Kuinka paljon olette saaneet tingattua autokaupoissa?
Kommentit (5)
Kannattaako siis myydä ensin oma pois ja mennä käteistukun kanssa autokauppaan mieluummin kuin antaa vanha pois vaihdossa?
Joku vanha lahopaska auto, niin kyllä se kantsii yrittää vaan itse myydä jollekin epätoivoiselle, ei ne autoliikkeet sellaisia edes huoli. Mut jos sulla on vähän ajettu, hyväkuntoinen, uudehko auto, niin ehdottomasti kantsii vielä liikkeeseen! Ottavat sellaisen enempi kuin mielellään vastaan!
Jos sinulla on vähän ajettu ja vain muutaman vuoden vanha tai uudehko auto niin ehdottomasti kannattaa myydä itse. Jos viet sen autoliikkeeseen ja aiot ostaa käytetyn tai uuden tilalle, niin tottahan se kauppakin haluaa omat katteensa ja menoerät pois sekä riskin autosi eteen päin myymisestä. Autokauppa kun on vastuussa myymästään käytetystä, MUTTA SINÄ YKSITYISHENKILÖNÄ ET OLE.
Olen ' puoliharrastuksena jobannut' muutaman +-7000 euron hintaisen auton. Toki aina yritän saada sellaisen ujutettua autoliikkeeseen, mutta niiden hyvityshinta on aina jäänyt 1500-2000 euroa alle sen hinnan , minkä olen autosta saanut itse myymällä. Tämä siis vaihtamalla uudempaan.
Jos vain menet ensimmäiselle autojobbarille ja myyt auton suoraan hänelle ilman, että ostat tilalle mitään menetät vielä enemmän riihikuivaa.
Itse myymiseen kannattaa varata aikaa, sillä käteisostajia ei ole joka oksalla. Toisaalta tarvitset vain sen yhden tosiostajan ja olet ansainnut (reilusti) nettokuukausiliksasi verran käteistä. Muista myös hinnoitella autosi halvemmaksi kuin mitä autoliikkeet pyytävät vastaavista!
Kun vanha on myyty niin
tuleva auto on helpompi käydä tinkimässä liikkeestä, koska olet käteisasiakkaana (ilman vaihtoautoa) harvinaisuus.
Aimo Mela
Jos vanha autosi on todellakin arvoton, mutta katsastus on voimassa sekä autossa kahdet renkaat, hyvittää jotkut liikkeet sellaisista vaihdossa jokseenkin sen verran mitä ovat valmiita antamaan alennusta hinnasta ilman vaihtoautoa.
Nykytilanteessa paras asiakas on tietysti uuden/käytetyn ostava jolla ei ole antaa vaihdokkia.
Helposti myytävistä autoista liikkeetkin hyvittävät ihan kohtuullisesti.
Mutta jos saat ensin omasi myytyä ja sitten teet itse käteiskauppaa: 15-20 % tippuminen enemmän sääntö kuin poikkeus.