Aloitin määräaikaisen siivoustyön ja heti ihan ihme juttuja

Vierailija

Minua perehdytti siivoustyöntekijä joka oli niitä kohteita siivonnut aiemmin. Jo eka paikassa ruokailu- ja kahvitilassa se sanoi että ei kuulu meille tiskaus ja kahvinkeittimen putsaus mutta hän on tiskannut ja putsannut kahvinkeittimen että TYTÖT saa aloittaa puhtain astioin . 

Siis mitä vittuu siellä ylimäärästa tehdään! Jos ei kerta kuulu eikä tarvii! Onko tuo jotain nuoleskeluu! Ja  minä ainakaan tee mitään mikä ei KUULU tehä!

Kommentit (8)

Vierailija

Et tietenkään tee. Itse tein opiskeluaikana siivouskeikkaa, ja kyllä jotkut siivoojat tekee aivan älyttömästi ylimääräistä. Asiakkaat sitten tottuu siihen, unohtaa että minkälaisen siivoussopimuksen firma on tehnyt, ja sitten kun sijainen tekee siivoussopimuksen mukaan asiat, niin sitten valitetaan. Ja kuka hullu nyt maksaisi työstä minkä siivooja kiltteyttään tekee ihan ilmaiseksi.

Eli nyt ihan ekana etsit sen siivoussopimuksen mikä kohteeseen on tehty. Sen pitäisi löytyä "taukohuoneen" (eli sen hikisen ja kämäsen siivouskopin ) hyllyltä kansiosta. Teet työt sen mukaan.  Jos joku valittaa, niin näytät siivoussopimusta ja sanot, että teidän pitää neuvotella tähän lisäksi noi tiskaamiset jos haluatte että siivooja ne tekee.

Minäkin siivosin kohdetta, jossa entinen siivooja siivosi sen kello kolmelta aamuyöllä ettei vaan ois kenenkään tiellä. Minä siivosin sen illalla viiden jälkeen kuten sopparissa luki. Työntekijät olivat hirveän närkästyneitä, että he on kyllä tottuneet jättämään tänne nää kaikki sotkut illallakin ja paikka on aamulla siisti. Noh, minähän en taatusti nouse aamuyöllä kenenkään vessanpyttyä kuuraamaan jos ei ole pakko. Jos siellä sotketaan sen jälkeen kun minä olen siellä siivonnut, niin se on heille ihan oma valinta se.

Siivooja

Kerto ihan kuten kuuluukin mitä sopimuksessa lukee. kertoi myös mitä ekstraa tekee Sivooja voi tehdä ekstraa omasta tahdosta ja tilanteen mukaan esim.jos kohdellaan työpaikalla hyvin, oon ite palvelu alttiimpii ja helpotan kiireisiä ruokataukoja esim.pesemäl kahvipannun.jos siivoojaa kohdellaan huonosti tekee vaan sovitut ei muuta.

Vierailija

Naisten logiikkaa. Hommasta maksetaan niin vähän että pitää tehdä ekstrana ilmaista työtä pyytämättä? Ei ihme että siivoustyöstä maksetaan jatkuvasti vähemmän kuin mitä vaivaan nähden pitäisi. Naiset pelkää enemmän sen vähänkin menettämistä joten ainakaan lisää ei uskalleta pyytää.

Vierailija

Minä siivosin muinoin iltatyönä leipomoa, enkä todellakaan tehnyt mitään, mitä sopparissa ei lukenut. Pidä vaan pääsi. Siivoojien pitäisi joskus tehdä ihan kunnon lakko. Alalla on niin surkeat palkat.

Vierailija

Siivoojiksi halutaan juuri siksi nuoria tai opiskelijoita, ettei näillä ole hajuakaan työturvallisuudesta eikä työehtosopimuksista. He ovat vaan iloisia että jotain työtä on.  Ja jos opiskelija alkaa perätä oikeuksiaan, niin sitä sopparia ei vaan jatketa.

Ja sitten nämä samat orjatyötä teettävät yrittäjät itkevät jossain iltalehtien otsikoissa, että no on se kumma kun ei työ kelpaa! Että täällä saisi muutaman euron nettotuntipalkalla hengitellä kemikaaleja ja juosta pienissä työnpätkissä pitkin päivää ilman matkakorvauksia ja pestä työvaatteensa itse ja tehdä yksinäistä, raskasta työtä hulluina työaikoina. Että on kumma ettei kiinnosta!

Vierailija

Siivooja tekee ilmaiseksi töitä, joista tilaaja ei ole halunnut maksaa ja ne rajattu siivoussopimuksen ulkopuolelle. Kuka hyötyy? Tilaaja ja pomo. Ketä hyväksikäytetään? Siivoojaa.... tai voiko sitä sanoa hyväksikäytöksi, jos tekee sen vapaaehtoisesti.

Kyllä se pitäisi mennä niin että tehdään ne työt mitä on myyty, eikä tehdä ilmaista työtä tilaajalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä siivosin muinoin iltatyönä leipomoa, enkä todellakaan tehnyt mitään, mitä sopparissa ei lukenut. Pidä vaan pääsi. Siivoojien pitäisi joskus tehdä ihan kunnon lakko. Alalla on niin surkeat palkat.

Siivous on kuitenkin matalana osaamisen työtä ja tekijää on helppoa vaihtaa. Meidänkin konttorissa siivousfirma vaihtuu suunnilleen kerran vuodessa. Paikkojen esittely uudelle siivoojalle kestää pari tuntia ja sitten hän voi ottaa kohteen hoidettavakseen. Ei siinä paljon lakkoilu auta,  kun on työ, joka on helppo siirttää toisen tehtväksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat