Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Join alkoholia - taas hävettää!

Vierailija

Eli olin pitkästä aikaa juhlimassa. Silloin kun juon, niin juon ihan tukevan humalan - pystyssä pysyn toki, enkä suuremmin mokaile, tarvitsen vain sen "estojen poiston" (selvinpäin olen todella epävarma ja mietin liikaa). Nykyään en helposti lähde viihteelle, koska 1. Ei vain jaksa enää 2. Fyysinen krapula kestää pari päivää 3. Henkinen krapula paljon kauemmin.

Tällä kertaa oli oikein hauskaa. Illan mittaan ajattelin, että tämä oli kyllä hauskin ja yllättävin ilta ikinä! Seuraavana päivänä se taas iski: suunnaton häpeä. Häpeä siitä, että olin humalan kimakoittamalla äänellä taas laukonut mielipiteitäni ja vitsejäni. Etten taaskaan sitten ollut hillitty ja fiksun oloinen. Ja tätä häpeää on nyt siis kestänyt koko tämän viikon, öisin ahdistaa niin ettei nukutuksi saa. Mieli on maassa (siis vielä enemmän kuin tavallisesti).

Kun koitan kertoa näistä alkon jälkeisistä tuntemuksista muille, eivät he ymmärrä. Eli ilmeisesti kaikille tällaista ei tule. En ikinä pystyisi juomaan esim. joka perjantai, voisin todella todella huonosti kaikin tavoin.

Onkos muille tuttua tämä?

Kommentit (4)

Vierailija

Voi rakas ihminen, ota rauhassa. Et ole ainoa joka siellä on ollut humalassa, sitäpaitsi ylipäätänsä sinä itse ajattelet itseäsi enemmän kuin kukaan muu. Pätee jokaiseen ihmiseen.

Veikkaan, ettei kukaan muu edes huomannut sun käyttäytymistä. Sua vaan itseä hävettää oma käyttäytyminen, kun et ole pitänyt itseäsi siinä tiukassa hihnassa missä yleensä itseäsi pidät. Nyt: jatkat samaan malliin kuin ennenkin ja hyväksyt sen, että humalassa ja selvinpäin olet täysin eri ihminen.

En sano tätä pahalla, vaan kaikella ystävyydellä ja sydämellisyydellä minkä voin: et ole niin mielenkiintoinen ihminen, että joku muistaisi/pistäisi tahallaan mieleen millä äänenvoimakkuudella juttelit lauantaina tai että mitä vitsejä sillon kerroit. Joten turha potea morkkista, oikeasti.

Vierailija

Jos olet aivan normaalin ystävällinen ollut kaikille, niin mikä ongelma? Totta kai humaltuessa useimmat tulevat puheliaammiksi ja räväkämmiksi. 

Kukaan muu tuskin on sinuun kiinnittänyt negatiivista huomiota, vaikka oletkin "laukonut" mielipiteitäsi. Niinhän me muutkin sanomme mielipiteemme. 

Humala ei ehkä ole ydin, vaan heikko itsetuntosi, joka saa ajattelemaan itsesi huonona. 

Mutta mikset olisi selvin päin, jos kovasti ahdistut juomisesta?

Vierailija

Sama. Vaikka en edes ole tehnyt mitään ns. typerää, kunhan kertonut typeriä vitsejä tms. Jotkut oikeesti örveltää kunnolla... En ole ikinä sammunut, oksentanut julkiselle paikalle, tanssinu pöydällä tai muuten vaa vaikka alasti nolannu itteeni mutta silti! 

Todellisuudessa muut on olleet ihan yhtä humalassa ja tuskin ovat edes kiinnittäneet asiaan huomiota. Eniten hävettää, kun tutustuin kaverini kaveriin, ja tämän kertoessa juttua minulle otin puhelimen käteen ja katsoin kelloa.. Tämä kaveri siihen että "ei sua taida hirveesti kiinnostaa"  =( tuli paha mieli oman käytökseni vuoksi

Vierailija

Mulla tulee myös häpeän tunteita seuraavana aamuna. Ne on ihan normaaleita ja johtuu alkoholin sekoittamasta aivokemiasta. Pari päivää jaksat kärvistellä, niin sitten helpottaa taas. Onneton tunne se on, sen tiedän.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat