Ärsyttääkö "Kuittia?" kysyvä kassa?
Minua ärsyttää tämä nykyinen kassojen tapa kysyä "Kuittia?". Miksi ihmeessä pitää kysyä tuolla tavalla? Antaisivat nyt sen kuitin nyt ihan kysymättä, niinkuin tuleekin toimia. Tulee ihan joku hämäräbisnes mieleen moisesta kysymyksestä. Ihan kuin oltaisiin myymässä pimeästi. Tai jo kysyvät niin kysyisivät edes muodossa "Haluatteko kuitin?". Tietysti pieni juttu sinäsnä, mutta tosi ärsyttävä.
Kommentit (45)
Kuittipakon myötä myyjien on pakko tarjota kuitti. Yks ravintola sai sakkoja, kun ei tarjonnut kuittia.
Jos asiakas maksaa käteisellä ja annan takaisin rahaa, annan samalla myös kuitin. Jos saan tasarahan tai asiakas maksaa kortilla, kysyn tarvitseeko hän kuittia. Sitä on joka tapauksessa pakko jollain tavalla tarjota tai kysyä, koska muutoin vo saada jopa 1000 euron sakon.
Jos oon ostamassa vaikkapa kebaabbia ja maksan pankkikortilla en ota kuittia vastaan, koska tiedän, että niiden kuittirullien vaihtaminen on perseestä ja kebab-pitserian kuiteilla en tee yhtään mitään. Lisäksi se turkkilainen ei pysty sitä lättyä verottomana kuitenkaan myymään, jos maksan kortilla.
Kaupassa se kassalaite tulostaa sen kuitin joka tapauksessa niin aivan sama se on ottaa siltä kassaneidiltä kun se käsi ojossa sitä tarjoaa. Yleensäkin kannatan sitä asennetta, että kassalla on jo tarpeeksi vittumaista olla duunissa, joten mieluummin olen ystävällinen ja helpotan heidän työtään kuin olen hankala puhumaton juntti. Mulle se hetki kestää muutaman sekunnin, korkeintaan minuutin. Sille daamille se voi olla vaikka 8h joka vitun päivä. Ei maksa vaivaa avautua joka asiasta.
Ei ärsytä, koska joskus haluan kuitin ja joskus en.
34, tarkoitatko balttialainen?