Sain taas pariin otteeseen kuulla rumuudestani
Kun olin viikonloppuna juhlimassa. Mietin siinä itsekseni, että vietänköhän koskaan sellaista iltaa, jolloin kukaan ei kommentoi ulkonäköäni negatiivisesti? Saan usein kuulla myös läski-kommentteja, vaikka olen normaalipainoinen.
Tämä on jännää siinä mielessä, kun täällä käytävissä keskusteluissa on useitakin ihmisiä, jotka eivät voi uskoa tällaista käyvän. Kyllä vaan. No putosinpahan taas pilvilinnoistani, kun olin meikattuna pitkästä aikaa ja luulin näyttäväni normaalilta/tavalliselta (en tietenkään kauniilta) :)
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen piireissä pyöritte?
Olen läski ja olen myös ruma. Kuitenkaan kukaan ei minulle ole sitä sanonut KOSKAAN.
Viestittätekö jotain niin negatiivista itsestänne, että ihmisille tulee tarve sanoa jotain tuollaista. Itse olen normaalin ystävällinen kaikkia kohtaan, en ulkonäöstäni huolimatta alemmuudentuntoinen. Ihan rohkeasti olen oma itseni mielipiteineni ja kannan olemukseni ihan kunnialla.
Joo onko näitä kommentteja aina pakko kirjoittaa. Jos ette usko niin sitten ette. Vituttaa, että joku kehtaa alkaa kyseenalaistamaan vielä todellisuudentajun. Mulle sanotaan AINA kun olen ulkona että ruma, olet ihan miehennäköinen, hyi saatana jne. Se on mulle arkea. Mä en ole läski, mun naama ei miellytä.
Tuntuu aivan uskomattomalta!
Siis missä sinulle näin sanotaan? Ulkona? Mitä tarkoittaa ulkona? Tuskin koirapolkua.
Siis tuntemattomat, kun olet jossain baarissa? Olen pahoillani, mutta en tunne ilmiötä. En ole koskaan kuullut, että ihmiselle sanoittaisiin noin rumasti tuosta vain. Riidat ovat sitten asia erikseen.
Lopeta nyt taivastelu. Tää on selvästi mulle arkipäivää. Ei siinä ole mitään taivasteltavaa. Lopeta kiusaaminen. Jos et usko niin älä. Sä et kestäis päivääkään mun elämää. Mä oon sentään kestänyt tätä jo vuosikausia.
Rauhotuhan nyt, marttyyri. Asiasta vaan keskustellaan, kukaan ei ole yrittänyt loukata sinua. Terveisin eri
Yritetään kyseenalaistaa mun mielenterveyttä, se on väärin. Mulle on sanonut jopa psykologi että ehkä mä vaan kuvittelen ne tilanteet. Sen jälkeen mulla ei ole ollut ketään jolle asiasta jutella, jos edes ammattiauttaja ei auta. Ottaahan se nyt vähän päähän. Miten muka joku voi kestää sellasta. Ja mä en edes ole ruma!
Kukaan ei ole missään vaiheessa sanonut mitään sinun mielenterveydestäsi. Joko tuo psykologin kommentti sai sinut ajattelemaan, että sinun mielenterveyttäsi epäillään, tai sitten on oikeasti jotain aihetta epäillä sitä. Ei sillä, että mielenterveysongelmissa olisi mitään tuomittavaa tai taivasteltavaa.
Kyllä, kyseenalaistit mun todellisuudentajun, eli mielenterveyden. Mulle sanotaan aina että kuvittelen tilanteen, vaikka mulle olisi päin naamaa sanottu että sä näytät ihan mieheltä, ja rumalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen läski ja olen myös ruma. Kuitenkaan kukaan ei minulle ole sitä sanonut KOSKAAN.
Viestittätekö jotain niin negatiivista itsestänne, että ihmisille tulee tarve sanoa jotain tuollaista. Itse olen normaalin ystävällinen kaikkia kohtaan, en ulkonäöstäni huolimatta alemmuudentuntoinen. Ihan rohkeasti olen oma itseni mielipiteineni ja kannan olemukseni ihan kunnialla.
Joo onko näitä kommentteja aina pakko kirjoittaa. Jos ette usko niin sitten ette. Vituttaa, että joku kehtaa alkaa kyseenalaistamaan vielä todellisuudentajun. Mulle sanotaan AINA kun olen ulkona että ruma, olet ihan miehennäköinen, hyi saatana jne. Se on mulle arkea. Mä en ole läski, mun naama ei miellytä.
Siis missä sinulle näin sanotaan? Ulkona? Mitä tarkoittaa ulkona? Tuskin koirapolkua.
Siis tuntemattomat, kun olet jossain baarissa? Olen pahoillani, mutta en tunne ilmiötä. En ole koskaan kuullut, että ihmiselle sanoittaisiin noin rumasti tuosta vain. Riidat ovat sitten asia erikseen.
Lopeta nyt taivastelu. Tää on selvästi mulle arkipäivää. Ei siinä ole mitään taivasteltavaa. Lopeta kiusaaminen. Jos et usko niin älä. Sä et kestäis päivääkään mun elämää. Mä oon sentään kestänyt tätä jo vuosikausia.
Rauhotuhan nyt, marttyyri. Asiasta vaan keskustellaan, kukaan ei ole yrittänyt loukata sinua. Terveisin eri
Yritetään kyseenalaistaa mun mielenterveyttä, se on väärin. Mulle on sanonut jopa psykologi että ehkä mä vaan kuvittelen ne tilanteet. Sen jälkeen mulla ei ole ollut ketään jolle asiasta jutella, jos edes ammattiauttaja ei auta. Ottaahan se nyt vähän päähän. Miten muka joku voi kestää sellasta. Ja mä en edes ole ruma!Sun on pakko olla vainoharhainen. Jos et ole edes ruma! Minkä ikäinen olet?
Sovitaan sitten niin. Olen 26 v.
Ei kannata antaa valtaa paskanpuhujille, älä lotkauta korvasikaan. Anna mennä suoraan läpi. Ei saa provosoitua. Leuka pystyyn ja matka jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritetään kyseenalaistaa mun mielenterveyttä, se on väärin. Mulle on sanonut jopa psykologi että ehkä mä vaan kuvittelen ne tilanteet. Sen jälkeen mulla ei ole ollut ketään jolle asiasta jutella, jos edes ammattiauttaja ei auta. Ottaahan se nyt vähän päähän. Miten muka joku voi kestää sellasta. Ja mä en edes ole ruma!Sun on pakko olla vainoharhainen. Jos et ole edes ruma! Minkä ikäinen olet?
Niin miehet saa tehdä mitä vain! Kiitos, mä hirttäydyn tänään.
Miten ihmeessä näihin ketjuihin pesiytyy aina nää epäilijät, ja yrittää tehdä kaikista jotain hulluja. Voisko joku nostaa sen ketjun esiin, joka vähän aikaa sitten keräsi hyvin monia eri ihmisiltä näistä tilanteista. Joku sellane: miten voisin päästä yli siitä että olen ruma...Muistatteko?
Asia selvä!
Aloittaja kärsii mielenterveysongelmista. Kaikki huutelut ehkä eivät ole kuviteltuja, mutta provosoi tilanteita, liioittelee ja saa pienetkin jutut kuulostamaan mielessään solvaamiselta.
Kommenteista välittyy aggressiivisuuteen taipuva, huumorintajuton ja alemmuudentuntoinen ihminen. Silloin joku voi oikeastikin sanoa jotain pahaa. Ikävät ihmiset luovat ikävyyttä ympärilleen.
Ei ole olemassa ilmiötä, jossa ihmiset laukovat tuosta vain ihmiselle hänen olevan "saatanan ruma läski"... siis ihan tuosta vain. Aina tarvitaan vastavuoroinen tilanne, jos noin käy.
Auto pienellä paikkakunnalla? Onko pienet piirit? Tuommonen ei kyllä missään nimessä ole hyväksyttävää eikä edes normaalia. Ihan sairasta. Eihän kukaan sano toiselle ihmiselle tuommoista ja vielä päin naamaa.
Kyllä yöelämässä joutuu kuulemaan tuota paskaa, jos on ylipainoinen ja/tai ruma. Känni kun tunnetusti vie sen arvostelukyvyn monelta, ja tulee sanottua mitä ajattelee, miettimättä miltä se kohteesta tuntuu.
Itse olen aina ollut ruma, ja nykyisin läskikin, ja kyllä jäi nuorena yöelämäkokeilut yhden käden sormin laskettaviin kertoihin, koska en vaan jaksanut mennä sinne pilkattavaksi. Kuulin mm. kommentteja jossa kaveriporukka tuli jututtamaan seuraa jossa olin, tietysti niitä nättejä porukasta, ja sitten yksi huomasi minut, ja alkoi kaikille kuuluttaa: "hyi vittu, tulkaa kattomaan mikä täällä on, hyi vittu voi nuori nainen olla ruma". Ja sellaista että "vaikka olisi ainoa nainen maailmassa niin tota en panisi" jne.
Selvin päin aikuiset ihmiset onneksi yleensä on kohteliaampia. Tarkoittaa että hoitavat pahanpuhumisen selän takana eikä suoraan päin näköä. Joskus olen kyllä joutunut vahingossa kuulemaan kun ulkonäköäni pilkataan, kun puhujat on luulleet etten ole kuulemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mun on myös ihan älyttömän vaikea uskoa tätä. En ole ikinä tainnut olla edes kuulemassa, että joku olisi sanonut edes jostain lähelläni olevasta ihmisestä noin.
Oletteko nyt aivan varmoja tai vaan kuvitelleet / kuulleet väärin?
Sen nyt vielä ymmärtäisi että kerran saisi joltain urpolta kuulla tuommoista, mutta että toistuvasti?
Itse en oikeastaan saa mitään ruma-huuteluita kuulla tuosta noin vaan, yläasteella toki sitäkin ("VITUN LÄSKI! HYI VITTU!") tuli kuunneltua päivittäin. Mulle nuo tokaisut ujutetaan yleensä keskusteluun. Tai no kerran vain seisoin paikoillani mitenkään ketään ärsyttämättä, jolloin kuulin "hei läski nainen!" eräältä mieheltä. Mutta esimerkki viikonloppuisesta keskustelusta:
Minä: elän ehkä hieman nihilistisesti... siis tiedätkö sä mikä nihilisti on? (Kysyin, koska tyyppi näytti siltä ettei tiedä)
Hän: no siis sitä että on ruma.Tämä ei varmasti muille kuulosta pahalta, mutta kaikki tuollainen vahvistaa sitä käsitystä että olen tosiaankin ihan niin vastenmielinen, että miesten mielestä tuollainenkin on ihan hyväksyttävää sanoa ihan hyväntuulisessa keskustelussa.
-ap
Jep. Minä ihan yliopistollakin saan osakseni tuollaisia "hassuja heittoja", jotka sitten yritetään naamioida vitseiksi.
Niin mäkin!
Miehetkö noin kommentoivat vai naiset? Täysin käsittämätön tilanne. Ehkä kommentoijat ovat henkisesti sairaita?
Olen todella pahoillani, että sinua kohtaan käyttäydytään noin.
Käyn hyvin harvoin ulkona, mutta en ole koskaan kuullut mistään tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Miehetkö noin kommentoivat vai naiset? Täysin käsittämätön tilanne. Ehkä kommentoijat ovat henkisesti sairaita?
Harvemmin naisilta tuollaista kuulee. Siis tietty naisetkin puhuvat pahaa, mutta yleensä selän takana. Miehet on kovia ilkeilemään suoraan, ilmeisesti kovasti suututtaa, kun nainen ei täytä olemassa olon tarkoitustaan (eli ole kaunis ja pantava).
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yöelämässä joutuu kuulemaan tuota paskaa, jos on ylipainoinen ja/tai ruma. Känni kun tunnetusti vie sen arvostelukyvyn monelta, ja tulee sanottua mitä ajattelee, miettimättä miltä se kohteesta tuntuu.
Itse olen aina ollut ruma, ja nykyisin läskikin, ja kyllä jäi nuorena yöelämäkokeilut yhden käden sormin laskettaviin kertoihin, koska en vaan jaksanut mennä sinne pilkattavaksi. Kuulin mm. kommentteja jossa kaveriporukka tuli jututtamaan seuraa jossa olin, tietysti niitä nättejä porukasta, ja sitten yksi huomasi minut, ja alkoi kaikille kuuluttaa: "hyi vittu, tulkaa kattomaan mikä täällä on, hyi vittu voi nuori nainen olla ruma". Ja sellaista että "vaikka olisi ainoa nainen maailmassa niin tota en panisi" jne.
Selvin päin aikuiset ihmiset onneksi yleensä on kohteliaampia. Tarkoittaa että hoitavat pahanpuhumisen selän takana eikä suoraan päin näköä. Joskus olen kyllä joutunut vahingossa kuulemaan kun ulkonäköäni pilkataan, kun puhujat on luulleet etten ole kuulemassa.
Uskon kyllä ja sitä varmasti tapahtuu kun ihmiset on HUMALASSA. Ja se on tosi väärin ja kurjaa ja ikävää.
Mutta ihan selvinpäin, normaalissa arjessa? Se kuulostaa kyllä erittäin oudolta. Ehkä jotkut teinit noin voi käyttäytyäkin, mutta 26 vuotias. .. ellei sitten valehdellut ikäänsä.
Joka tapauksessa ihan hirveetä ja kertakaikkisen väärin ja tuhoisaa ihmisen itsetunnolle. Ei ketään saa kohdella noin.
Nyt olen saanut olla kohtuullisen rauhassa tuolta ulkonäkööni liittyvältä kommentoinnilta ja naureskelulta, oksennusilmeitä nyt tulee melkein päivittäin, mutta mieluummin niitä kuin noita kohta muuta, koska ei niihin jaksa kiinnittää edes huomiota. Tänään joku nainen, siis ihan oikea nainen eikä mikään teinipissis repesi nauramaan ihan täysillä ulkonäölleni, kyllä taas tultiin sieltä ihan hyvistä olotiloista alas rytinällä ja alkoi ahdistamaan niin sooootanasti. Luojan kiitos etten käy koskaan baareissa tai yökerhoissa, minuthan syötäisiin siellä ihan elävältä, eikä sillä hyvällä tavalla.
Terveisin Naispelko22
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoille tuollainen normaalia on, mitä ihme sakkia tuo porukka on joka tuollaista laukoo niin olisko jotain teinejä tai lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mun ei tarvi olla baarissa, vaan esimerkiksi kaupassa, kadulla, kirjastossa, koulussa kun näitä kommentteja tulee.
Höpö höpö, tuo baari ja koulu olisi vielä mennyt läpi mutta AINA ulkona, tai kaupassa ja kirjastossa, nyt meni jo vähän paksuksi tämä tarina.
Ja tämä keskustelu meni aikoja sitten pilalle, joten taidanpa poistua. Itse en koe tätä asiaa ehkä yhtä vahvasti kuin tämä kirjoitteleva kohtalotoveri, itse olen tästä lähinnä enemmän surullinen kuin tuolla tavalla aggressiivisen vihainen. Mutta sainpa tämänkin kirjoitettua tänne, kun on viikonlopusta asti harmittanut.
-ap
No mene ap stailattavaksi. Maksaa jonkin verran, mutta saisit hyviä vinkkejä miten korostaa parhaita puolia ja häivyttää huonoja. Ei kannata jäädä murehtimaan läskejään ja miesmäistä olemusta (joka ei välttämättä edes ole miesmäinen).
Kaikissa on jotain kaunista :)
Minä ainakin uskon apta. Minulla oli nimittäin sellainen ruma kaveri. Ei minun mielestä kovinkaan ruma koska olihan hän ystäväni ja se varmasti vaikutti mielipiteeseeni. Mutta asiaan monesti kaupoilla ja kirjastolla missä kävimme täysin tuntemattomat yleensä miehet huudahtivat perään jotain että "ruma läski"" lesbo" jne. Naiset taas tuijottivat kuiskivat ja nauroi samalla vähän perään huutaen jotain haukkuja. :( Kaverini itsetunto oli nollissa ja hän yleisesti vihasi ihmisiä. Myöhemmin laihdutti, meikkaa kevyesti ja raikkaasti, värjäsi hiukset ja eikä käytä enää hupparit+ farkku yhdistelmää. Itsetunto edelleen aika matala mutta parempi, usko meni hänellä ihmisiin ikävä kyllä. Näki sen ruman puolen kaikissa. No nyt ei enää huudella perään...
Suosittelen kavereiden ja seuran vaihtoa, meidän porukoissa ei tuollaista tapahdu, toki emme ole enää teinejä.