Ulkonäkökeskeisyys herättää ajatuksia..

Vierailija

Itse aloin taas miettimään mikä on kaunista ja mikä ei. Taas kohtaan samat ajatukset, laiha ei ole aina kaunista ja lihava voi olla kaunis. Sitten ajattelin onko kukaan ihminen ruma ja onko kyse vain siitä, ettei silmä ole tottunut kaikkiin erilaisiin piirteisiin. Sitten ajattelin rakkaitani, läheisiä, joita olen nähnyt lapsesta asti aikuisuuteen ja jotka ovat antaneet rakkautta. Silloin mietin heitä on kovin vaikea nähdä rumana, päinvastoin TUTUT piirteet, rakkaat piirteet, niissä todellakin on kaunista. Onko kyse siis siitä mikä on kaunista on se mihin silmä on tottunut.

Kommentit (5)

Vierailija

Minun tuttujeni piirteet eivät ainakaan ole kauniita tuttuuden takia. Itse asiassa vain osa tutuistani on kauniita. Samoin osa vieraista. Kauneus ei ole objektiivista mutta siihen liittyy muutakin kuin tuttuus... ja ainakin minun tapauksessani ensisijaisesti jotakin muuta.

Vierailija

Mulla on niin, että jos kyse on tutusta ihmisestä, en ollenkaan osaa katsoa fyysistä kauneutta tai kuorta, vaan kun katson sitä ihmistä näen hänet sellaisena kuin hän luonteeltaan on. Esim. jos kyseessä on mukava ihminen, hän näyttää minun silmääni ulkoisestikin mukavalta. Sitten taas alkuun huippukomealta näyttänyt eksäni alkoi näyttää ulkoisestikin silmääni epämiellyttävältä, kun paljastui pettäjänilkiksi. 

Vieraissa ihmisissä kun taas ei tu nne sitä sisintä, tulee enemmän arvioitua ulkonäköä. Mutta koska tiedän tuon taipumukseni alkaa pitää mukavaa ihmistä myös kauniina, riippumatta fyysisistä piirteistä, en ole esim. parisuhdetta etsiessäni etsinyt komeaa. Ihanasta ihmisestä tulee kyllä aina silmissäni komea.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niin, että jos kyse on tutusta ihmisestä, en ollenkaan osaa katsoa fyysistä kauneutta tai kuorta, vaan kun katson sitä ihmistä näen hänet sellaisena kuin hän luonteeltaan on. Esim. jos kyseessä on mukava ihminen, hän näyttää minun silmääni ulkoisestikin mukavalta. Sitten taas alkuun huippukomealta näyttänyt eksäni alkoi näyttää ulkoisestikin silmääni epämiellyttävältä, kun paljastui pettäjänilkiksi. 

Vieraissa ihmisissä kun taas ei tu nne sitä sisintä, tulee enemmän arvioitua ulkonäköä. Mutta koska tiedän tuon taipumukseni alkaa pitää mukavaa ihmistä myös kauniina, riippumatta fyysisistä piirteistä, en ole esim. parisuhdetta etsiessäni etsinyt komeaa. Ihanasta ihmisestä tulee kyllä aina silmissäni komea.

Tämä ominaisuus koituu kyllä meidän miesten eduksi. Olisi kätevää, jos itselläkin olisi tuollainen taipumus. -1

Vierailija

Se on muuten huvittavaa, kun esim. keskivartalolihava läski arvostelee muiden ihmisten ulkonäköä(kin) rankoin sanakääntein. :'D Tällaiseenkin valioyksilöön joskus törmännyt. Tyyppi on itse lähinnä mallia säkki tikkujaloilla, naama saattaisi vielä menetelläkin jollei tyypin luonne olisi sen naaman takana niin täydellisen pimeä ja vastenmielisen ilkeä, mutta että arvostelee vielä muita päästä varpaisiin... No, kaikkiin ei lääkkeetkään tehoa.

Hyväluonteinen ihminen jonka tuntee hyvin on automaattisesti kivan näköinen vaikka näyttäisi melkein miltä vaan, liian inhottava mieli taasen pilaa kaiken joidenkin kohdalla. Jos ihminen on mukava, näkee sitä lopulta suoraan hänen sisimpäänsä ja ulkonäöstäkin kaiken parhain päin.

Vierailija

Kaunista on usein se, mitä meille opetetaan. Kiinassa lihavia pidetään eritäin kauniina, täällä ei, sillä eihän lihavat kalliita muotivaatteita osta (sen sijaan lihavat ostavat mitä vaan tullakseen laihaksi).

Minun mielestäni symmetria on kaunista. Kultainen leikkaus on tähän vastaus. Symmetriset kasvot, lihavat tai laihat, ovat aina kauniit.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat