Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö "Kuittia?" kysyvä kassa?

Vierailija

Minua ärsyttää tämä nykyinen kassojen tapa kysyä "Kuittia?". Miksi ihmeessä pitää kysyä tuolla tavalla? Antaisivat nyt sen kuitin nyt ihan kysymättä, niinkuin tuleekin toimia. Tulee ihan joku hämäräbisnes mieleen moisesta kysymyksestä. Ihan kuin oltaisiin myymässä pimeästi. Tai jo kysyvät niin kysyisivät edes muodossa "Haluatteko kuitin?". Tietysti pieni juttu sinäsnä, mutta tosi ärsyttävä.

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Jos kuitin antaa kysymättä, niin 99% niistä löytyy rytättynä lattialta tai muualta, mutta ei ainakaan siitä niille tarkoitetusta päätyroskiksesta

t. Kassa

Vierailija

Miksi helvetissä niitä kuittikirjoittimia ei voida kääntää toisinpäin, siten että asiakas saisi halutessaan kuitin jotain nappia painamalla.

Vierailija

Minä sanon aina maksutapahtuman jälkeen etten tarvitse kuittia. Paitsi jos haluan tarkistaa tuliko jokin alennus oikein. Mutta oikeasti noiden parin sanan sanominen ei vie aikaa ;) 

Vierailija

Miten tämä voi ärsyttää jotakuta? Ihan oikeasti ? :D Mä kysyn asiakkaalta, haluaako tämä kuitin, ja heitän sen sitten roskiin jos hän kieltäytyy (kuten suurimmassa osassa tapauksia). Kuten tuo kakkosviestin kassa sanoikin, niitä turhia kuitteja löytyy sitten ympäri kassalinjaa, lattioilta, roskisten vierestä jne, ja mikäs sen mukavampaa kuin niitä siivoilla muun duunin ohessa. Jos voin edesauttaa työympäristöni siistinä pysymistä kysymällä asiakkaalta yhden kysymyksen, joka vaatii vastauksen "joo" tai "ei", niin teen sen ihan mielelläni.

t. osa-aikamyyjä

Vierailija

Ei ärsytä. Otan kuitin aina. Ymmärrän myös esiintuodun siisteyspointin. Voisi olla kyllä kätevää tuokin, että kuittikirjoitin olisi asiakkaan itsensä käytettävissä silloin jos haluaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä voi ärsyttää jotakuta? Ihan oikeasti ? :D Mä kysyn asiakkaalta, haluaako tämä kuitin, ja heitän sen sitten roskiin jos hän kieltäytyy (kuten suurimmassa osassa tapauksia). Kuten tuo kakkosviestin kassa sanoikin, niitä turhia kuitteja löytyy sitten ympäri kassalinjaa, lattioilta, roskisten vierestä jne, ja mikäs sen mukavampaa kuin niitä siivoilla muun duunin ohessa. Jos voin edesauttaa työympäristöni siistinä pysymistä kysymällä asiakkaalta yhden kysymyksen, joka vaatii vastauksen "joo" tai "ei", niin teen sen ihan mielelläni.

t. osa-aikamyyjä

Minuakana ei ärsyttäisi niin, jos kysyisivät "Haluatteko kuitin?". Mutta tuo "Kuittia?" jostain syystä ärsyttää. Kaikki kassat sanovat samalla tavalla. "Kuittia?" Aaarght!!!! Liekö sitten syynä, että vie vähemmän aikaa sanoa noin?

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. osa-aikamyyjä

Minuakana ei ärsyttäisi niin, jos kysyisivät "Haluatteko kuitin?". Mutta tuo "Kuittia?" jostain syystä ärsyttää. Kaikki kassat sanovat samalla tavalla. "Kuittia?" Aaarght!!!! Liekö sitten syynä, että vie vähemmän aikaa sanoa noin?

Ap

Sori, ei ollut tarkoitus kutsua sinua kanaksi :) 

Ap

Vierailija

Ei se nyt ärsytä mutta ihmetyttää. Haluan kuitin aina. Olen kampaamossa töissä ja annan aina kuitin kysymättä, niinkuin kuuluukin. N.50% asiakkaista antaa kuitin minulle takaisin ja sanoo naureskellen että mitä mä tällä teen, eihän tätä saa verotukseenkaan. Hahhah. Kulunu läppä. Ei mua kiinnosta. Laittaisi itse sen roskiin.

Vierailija

Itse otan aina kuitin ja nakkaan sen itse roskiin.

Säästää aikaa myyjältä. Kuten myös näytän aina automaattisesti henkkarit, erikseen pyytämättä.

Vierailija

Olen itse osa-aikaisesti myyjä, ja ojennan kuitin asiakkaalle aina, ellei hän erityisesti sano ettei sitä halua (ja jos en satavarmasti saa selvää siitä mitä asiakas mutisee, annan sen kuitin kuitenkin siihen tiskille).

Näin tekevät myös oman lähikauppani kaikki myyjät yleensä, paitsi kun viimeksi tein isohkot ostokset. Myyjä vain vilautti kuittia, piteli sitä roskiksen yläpuolella ja sanoi tyyliin "et varmaan tarvii?". Oon tosiaan aika hidasälyinen, joten häkellyksissäni vastasin vain että "enpä kai" ja vasta jälkikäteen havahduin ostosteni loppusummaa laskiessani että yksi alennustuote oli veloitettu väärin. Oma moka, mutta kyllä ärsytti. Yleensä otan siis aina sen kuitin.

Ja toivon mukaan en myyjänä enää hirveän kauaa itse toimi, ei siinä hommassa tällaiset pitkäpiuhaiset oikein pärjää. :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat