13v alkanut vaatia hänelle hankitun koiran ulkoilutuksesta palkkaa
Itse mankui koiraa monta vuotta. 11-vuotiaana sai labradorinnoutajan. Nyt on koulussa tajunnut että joissain perheissä lapset saavat rahaa koiran ulkoilutuksesta. Hänellä on viikkoraha 40€ ja nyt siihen päälle vaatisi muka aina 2€/lenkki.
En todellakaan tule suostumaan tuohon. Koira on rakas eikä häntä tietenkään mihinkään kiertoon laiteta vaan minä ja mies hoidamme sitten kun lasta ei kiinnosta.
Olisi pitänyt kuunnella läheisiä ja hommata likalle vaikka hamsteri.
Kommentit (39)
Pah, tollasesta ei meillä edes keskusteltaisi :-)! Hän on koiransa halunnut, ja nyt se on myös hoidettava ja ulkoilutettava.
Viikkoraha on jo itsessäänkin huikea, miten kehtaa edes pyytää lisää.
Muistuttaisin, että koira on teinin pyynnöstä hankittu, ja jatkaisin toteamalla, että oikeastaan palkan pitäisi sen takia mennä toisin päin, eli teinin pitäisi maksaa vanhemmille aina kun nämä joutuvat ulkoiluttajiksi.
Koira on perheenjäsen. Jo sen veisi piikille tai siitä luovuttaisiin vain siksi, ettei teiniä kiinnosta, se olisi huono esimerkki teinille, että eläin on vain huvilelu, josta voi luopua päähänpistosta.
Meillä lähtisi Viikkorahasta 2 e pois jos ei lenkitä koiraa
Nonni, tässä se nähdään. Ei kannata hankkia koiria/ mitään eläimiä lapsille. Vähän aikaa se on kiva ja sitten ei enää kiinnosta velvollisuudet jos edes koko eläinkään.
Vierailija kirjoitti:
Rakki piikille.
teini viemään se sinne itse.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähtisi Viikkorahasta 2 e pois jos ei lenkitä koiraa
Tää on musta hyvä idea. Itsehän neiti lenkit hinnoitteli. Voitte hieman pistää miettimään ilmoittamalla että voitte kyllä vähentää viikkorahasta 2 € joka päivä kun koira jää ulkoiluttamatta.
Jos on kiinnostunut muuten lemmikin hoidosta mutta ei tollaiset paskattamiset ym. muut lenkittämiset kiinnosta niin vaikkapa kissa olisi ollut paljon parempi vaihtoehto. Ei muuta ku ruokkiminen, vessan siivoaminen ja tarvittaessa lääkärijutskat.
Ohiksena semmosta vaan että teidän lapsi saa kuussa enemmän rahaa käyttöön ku minä. Ja olis ihanaa jos ois koira. Että tasan ei käy onnen lahjat..
Viikkoraha kuulostaa isolta. Meidän vuotta nuorempi saa viikkorahaa 5 e.
Vierailija kirjoitti:
Rakki piikille.
Aloitusviesti: Koira on rakas eikä häntä tietenkään mihinkään kiertoon laiteta vaan minä ja mies hoidamme sitten kun lasta ei kiinnosta.
Luetun ymmärtäminen 10+!
Hitto, likalla jää saman verran rahaa kuussa käyttöön kuin mulla vuokran jälkeen. Tosin mä maksan noista rahoista myös ruoat, laskut, hygieniatuotteet ja muut kulut. Voitte kuvitella että näillä rahoilla ei paljon vaatteita ostella! :D T. Korkeakouluopiskelija
No mitä sadalla eurolla saa? Ei mitään.
Joten aika rankkaa elämä on jos nuoren pitää selvitä sadalla eurolla per viikko?
Ikä jossa kuuluu shoppailla tavata kavereita ja elää. Itse saan 150 euro viikko ja sitten kun siivoan kotona saan 10 euroa tunti. HEH yleensä siivoan 6 tuntia... kavereiden kanssa katotaan leffaa.
Minulle ei koskaan annettu viikkorahaa (ikää nyt 21v). Rahaa annettiin silloin kun oli tarve tai tiedossa esim. että menee leffaan kaverin kanssa. Synttäri- ja joululahjarahat siirrettiin suoraan säästötilille ja hyvä niin tulevaisuutta ajatellen. Kotityöt ja koiran ulkoilutus kuului aina kaikille perheenjäsenille joko vuorotellen tai sen mukaan kuka halusi viedä koiran ulos. Ikinä ei tullut mieleenkään pyytää kotitöistä erikseen rahaa eikä koskaan pyydetty viikkorahaakaan: tiedettiin että tärkeisiin juttuihin saa rahaa kyllä tarpeen mukaan. Lemmikkieläimen jos haluaa, pitää olla valmis ottamaan vastuu :)
Meillä ei kotona koskaan ollut viikkorahaa, mummo sntoi joskus 5€. Kotityöt hoidettiin, koira lenkitettiin pyydettäessä. Vanhemmat maksoivat kuitenkin vaatteet yms ja antoivat rahaa, jos sitä tarvittiin. Teininne on törkeä edes ehdottaessaan 2€/lenkki.
Miksi sulla on noin typerä kakara?! Mistäköhän johtuu? ;)
Kostaa koiralle jos pakotat lenkille :(
Ok, teinille 2 e / lenkitys.
Samalla viikkoraha esim. 20 e / vko. Vähän niin kuin perustulo. Siihen päälle saa sitten kerätä käyttörahaa mm. lenkittämisestä ja vastaavista kotitöistä.
Näin minäkin tekisin.