Ärsyttääkö "Kuittia?" kysyvä kassa?
Minua ärsyttää tämä nykyinen kassojen tapa kysyä "Kuittia?". Miksi ihmeessä pitää kysyä tuolla tavalla? Antaisivat nyt sen kuitin nyt ihan kysymättä, niinkuin tuleekin toimia. Tulee ihan joku hämäräbisnes mieleen moisesta kysymyksestä. Ihan kuin oltaisiin myymässä pimeästi. Tai jo kysyvät niin kysyisivät edes muodossa "Haluatteko kuitin?". Tietysti pieni juttu sinäsnä, mutta tosi ärsyttävä.
Kommentit (45)
Miksi helvetissä niitä kuittikirjoittimia ei voida kääntää toisinpäin, siten että asiakas saisi halutessaan kuitin jotain nappia painamalla.
Minä sanon aina maksutapahtuman jälkeen etten tarvitse kuittia. Paitsi jos haluan tarkistaa tuliko jokin alennus oikein. Mutta oikeasti noiden parin sanan sanominen ei vie aikaa ;)
Miten tämä voi ärsyttää jotakuta? Ihan oikeasti ? :D Mä kysyn asiakkaalta, haluaako tämä kuitin, ja heitän sen sitten roskiin jos hän kieltäytyy (kuten suurimmassa osassa tapauksia). Kuten tuo kakkosviestin kassa sanoikin, niitä turhia kuitteja löytyy sitten ympäri kassalinjaa, lattioilta, roskisten vierestä jne, ja mikäs sen mukavampaa kuin niitä siivoilla muun duunin ohessa. Jos voin edesauttaa työympäristöni siistinä pysymistä kysymällä asiakkaalta yhden kysymyksen, joka vaatii vastauksen "joo" tai "ei", niin teen sen ihan mielelläni.
t. osa-aikamyyjä
Ei ärsytä, osaan ottaa elämän rennosti.
Juu, ei haittaa. Hyvä että kysyvät.
Ei ärsytä. Otan kuitin aina. Ymmärrän myös esiintuodun siisteyspointin. Voisi olla kyllä kätevää tuokin, että kuittikirjoitin olisi asiakkaan itsensä käytettävissä silloin jos haluaa.
Hm, miksi se siis ärsyttäisi? Lain mukaan kuittia pitää tarjota.
Kuittien hävittäminen ei ole ilmaista, joten totta kai myyjät ohjeistetaan tyrkyttämään kuitit asiakkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä voi ärsyttää jotakuta? Ihan oikeasti ? :D Mä kysyn asiakkaalta, haluaako tämä kuitin, ja heitän sen sitten roskiin jos hän kieltäytyy (kuten suurimmassa osassa tapauksia). Kuten tuo kakkosviestin kassa sanoikin, niitä turhia kuitteja löytyy sitten ympäri kassalinjaa, lattioilta, roskisten vierestä jne, ja mikäs sen mukavampaa kuin niitä siivoilla muun duunin ohessa. Jos voin edesauttaa työympäristöni siistinä pysymistä kysymällä asiakkaalta yhden kysymyksen, joka vaatii vastauksen "joo" tai "ei", niin teen sen ihan mielelläni.
t. osa-aikamyyjä
Minuakana ei ärsyttäisi niin, jos kysyisivät "Haluatteko kuitin?". Mutta tuo "Kuittia?" jostain syystä ärsyttää. Kaikki kassat sanovat samalla tavalla. "Kuittia?" Aaarght!!!! Liekö sitten syynä, että vie vähemmän aikaa sanoa noin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä voi ärsyttää jotakuta? Ihan oikeasti ? :D Mä kysyn asiakkaalta, haluaako tämä kuitin, ja heitän sen sitten roskiin jos hän kieltäytyy (kuten suurimmassa osassa tapauksia). Kuten tuo kakkosviestin kassa sanoikin, niitä turhia kuitteja löytyy sitten ympäri kassalinjaa, lattioilta, roskisten vierestä jne, ja mikäs sen mukavampaa kuin niitä siivoilla muun duunin ohessa. Jos voin edesauttaa työympäristöni siistinä pysymistä kysymällä asiakkaalta yhden kysymyksen, joka vaatii vastauksen "joo" tai "ei", niin teen sen ihan mielelläni.
t. osa-aikamyyjä
Minuakana ei ärsyttäisi niin, jos kysyisivät "Haluatteko kuitin?". Mutta tuo "Kuittia?" jostain syystä ärsyttää. Kaikki kassat sanovat samalla tavalla. "Kuittia?" Aaarght!!!! Liekö sitten syynä, että vie vähemmän aikaa sanoa noin?
Ap
Sori, ei ollut tarkoitus kutsua sinua kanaksi :)
Ap
Ei se nyt ärsytä mutta ihmetyttää. Haluan kuitin aina. Olen kampaamossa töissä ja annan aina kuitin kysymättä, niinkuin kuuluukin. N.50% asiakkaista antaa kuitin minulle takaisin ja sanoo naureskellen että mitä mä tällä teen, eihän tätä saa verotukseenkaan. Hahhah. Kulunu läppä. Ei mua kiinnosta. Laittaisi itse sen roskiin.
Itse otan aina kuitin ja nakkaan sen itse roskiin.
Säästää aikaa myyjältä. Kuten myös näytän aina automaattisesti henkkarit, erikseen pyytämättä.
Olen itse osa-aikaisesti myyjä, ja ojennan kuitin asiakkaalle aina, ellei hän erityisesti sano ettei sitä halua (ja jos en satavarmasti saa selvää siitä mitä asiakas mutisee, annan sen kuitin kuitenkin siihen tiskille).
Näin tekevät myös oman lähikauppani kaikki myyjät yleensä, paitsi kun viimeksi tein isohkot ostokset. Myyjä vain vilautti kuittia, piteli sitä roskiksen yläpuolella ja sanoi tyyliin "et varmaan tarvii?". Oon tosiaan aika hidasälyinen, joten häkellyksissäni vastasin vain että "enpä kai" ja vasta jälkikäteen havahduin ostosteni loppusummaa laskiessani että yksi alennustuote oli veloitettu väärin. Oma moka, mutta kyllä ärsytti. Yleensä otan siis aina sen kuitin.
Ja toivon mukaan en myyjänä enää hirveän kauaa itse toimi, ei siinä hommassa tällaiset pitkäpiuhaiset oikein pärjää. :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä niitä kuittikirjoittimia ei voida kääntää toisinpäin, siten että asiakas saisi halutessaan kuitin jotain nappia painamalla.
Miksi tämä on saanut pelkkiä alapeukkuja? :O Mielestäni tuo olisi loistava idea. Ne saisivat kuitin nappia painamalla, jotka sellaisen haluavat ja ne jotka eivät tarvitse, niin heille sitä ei tulosteta, ja säästyy paperia ja roskaa. Tuossa systeemissä kenenkään ei tarvitsisi myöskään ahdistua myyjän kyselyistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä voi ärsyttää jotakuta? Ihan oikeasti ? :D Mä kysyn asiakkaalta, haluaako tämä kuitin, ja heitän sen sitten roskiin jos hän kieltäytyy (kuten suurimmassa osassa tapauksia). Kuten tuo kakkosviestin kassa sanoikin, niitä turhia kuitteja löytyy sitten ympäri kassalinjaa, lattioilta, roskisten vierestä jne, ja mikäs sen mukavampaa kuin niitä siivoilla muun duunin ohessa. Jos voin edesauttaa työympäristöni siistinä pysymistä kysymällä asiakkaalta yhden kysymyksen, joka vaatii vastauksen "joo" tai "ei", niin teen sen ihan mielelläni.
t. osa-aikamyyjä
Ei sinun tarvitse kysyä vaan laitat vaan suoraan roskiin.
Laki nimenomaan kieltää kysymästä "haluatko kuittia".
Tuo alkuvaihe menee sinulta oikein. Jatko menee näin: Otat kuitin käteesi ja jos asiakkaan käsi on valmiina otamaan kuitin vastaan niin laitat sen kuitin tuohon käteen.Jos asikkaan käsi ei ole ottamassa kuittia vastaan, niin laitat sen suoraan roskiin.
Yksinkertaista ja helppoa.
Jos kävisi niin että asiakas ottaa pari taka-askelta ja hups kuitti unohtui niin kahmaise roskiksen pinnalta rouvalle kuittinippu ja sano että etsi omasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuitin antaa kysymättä, niin 99% niistä löytyy rytättynä lattialta tai muualta, mutta ei ainakaan siitä niille tarkoitetusta päätyroskiksesta
t. Kassa
En ymmärrä miten tämä tilanne on mahdollista ?
Laki sanoo että kuitti pitää tarjota pyytämättä. Kuinka tarjoat kuittin pyytämättä ellet edes tulosta sitä ?
Teillä taitaa olla kaupassanne laiton käytäntö.
Myyjänä työskennellessäni olen saanut välillä asiakkaan raivon valtaan tarjoamalla kuittia. Mutta pakko se on. Voi apua, jos väärälle henkilölle sen kuitin automaattisesti antaa, siitä vasta riemu repeää...
Jos kuitin antaa kysymättä, niin 99% niistä löytyy rytättynä lattialta tai muualta, mutta ei ainakaan siitä niille tarkoitetusta päätyroskiksesta
t. Kassa