Miksi tytöt ja pojat leikkivät omissa porukoissaan?

Vierailija

Vaikka Suomen pitäisi olla tasa-arvoinen maa ja meillä pyritään totuttamaan tytöt ja pojat olemaan toistensa kanssa tekemisissä jo ihan päiväkoti-iästä alkaen. Silti vielä tänä päivänäkin tytöt ja pojat viihtyvät paremmin omissa, sukupuolisesti rajatuissa porukoissaan. Ja sama jaottelu sukupuolen mukaan näkyy vielä aikuisella iälläkin. Esim. työpaikoilla, toisen ja kolmannen asteen oppilaitoksissa vain vähemmistö miehistä ja naisista muodostaa yhtä läheisiä ystävyyssuhteita keskenään kuin saman sukupuolen edustajien kanssa. Itse olen mies ja voin sanoa ettei kertaakaan koko elämäni aikana yksikään nainen ole oma-aloitteisesti tullut tarjoamaan minulle kaveruuttaan toisin kuin muut miehet. Harva nainen edes suhtautuu neutraalisti siihen että ennestään tuntematon mies tulee julkisella paikalla tekemään juttua vaan aina siihen pitää assosioida jotain likaisia taka-ajatuksia jne. 

Kommentit (2)

Vierailija

Miten muka tyttöjä ja poikia yritetään totuttaa leikkimään toistensa kanssa? Tytöille on tyttöjen leikit ja lelut ja pojat saavat leikkiä rajummin.

Vierailija

Koska ollaan kehitysmaa.

Ja kuvitellaan, että koiraat on jotain himonsekaisia kikkeli kovana neurotisoituneita pyrkyreitä, joita naaraiden pitää koulia omalta puoleltaan.

Viistuhatta pelleä, viistuhatta kusipäätä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat