Uskotko, että ihminen polveutuu apinoista?

Vierailija

Minä en. Pidän todennäköisempänä kirahveista olkenivelöitymistä.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Emmehän me apinoista - siis nykyään elävistä - edes polveudu, vaan apinat ja me polveudumme samasta ihmisapinasta...

Mutta eipä tuo ole mikään uskon asia. En minä ajattele, että jos alan ajatella auringon sittenkin kiertävän maata, niin se muuttuu yhtä "oikeaksi" totuudeksi asioista kuin että maa kiertää aurinkoa.

Vierailija

Tiedeyhteisö hylkäsi teorian apinasta polveutumisesta jo vuosikymmeniä sitten, eli kiukuttelu on nyt hiukan myöhäistä. Uskoa saa toki mihin tahansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole uskon, vaan tiedon asia.

Joillekin kaikki on uskon asia. Tunnen ihmisen, joka ei usko että Australiassa oikeasti asuu ihmisiä, sillä eihän kukaan voi elää jatkuvasti pää alaspäin.

Vierailija

Niin sanottu missing link löytyy tähdistä, eli ihminen on apinan ja humanoidin ristisiitos, ja maapallo on eräänlainen koe-eläinlaboratorio. Jonain päivänä esi-isämme avaruudesta saapuvat; tähän viitataan myös Raamatussa Jumalan pojan paluuna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole uskon, vaan tiedon asia.

Joillekin kaikki on uskon asia. Tunnen ihmisen, joka ei usko että Australiassa oikeasti asuu ihmisiä, sillä eihän kukaan voi elää jatkuvasti pää alaspäin.

En usko :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin sanottu missing link löytyy tähdistä, eli ihminen on apinan ja humanoidin ristisiitos, ja maapallo on eräänlainen koe-eläinlaboratorio. Jonain päivänä esi-isämme avaruudesta saapuvat; tähän viitataan myös Raamatussa Jumalan pojan paluuna.

Mun mielestä taas ihminen on tullut jostain aivan muualta. Emme muistuta millään tavalla maapallon eläimiä. Lähimmäksi pääsevät simpanssi ja siat ( sikojen silmät ovat erittäin ihmismäisiä), mutta sekään ei riitä. Olen varma, että meidät on tuotu tänne muualta jääkauden jälkeen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tiedeyhteisö hylkäsi teorian apinasta polveutumisesta jo vuosikymmeniä sitten, eli kiukuttelu on nyt hiukan myöhäistä. Uskoa saa toki mihin tahansa.

Onko sinusta siis uskottavampaa, että joku vanha mies loi kaksi ihmistä taikavoimillaan, kielsi heitä olemaan älykäs ja syömään omenoita ja puhuva käärme sanoi naiselle, että syö vaan ja kaksi ihmistä nussivat maailmaan kaikki 6 miljardia ihmistä? Ei ihmekään kun maailma on niin fucked up paikka :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta siis uskottavampaa, että joku vanha mies loi kaksi ihmistä taikavoimillaan, kielsi heitä olemaan älykäs ja syömään omenoita ja puhuva käärme sanoi naiselle, että syö vaan ja kaksi ihmistä nussivat maailmaan kaikki 6 miljardia ihmistä? Ei ihmekään kun maailma on niin fucked up paikka :D

Ymmärsit nyt viestini kokonaan väärin. En missään tapauksessa ole kreationisti, mutta en myöskään roiku kiinni jo vääräksi osoitetuissa tieteellisissä teorioissa. Pidän tällä hetkellä luotettavimpana vallitsevaa teoriaa, että olemme simpanssien serkkuja erittäin monennessa polvessa. T:2.

Vierailija

Jos tarkoitat uskonko evoluutioon ja siihen että nykyihminen on kehittynyt aiemmista lajeista, niin voit varmaan päätellä vastauksen siitä että olen biologi.

Vierailija

Huvittaa tämä spekulaatio ihmisen ja apinan välisestä suhteesta. Ihminen on ihminen ja apina on apina. Näin ollut aina, on edelleen ja tulee ikuisesti myös olemaan. Emme polveudu mistään muusta kuin korkeintaan esi-isistämme, jotka yllätys yllätys olivat myös ihmisiä. Darwinkin ennen kuolemaansa katui syvästi keksimäänsä evoluutioteoriaa, rupesi ukkoparkaa hirvittämään se paikka johon joutuisi iäisyyttään viettämään ellei tekisi parannusta synneistään. Niinpä kuoli onnellisena ja Jeesukseen Kristukseen uskovana ja sai paikkansa paratiisissa, tähtitarhain tuolla puolen, Taivaassa Isän Jumalan, Luojansa tykönä. Ymmärrän kyllä niitäkin ateisteja, joita valitettavasti näkyy suurin osa AV:n kommentoijista olevan, jotka heti kivittävät Raamatun ja Jumalan kun vain tilaisuuden siihen saavat. Itsepä aikanaan vastaatte tekemisistänne, mitäpä se minulle kuuluu. Itse olen kuitenkin jo hyvissä ajoin puoleni valinnut ja tulen seisomaan niiden miljoonien ja taas miljoonien voittajien joukossa jotka saavat pian kohdata Vapahtajansa tuulissa ja pilvissä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat