Osakeyhtiö ja sen toimitusjohtajan luottotiedot

Seuraa 
Liittynyt4.11.2015

Hei! Olen tässä suunnitellut ostavani valmis osakeyhtiön luotettavalta sivustolta (asiakasturva.fi) ja nyt kyselisin hieman siihen liittyviä asioita NIILTÄ jotka oikeasti asiasta tietävät jotakin. Kysehän on siis oy.stä joka on ollut kaikissa rekistereissä jo vuodesta 2013 asti,joten kyse ei ole siis aivan uudesta yhtiöstä,mutta ei niillä ole mitään toimintaakaan harjoitettu. Eikä ole myöskään mitään velkaa,eli ilmeisesti puhdas yhtiö muiden silmiin ? Nyt tullaan varsinaiseen asiaan. Itse olen menettänyt luottotietoni ja ulosotossa on 20 tuhatta euroa,summalla nyt tuskin mitään väliä on kun tiedot on menneet joka tapauksessa. Siinä vaiheessa kun OY jota olen ostamassa siirtyy kokonaisuudessaan minulle,eli olen toimitusjohtaja ja muita ei ole kyseisessä firmassa mukana.. Tuleeko tästä puhtaasta yhtiöstä sitten "likainen" eli mitään ei saa laskulla / osamaksulla hommattua firman nimiin? Ajatellaan tilanne että olisin hankkimassa firmalle omaa puhelinta ja liittymää,kävelen vaikka soneralle ja koittaisin saada sieltä puhelinta + liittymää osamaksulla firmalle,mitä sieltä sanotaan? Tarkistavatko myös firman toimitusjohtajan ja muiden osakkaiden luottotiedot vaikka firmalla itsellään ei ole maksuhäiriö merkintöjä? Olen kuitenkin käsittänyt asian niin,että vaikka minulla itselläni olisi 50 luottohäiriö merkintää,ne eivät siirry osakeyhtiölle jota olen ostamassa,jos olen väärässä joku voi asian korjata. TMI jos on niin siinä ilmeisesti luottotietoni ovat yhtä kuin TMI luottotiedot. Mutta nyt kyse osakeyhtiöstä.

Eli lyhyesti tämä minun asia,saanko firman nimillä otettua laskulle tai osamaksulle tavaraa vaikka minun tietoni eivät ole kunnossa? Jos on asiasta omia kokemuksia,niitäkin voi täällä jakaa jotta tietää asioista hieman enemmän.

Kiitos kaikille jotka vastaavat!

Kommentit (7)

Vierailija

Kaikella ystävyydellä:  tämä palsta taitaa olla ihan väärä paikka saada ensinnäkin faktatietoa ja vielä oikeaa faktatietoa.

Vierailija

Ei kannata ostaa firmaa tai ryhtyä yrittäjäksi, jos edes nämä perusasiat eivät ole hallussa. Löydät vastauksesi suoraan lainsäädännöstä.

TJ on itse henk.koht. vastuussa monista asioista eli hänellä ei ole samanlaista laintakaamaa suojaa kuin palkkaamillaan työntekijöillä. Yksi olennaisista kyvyistä on ymmärtää lukemansa lakitekstin joko itse tai sitten palkkaa jonkun, joka osaa. Uuden TJ:n on myös kyettävä arvioimaan, millä todennäköisyydellä tulevaisuuden riskit realisoituvat. Tämä on yksi syy, miksi Outokummun ex-TJ:n sai niin muhkean erorahan.

Vierailija

Osakeyhtiön toimitusjohtajaksi ei voi tulla vain ostamlla firmaa. Osakeyhtiön nimiin ja laskulle voi osakeyhtiö ostaa tavaraa, jos sillä on jotain, millä osoittaa, että se pystyy maksamaan ostamansa tavarat. - Hyvin harva myy, tai antaa tavaraa ilman vastasuoritusta e, tavallisemmin hinnan maksua.

Toisin sanoen pelkästään sanomalla, että laittakaa lasku firman, e. tässä osakeyhtiän nimiin harva on valmis antamaan yhtään mitään, ellei ole antaa vähintään takuuta maksusta. - Ei osakeyhtiö muuta velkoja saamisiksi.

Vierailija

Ja jos se sun firmasi ei tee oikeasti mitään, ja ostat sen tiliin tavaraa, niin silloin kyseessä on velallisen epärehellisyys eli petos.

Vierailija

Yksinyrittäjä ilmeisesti, eli sun tiedot saastuttaa firman tiedot.

Miksi osakeyhtiö? Mikset tee toiminimellä? Miks sun pitäisi saada luottokortteja jollet edellisiäkään ole maksanut?

Petostako suunnittelet?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat