Työpiste wc:n vieressä. Kohtalotovereita?

Vierailija

Hyi tää on kamalaa. Kuulee työjavereista ääniä joita ei haluaisi kuulla. Vaikka kuinka radioo laittaa kovemmalle. Onko muita saman "ongelman" ääressä?

Kommentit (15)

Vierailija

Mä en pystyisi tuohon. Tai ostaisin jotkut ääntä blokkaavat kuulokkeet, ja musat täysille. Työnantaja saisi tosin maksaa kuulokkeet.

Vierailija

Mulla oli työhuone kerran aika uudessa toimistotalossa vessan vieressä. En edes ollut sillä puolella huonetta, silti kuulin kaiken. Joskus yritin vitsailla kahvihuoneessa, että tiedän, paljonko käytätte vessapaperia... (sekin kuului, montako kertaa paperia otettiin).

Ihan yhtä kurjaa kotonakin kun ruokapöytään tai olohuoneeseen kuuluu kun joku (esim ruoka/kahvivieras) käy vessassa.

Miksei tässä maassa osata käyttää äänieristystä???

Vierailija

Mullakin on! Mutta eipä se kyllä häiritse, en todellakaan keskity kuuntelemaan ääniä. Kyllähän ne kuulee, mutta en tosiaan kuuntele eikä asiaa nykyään edese huomaa. 

Vierailija

Olisipa edes työpiste, mutta ei, vaihtuvilla hyppypaikoilla toimistossa.

Ex-duunissa oli työpiste vessan vieressä, mutta ei se minua mitenkään haitannut. Vaikeampaa oli taukotilan viereinen työpiste, se kälätys oli viedä hermot.

Mutta kokeilepa käyttää korvatulppia, jos se työsi puolesta on mahdollista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli työhuone kerran aika uudessa toimistotalossa vessan vieressä. En edes ollut sillä puolella huonetta, silti kuulin kaiken. Joskus yritin vitsailla kahvihuoneessa, että tiedän, paljonko käytätte vessapaperia... (sekin kuului, montako kertaa paperia otettiin).

Ihan yhtä kurjaa kotonakin kun ruokapöytään tai olohuoneeseen kuuluu kun joku (esim ruoka/kahvivieras) käy vessassa.

Miksei tässä maassa osata käyttää äänieristystä???

Varmaan osattaisiin, mutta jostain syystä wc-tilojen ilmanvaihto suunnitellaan yleensä siten, että korvausilma otetaan oviraon kautta ja wc:ssä on vain poistoventtiili. Sieltä mistä ilma kulkee, kulkee myös ääni.  

Vierailija

Mä olen myös ihmetellyt sitä, että minkä takia vessoja ei asunnoissakaan kunnolla äänieristetä?? En tajua. Meillä kotona todella avaraa ja vessa eteisessä. Sieltä kuuluu KAIKKI eteiseen, tytön huoneeseen, olohuoneeseen, keittiöön, ruokahuoneeseen ja takkahuoneeseen.

Onneksi vessan remppa alkaa olemaan ajankohtainen, täytyy siinä kohti tehdä asialle jotain. Muistaakseni ainakin äänieristettyjä ovia saa, sekin jo varmasti auttaa jotain.

Vierailija

Täällä kohtalotoveri! Kuvottavaahan tuo on, mutta minkäs teet. Kolme naispuolista työkaveriani ei pese käsiään vessakäynnin yhteydessä.

Vierailija

Mulla ei ole työpistettä vessan vieressä, mutta ärsyttää vähän käydä vessassa, kun viereisen työhuoneen ovi on auki. Miksi sitä ei voi sulkea, juuri siitäkin syystä, ettei TARVITSISI kuunnella vessaääniä? Toiseksi ärsyttää käytäväkeskustelut vessan edessä...

Vierailija

No mulla on niin ihana tilanne että työpaikalla vessa on suoraan muiden, myös asiakastilojen yhteydessä ja vailla äänieristyksiä. Olen alkanut kärsiä ummetuksesta tämän takia, koska isolle hädälle ei voi mennä silloin kun siltä tuntuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös ihmetellyt sitä, että minkä takia vessoja ei asunnoissakaan kunnolla äänieristetä?? En tajua. Meillä kotona todella avaraa ja vessa eteisessä. Sieltä kuuluu KAIKKI eteiseen, tytön huoneeseen, olohuoneeseen, keittiöön, ruokahuoneeseen ja takkahuoneeseen.

Onneksi vessan remppa alkaa olemaan ajankohtainen, täytyy siinä kohti tehdä asialle jotain. Muistaakseni ainakin äänieristettyjä ovia saa, sekin jo varmasti auttaa jotain.

Ilmanvaihto menee sekaisin, yleensä asuntojen poistoilma imetään vessan/pesutilojen ja keittiön kautta. Jos vessan poistoventtiilin korvausilmaa ei pääse oviraon kautta, alipaine alkaa pumpata ilmaa viemäreistä, esim lattiakaivosta. En suosittele. Äänieristysoveen on kyllä saatavana ilmanvaihtosäleikköjä, jotka vaimentavat ääniä. Että vähintään sellainen kannattaa laittaa.

Vierailija

On teillä ongelmat, ei voi muuta sanoa. MIKSI joku kiinnittää huomiota vessaääniin? Sen ymmärrän, että joku taukotilan kahviringin juorukälätys häiritsee.

Vierailija

Kerran nuorena tyttönä toimistolla jaoin naistenvessan kahden muun vanhemman naisen kanssa. Kerran sitten vessaan mennessä pöntössä killui kakka jomman kumman jäljiltä. Huokaisin helpotuksesta, että ehdin vetämään sen, ennnenkuin se toinen syytön luulisi tekosen olevan minulta. Tiukkapipoiset akat olisivat varmasti saarnanneet ja vittuilleet minulle siitäkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat