Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakkaiden pahimmat aivopierut

Vierailija
03.11.2015 |

Asiakspalvelijoista olikin jo samanlainen keskustelu, nyt kerätään kokemuksia päinvastaisesti: asiakkaiden pahimmat mokat/ilkeimmät möläytykset jne.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaoin postia ja yllättävän moni ihminen luuli, että mulla on päähän sisäänrakennettu Google maps. Kysyttiin ihmisten osoitteita tyyliin missäs se Irma-Pentti Mäki asuu? Ai et tiiä, miten niin et tiiä?? Sähän jaat postia!

No useinhan alueen vakituinen tai siellä usein jakava postinjakaja oppii monen ihmisen osoitteen ulkoa. Joku tulee kysymään Irma Mäkeä, ja postinjakaja muistaa, että niin, Mäkitie 23, ihanan helppokäyttöinen iso lukoton postilaatikko mutta rasittava aitaa vasten hyppivä vahtikoira - mutta postinjakaja ei saa kertoa ihmisten osoitteita siitä huolimatta. Sen sijaan saa vastata, jos joku tiedustelee vaikka lähimmän kampaamon tai ravintolan sijaintia.

T: Toinen postinjakaja

Vierailija
22/31 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastelin kerran asiakkaan lompakkoa, se oli Marimekon ja ovh n. 60 €. Kerroin asiakkaalle kuinka ihana lompakko hänellä on ja että olen aikeissa hankkia saman. Asiakas katsoi minua tympeästi ja sanoi että lompakko on aika kallis eikä minulla varmaankaan ole varaa sellaiseen. Tämän jälkeen en ole paljon asiakkaiden kanssa "small talkannut".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/31 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi usein asiakas jättää KAIKKI ostokset kassalle ja lähtee . Kaikki eivät edes ole vanhuksia. :D Kerran joku halusi sinisen selfien. Chessusta oli kysymys. Onhan näitä monia muitakin toki.

Multa tultiin joskus kassalla pyytäämään "punanen Marabou", Marlboroa oli kyllä vailla.

Vierailija
25/31 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en tiedä onko tää meidän tytön mekko. Onko tää meidän tytön mekko?"

Niinpä. Jos siinä ei lue nimeä etkä edes itse tunnista lapsesi vaatteita, miten mekään voimme tietää, kenelle ryhmän 21 lapsesta ne kuuluvat? NIMIKOI KAIKKI, MITÄ LAPSELLASI ON MUKANA PÄIVÄKODISSA!

T. lh

Vierailija
26/31 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni asiakkaana: olen kotoisin maalta, ja menin ensimmäisiä kertoja oikein Helsinkiin asti Anttilaan shoppailemaan. Valitsin sovitettavia vaatteita, ja syöksyin reippaasti kohti sovituskoppeja. Harmi vain, että nämä pukukopit olivat kassalta avattavia, eivätkä tavallisia.

Törmäsin oveen niin että nenäänkin melkein sattui, ja kun käännyin tyrmistyneenä kassalle, lähestulkoon yhtä tyrmistynyt kassa kysyi, että olisinko sovituskoppiin halunnut (mitä siihenkin olisi pitänyt sanoa. En? Muuten vain tässä yritän juosta oven läpi...). No, ovi avautui, ja minä menen huomattavasti rauhallisemmin sovittelemaan. 

Mitä kassan olisi pitänyt sinulle sanoa? Tuo on ihan kohtelias tapa selvittää, miten sinua voidaan parhaiten palvella. (Ja sellaisiakin palvellaan, joille ensi kerta Anttilassa on ensi kerta Anttilassa...........)

Mitä jos olisi ihan päätellyt kuvasta? Ihminen törmää sovituskopin oveen syli täynnä sovitettavia vaatteita....hmmm oisko menossa maksamaan? Vaikee, vaikee.

Vierailija
27/31 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työharjoittelijana sitä sai kuulla vaikka mitä... Jotkut ihmiset ovat vain uskomattoman ilkeitä. Kyykyttämistä, tiuskimista, huokailua... Tiesivät kyllä harjoittelusta, koska minulla oli kyltti rintapielessä ja usein pahoittelinkin, että en ole vielä ammattilainen ja toinen työntekijä voi hoitaa asian. Mutta olen ikuisesti kiitollinen niille ihanille ihmisille, jotka suhtautuivat rennosti ja antoivat minulle aikaa opetella! :)

Vierailija
28/31 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutamia selityksiä miksi piti tulla 6 tunniksi hirveään ruuhkaan jonottamaan tk-päivystykseen ja lisäämään ruuhkaa entisestään:

- en halua mennä päivällä terveyskeskukseen kun on hankala järjestää töiden takia.

- minulla on ollut kuukausia silloin tällöin ripulia tai ummetusta ja tänään taas ripulia. Ei kuumetta tai mitään muutakaan mutta halusin nyt että tämä selvitetään (ei selvitetty vaan käskettiin terkkariin virka-aikaan)

- minulla on ollut 3 viikkoa flunssaa enkä enää jaksaisi. On kyllä jo vähän parempikin mutta ei loppu kuitenkaan.

- Selkä on kipeä. En kyllä mitään särkylääkettä ole siihen ottanut/olen ottanut yhden 400mg Buranan eikä auttanut. Pystyn kyllä kävelemään ja liikkumaan lähes normaalisti mutta se nyt on kipeä ollut jo aamusta asti.

- Lapsella alkoi eilen kuume. On kyllä juonut ihan hyvin, ehkä vähän vähemmän syönyt. Pissaa ja kakkaa tullut normaalisti. Leikkinytkin on mutta hiukan väsynyt on ollut. Halusin että lääkäri tarkistaa hänet nyt.

Ihmettelen kyllä välillä miten triagehoitaja noita edes päästää sisään jonottamaan...

Vierailija
29/31 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi usein asiakas jättää KAIKKI ostokset kassalle ja lähtee . Kaikki eivät edes ole vanhuksia. :D Kerran joku halusi sinisen selfien. Chessusta oli kysymys. Onhan näitä monia muitakin toki.

Heh, tuli mieleen ensimmäiset päiväni kassalla. Olin siis 18-vuotias, juuri S-Marketin kassalla aloittanut tyttö, joka ei ole eläissään tupakoinut (harva edes kaveripiirissä poltti). Eli merkit tuotti mulle päänvaivaa aina jos asiakas tuli jollain "lempinimellä" ostamaan röökiä. Kerran sitten tuli semmonen iso bodariäijä kassalle ja pahimmalla ässävialla jota olen ikinä kuullut kertoi haluavansa "sessua" (kuvitelkaa tää siis todella sössöttävästi :D). En ymmärtänyt ensin ja pyysin toistamaan, tätä jatkui jonkun aikaa ja bodarikin jo ihan pää punaisena tuijotti minua kuin idioottia. Lopulta suostui avaamaan tarkemmin mistä oli kyse (en aluksi edes ollut varma onko kyse tupakasta, muutakin myytiin kassan takaa) ja homma saatiin loppuun. Ei tullut enää mun kassalle :D

Vierailija
30/31 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt välttämättä aivopieru, mutta malttamattomuus odottaa omaa vuoroaan. Edellinen asiakas on vielä maksamassa tai kysymässä vielä jotain asiaa jne. Niin seuraava sieltä jo tunkee ne omat lippulappunsa syliin ja paljo tää on ja voinks mää tän pistää näin ja sitätätäjatota.

Ei se oma vuoro tule yhtään nopeammin vaikka puskee tiskille vielä toisen asioidessa. Koska minä ainakin siinä vaiheessa huomautan et voitko odottaa omaa vuoroasi sen sijaan, että alkaisin hoitaa kahden asiakkaan juttuja yhtä aikaa.

Yhtä paljon se ärsyttää kyllä itse asiakkaana ollessani, joskus tällaiselta urpolta kysynyt, että haluatko maksaakin nämä kun noin innokkaasti niskaan höngit. Ei halunnut eikä ollut sen jälkeen enää kiire. :D

Vierailija
31/31 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin muinoin pääpostin kassalla, ja pääposti ja moni kauppa oli auki jouluaattona klo 13 asti.  Moni matti-myöhäinen halusi leimata postikorttinsa lähetetyksi jouluaattona.

Asiakas, jolla vissiin oli firma,  ilmestyi klo 11.45 ykkösluokan merkkien jättirullien kanssa tiskille.  Merkit oli julkaistu pari vuotta sitten, eikä niitä enää ollut myynnissä. Hän sanoi haluavansa myydä ne postille takaisin, alkuperäisellä hinnalla (saatte siis aletta, hyvä diili..). Selitin että meillä ei ole valtuuksia ostaa mitään, me myymme, mutta emme osta. Asiakas otti samantien ihmekilarit ja alkoi huutaa suoraa huutoa, että meidän on pakko ostaa ne merkit takaisin, että hän on menossa joululahjaostoksille! Mikään puhe ei mennyt perille ja lopulta jouduin pyytämään vartijat poistamaan hulluna karjuvan asiakkaan, että päästiin palvelemaan muita.

Ei posti mikään kirpputori ole..