Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapselle tuli ilmoitus koulun terveys- ja lääkärintarkastuksesta.

Vierailija

Lapussa mainittiin, että ainakin toisella käynnillä vanhemman on PAKKO olla mukana.

Mietinkin tässä, että mitä käy, jollei mene, tuleeko lasu?

Kommentit (5)

Vierailija

5. Lk täälläkin kyseessä. Ja mun mielestä mikään taho ei oikeasti voi pakottaa menemään mukaan, mun mielestä melko outoa touhua.

Kouluhoitaja

Joka tapauksessa paras mennä koska tutkimuksen aiheena ovat käyttäytymishäiriöt ja muut vammat, ADHD ja sellaiset joten on toivottavaa että vanhemmat ovat paikalla. Samassa tutkimuksessa myös tarkastetaan sukupuolielimet joten on parasta että olet paikalla todistajana ettei tule turhia lapseensekaantumissyytteitä.

Vierailija

Soita terkalle ja sovi asiasta hänen kanssaan. Jos et todellakaan pääse töistä irrottautumaan, kysy, sopiiko ajan vaihtaminen tai se, jos paikalle tulee joku muu lähisukulainen, vaikkapa isoäiti tai täti.

Vierailija

Ei siellä tarvitse olla. Lääkärintarkastus pystytään tekemään lapselle kyllä ilman vanhempien läsnäoloakin. Itse aikanaan kieltäydyin menemästä (viidennellä luokalla) koko lääkäriin jos äiti olisi tullut mukaan. Ja äitini ei tullut. Eipä siellä mitään syytä ole olla, jos on perusterveestä lapsesta kyse, jolla ei ole mitään vakavia ongelmia missään asiassa. Selviää siitä kyllä itsekin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat