Jakoon uusavuttomien vitsaukset!
Mitä hauskoja/ "hauskoja" uusavuttoman tilanteita olet kuullut tai olet ollut todistamassa?
Ekana tulee mieleen tällä hetkellä palstalla oleva aihe, kuinka päästä töihin joulupäivänä kun julkiset kulkuyhteydet ei toimi. Vielä parempi on aikoinaan palstalla ollut pullataikinaohje. Joku siis laittoi taikinan kohoamaan veteen. Ei astiassa vaan kaatoi sen taikinan veden joukkoon..
Itse täydellisyys en ole minäkään, joten otetaan opiksi tästä ketjusta. ;) Antakaa palaa!
Kommentit (50)
Mieheni on viskannut kuulemma useamman kalliinkin kauluspaidan poikamiesvuosinaan roskikseen, koska nappi oli irronnut. Nyt naimisissa ompelijan kanssa (minun siis)
Vierailija kirjoitti:
Ei saanut pastakastikepurkkia auki, heitti roskiin ja otti kaapista uuden. Olisin voinut pyyhkeen avulla avata sen tai tehdä kanteen pienen reiän pienellä, terävällä veitsellä tai vaikka saksilla. Vedessä liottaa josko aukeaa mutta ei roskiin. Monestikohan tehnyt noin?
Voisi vaikkapa kuorimaveitsen kärjellä vähän raottaa kannen reunasta ja poks - kannen saa auki
Ex halusi tehdä lihapullia, en ollut kotona. HÄn soitti mulle että mitä hänen pitää tehdä sen jälkeen kun on paistanut jauhelihan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika avutonta on myös nää ihmispolot jotka kulkee marraskuussa ympäri asuntoa topissa ja minihameessa ja valittaa että kylmä, hui. Villapaita ja sukat päälle, haloo. Koska syksy. Tai talvi.
Ihmetyttää myös nämä ihmiset, jotka toukokuussa kulkee toppavaatteissa, vaikka ulkona olisi +20 astetta. Ihan vain siksi, että kalenterin mukaan on vielä kevät ja ilma saattaa ehkä olla kylmä.
Edellisellä työpaikalla oli kahvinkeitin (sellainen moccamaster, jossa kaksi kahvipannua). Tämän mukana oli tullut kahvimitta, joka oli niin iso, että selkeästi sen näki olevan kahden mitallisen verran. Eräs työntekijä sitten keitti tällä useamman kerran kahvia niin, että laski yhden mitallisen sillä. Eli siis lappasi 10 mitallista (todellisuudessa mitan mukaisesti 20) yhteen suodatinpussiin. Sitten veti hernettä nenään oikein äänekkäästi kun ihmiset valittelivat, että kahvi on kuin tervaa joisi.
No, toi voisin olla vaikka minä. En ole koskaan eläessäni juonut kahvia, enkä ole sitä koskaan myöskään keittänyt. En tiedä, miltä näyttää "normaali" kahvimitta. Tosin, olisin varmaan kysynyt ekalla kerralla, tai oppinut ekasta virheestä.
Meillä on töissä Moccamaster ja sen mukana tullut tuplamitta. Kahvipurkin kylkeen olen laittanut ison lapun, että HUOM! Kyseessä tuplamitta, 1 mitta = 2 kupillista ja silti aina välillä tulee aika tuhtia kahvia. Veikkaan, että syy on pääsääntöisesti siinä, että sen kahvin mittaamisen tekee aika automaatilla, sen kummempia miettimättä.
En nyt tiedä voiko tätä laskea uusavuttomaksi koska olin lapsi, mutta meillä äiti aina kuori perunat ennen keittämistä ja kun olin kaverilla yötä ja siellä oli lounaalla perunoita jotka piti kuoria itse niin mulla ei ollut mitään käsitystä miten se tehdään :D Olin ehkä 8-10 vuotias. Paremmin taidon jouduin opettelemaan vasta sitten kun muutin omilleni, tätä ennen olin kuorinut perunoita itse vain hyyyyvin harvoin ja nimenomaan jossakin kyläillessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei osannut tehdä pussiperunamuusia eikä pussikastiketta.
Siis toi ei ole uusavuttomuutta, vaan viisautta.
No onhan se silloin silkkaa uusavuttomuutta, jos ei _osaa_ lukea ohjeita pakkauksen kyljestä ja noudattaa niitä. Viisautta tuo olisi sitten, jos anoppi ei suostuisi noita valmistamaan ihan siitä syystä, että haluaa tehdä ne alusta loppuun itse.
Aika paha toi saksilla alushousut auki ja roskiin :D
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on viskannut kuulemma useamman kalliinkin kauluspaidan poikamiesvuosinaan roskikseen, koska nappi oli irronnut. Nyt naimisissa ompelijan kanssa (minun siis)
Tiedätpähän naimisissaolonne perimmäisen syyn ;)
Siis toi ei ole uusavuttomuutta, vaan viisautta.