tosi rumia sisältä.

Vierailija
65/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

me taidettiin nyt selvittää tää syy. eli et sä ap ole ruma lainkaan, vaan ne haukkujat ei tykkää sun perusilmeestä, eli sun naama ei näytä aurinkoiselta ja helpostilähestyttävältä. nää ihmiset saa kuulla rumuudestaan, mulla on sama juttu!

Vierailija
66/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli eräs kurssitoveri joka haukkui opettajamme kasvoja selän takana, ja mun mielestä tää opettaja oli just tosi kaunis. mä ihan häkellyin että miksi se haukkuu. mutta sitten käsitin tällä haukkujalla on tavallista leveämmät ja isommat kasvot kuin normaalisti.mun mielestä hänkin oli ihan nätti, että en ymmärrä miksi haukkui.

Vierailija
67/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäkseni, tai lähinnä erään toisen häpeäksi myönnän tuntevani henkilön joka on muita rumaksi ääneen haukkuva henkilö. Uskomattoman noloa viettää aikaa hänen kanssaan kun aina kommentoi ohikulkijoita negatiiviseen sävyyn. Juuri tuon takia en vietä hänen kanssaan enää aikaa.

Vierailija
68/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikkoitsetuntoiset haukkuu. jos mä satun ees vilkaisemaan jotakuta mun perusilmeellä se luulee että ajattelen siitä pahaa, ja sanookin mulle että vittu miten ruma. onhan se aika naurettavaa, ettei saa edes katsoa muita ihmisiä. ei näitä kommentteja oikeasti rumille sanota.

Vierailija
69/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeäkseni, tai lähinnä erään toisen häpeäksi myönnän tuntevani henkilön joka on muita rumaksi ääneen haukkuva henkilö. Uskomattoman noloa viettää aikaa hänen kanssaan kun aina kommentoi ohikulkijoita negatiiviseen sävyyn. Juuri tuon takia en vietä hänen kanssaan enää aikaa.

Oletko varma, ettei häntä juuri haukuta rumaksi, ja on kyllästynyt siihen.

Vierailija
70/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sain nuorempana kuulla paljon haukkuja tuntemattomilta, kärsin masennuksesta joten uskon että itsekin juuri tähän norsunvuttynaama selitykseen. Nykyään saan kuulla enemmänkin kehuja! Olen kyllä huomannut että jotkin ihmiset ovat alttiita tällaiselle haukunnalle. He ovat ehkä sen olosia ulospäin etteivät auo päätään takaisin. Opetelle sanomaan jotain takaisin. Psyykkisesti kuormittavinta on käsriä stoalaisessa hiljaisuudessa, parempi on reagoida edes jotenkin. Tässä jotain reagointitapoja:

-tuolla pärställä ei kyllä ole varaa arvostella

-olipas ilkeästi sanottu, miksi olet noin ilkeä?

-Haista vittu saatanan narsisti ( syytä jlkeen päin humalatilaa tai kuukautisia)

Vierailija
71/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne yleensä on niitä pahimpia haukkujia jotka itse pitää yllä jatkuvaa tekohymyä tai kasvonpiirteiltään sellainen ettei tarvi hymyillä näyttääkseen melko iloiselta, tarkkailepas ap ens kerralla!

Vierailija
72/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne yleensä on niitä pahimpia haukkujia jotka itse pitää yllä jatkuvaa tekohymyä tai kasvonpiirteiltään sellainen ettei tarvi hymyillä näyttääkseen melko iloiselta, tarkkailepas ap ens kerralla!

Mutta ei kenenkään pitäisi joutua kulkemaan epäluonnollinen hymynkare huulilla koko ajan. Eli en mä ainakaan alennu siihen. Jos ei kasvot miellytä, niin sitten ei. Mun ongelmana on myös se että mä näytän nördeltä, ja ne luulee etten suutu tai sano takasin. Mutta mähän sanonkin vielä yleensä aika törkeästi, etenkin miehille. Ja ne luikkii omituisesti karkuun.

Vierailija
73/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tuota voisi uskoa? Ystävääni haukuttiin rumaksi. Tervehdittiin sanomalla "rumarillumarei". Loukkaavia lempinimiä, joista yksi Hitchcock, ihan vaan kuvaten hänen "kauheaa rumuuttaan".

Sanojat olivat tietenkin omasta mielestään ihanan kauniita ja komeita...joopa joo.

Vierailija
74/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju vaa lisäs mun ihmisvihaa, ihmiset osaa olla tosi pinnallisia, typeriä ja ajattelemattomia, ja ilkeitä.

Vierailija
75/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen työkaveri, silloin reilu parikymppinen, kertoili kuinka oli haukkunut läskiä kaupassa kun se ei ollut tajunnut liikkua jonossa, ja se nainen oli alkanut itkemään. Ylpeänä sitä useasti kertoili. Ja tää haukkuja itsekkin oli nainen. Sillä oli itellä huono parisuhde ja lapsena pilalle hemmoteltu, ajatteli ansaitsevansa eri oikeudet kuin muut ihmiset. Kamala kiusaaja. Että kyllä niitä on.
Myös mun anoppi on haukkunut ylipainoisia keskellä päivää, ei päin naamaa, mutta kuuluvasti. Oon siitä suuttunut hänelle, eikä mun kuullen enää hauku, mutta voihan jatkaa edelleen silti.
Oon tosi pahoillani että joudutte kestämään tuollaista. Vaikka se ei oikeuta tuota, voin kertoa, että noilla molemmilla on itelläkin aika kurja elämä, ja pitävät molemmat itseään rumana ja lihavana.

Vierailija
76/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käsitä että jopa kirjastos ja kaupas ja ties kaikkialla VIERAAT ihmiset haukkuvat jotakin ventovierasta rumaksi ja ties miksi.

Ei ole totta. Ei. Kun

Vai onko minulta jäänyt jotakin käsittämättä ja huomaamatta.? Toki jotkut tutut jos on ollut jotakin piruilua puolin ja toisin niin tällaista on aina esiintynyt ja känniset ottavat oikeiden toisten nimittelyyn mutta aivan vesiselvät ja vaikka kassajonossa.... Täyttä potaskaa ja jotain ihme juttua. Taitaa tyyppi heittää trollia osittain . Olen 🎅. Uskokaa ihmeessä.🎂

Vierailija
77/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätunnot. Mä kans oon normaalipainoinen ja kun suutelin kadulla tummaihoisen jätkän kans niin suomipojat sano, että "jaa se on löytänyt tuollaisen läskin". Inhoon muutenkin sanaa "mamupatja" yms. Jotkut tummaihoiset voi olla hyvännäköisiä niinkuin valkoihoiset. Ja voi niitä suomipoikia tais olla vaan kateellisia.

Vierailija
78/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni norsun vitun näköiset kasvot ovat kauniit ja puoleensa vetävät.

Jospa tällaisia kasvoja rumiksi haukkuvat ovat vain kateellisia.

- eiks vain?

Vierailija
79/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia selvä!

Aloittaja kärsii mielenterveysongelmista. Kaikki huutelut ehkä eivät ole kuviteltuja, mutta provosoi tilanteita, liioittelee ja saa pienetkin jutut kuulostamaan mielessään solvaamiselta. 

Kommenteista välittyy aggressiivisuuteen taipuva, huumorintajuton ja alemmuudentuntoinen ihminen. Silloin joku voi oikeastikin sanoa jotain pahaa. Ikävät ihmiset luovat ikävyyttä ympärilleen. 

Ei ole olemassa ilmiötä, jossa ihmiset laukovat tuosta vain ihmiselle hänen olevan "saatanan ruma läski"... siis ihan tuosta vain. Aina tarvitaan vastavuoroinen tilanne, jos noin käy. 

Ystäväni on ns. vaatimattoman näköinen nainen, ehkä voisi sanoa, että hänellä on lievä epämuodostuma kasvoissaan. Olen monesti kulkiessani hänen kanssaan kuullut ohikulkevien ihmisten sanovan häntä rumaksi päin hänen naamaansa! Siis todellakin.

Hän ei ole millään tavalla provosoinut. Hän ei ole tehnyt mitään ansaitakseen sellaisia kommentteja.

Aina ei todellakaan tarvita vastavuoroista tilannetta, vaan joku täysin sattumanvarainen ohikulkija voi laukasta jotain törkeää. Että siis todellakin on olemassa ilmiö, jossa ihmiset laukovat toiselle mitä vain tuosta vain! Jos sitä ei itse ole kokenut tai nähnyt, sitä ei usko. Ihminen on sellainen. En ehkä itsekään uskoisi, ellen tämän ystäväni kanssa olisi kulkenut, niin uskomattomia nämä tilanteet ovat olleet.

Istuimme kerran  kahvilassa, kun ohi kulkenut nainen tokaisi hänelle, että voi jeesus että oot ruma. 

Kerran menin hänen kanssaan bussiin. Istuimme vierekkäisille penkeille täysin kohteliaasti ja korrektisti. Käytävän toisella puolella oleva mies sanoi ystävälleni, että "mitä helvettiä sun naamalle on tapahtunut, sähän näytät aivan kauheelta". Jne jne.

Törkeintä mitä voin kuvitella, on se, että "uhrin" mielenterveyttä epäillään tai syytetään häntä provosoinnista. 

Vierailija
80/88 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni norsun vitun näköiset kasvot ovat kauniit ja puoleensa vetävät.

Jospa tällaisia kasvoja rumiksi haukkuvat ovat vain kateellisia.

- eiks vain?

No kyllä oikeasti kauniita haukutaan rumaksi ks. julkkikset. Jenni Vartiaistakin, vaikka on kaunis kuin mikä!et huom . vaan.