Naapurini on rasisti :(

Vierailija

Naapurini on avoimen rasistinen. Minulla on afrikkalaistaustaisia ystäviä, jotka käyvät toisinaan luonani ja naapurini solvaa minua, koska kaveeraan tummaihoisten ihmisten kanssa. Olen yrittänyt hänelle selittää, että kaverini ovat tulleet opiskelemaan tai töihin eivätkä ole päivääkään nostaneet sosiaalitukia vaan elättäneet itsensä töillä ja säästöillä eivätkä taatusti tee rikoksia. Naapurini uhkailee väkivallalla, jos näkee kavereitani talomme lähistöllä. Mitä voin tehdä? Olisiko ystävieni turvallisuuden kannalta parasta, että he eivät enää tulisi luokseni vierailulle? Tuntuisipa todella ikävältä, ja vain yhden idiootin tähden.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Kuinka naapuri sua solvaa? Ehkä ainakin jonkun aikaa kävisin ennemmin ystävien luona kylässä, kunnes naapuri on vähän rauhottunu.

Vierailija

En haluaisi viedä asiaa poliisille, koska en itse koe väkivallan uhkaa enkä siis ole varsinaisesti asianomistaja. Naapuri haukkuu mua maanpetturiksi ja suvakkihuoraksi (hirveen kivaa). Kerran hän tuli kaljapäissään väittämään, että kävi juuri kaupungilla ja veti huvikseen mamuja turpaan. En usko, että se pitää paikkansa, enkä ole kyllä varma ryhtyisikö hän tosissaan väkivaltaiseksi vaikka ystäviäni pihalla näkisikin. Mutta onko ok ottaa riski, jos joku ystävistäni sitten joutuukin väkivallan kohteeksi? Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi viedä asiaa poliisille, koska en itse koe väkivallan uhkaa enkä siis ole varsinaisesti asianomistaja. Naapuri haukkuu mua maanpetturiksi ja suvakkihuoraksi (hirveen kivaa). Kerran hän tuli kaljapäissään väittämään, että kävi juuri kaupungilla ja veti huvikseen mamuja turpaan. En usko, että se pitää paikkansa, enkä ole kyllä varma ryhtyisikö hän tosissaan väkivaltaiseksi vaikka ystäviäni pihalla näkisikin. Mutta onko ok ottaa riski, jos joku ystävistäni sitten joutuukin väkivallan kohteeksi? Ap

Kyllä tossa on tarpeeksi syytä hakea lähestymiskieltoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kerropamitä töiotä ne on tullu tekemään?

Oikolukemaan suomalaista mainosmateriaalia. Sinä et läpäissyt testiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropamitä töiotä ne on tullu tekemään?

Oikolukemaan suomalaista mainosmateriaalia. Sinä et läpäissyt testiä.

Yksi opiskelee ympäristöteknologiaa AMK:ssa kv-linjalla ja tekee siivoojan töitä osa-aikaisena, yksi on sairaanhoitajana ja yksi siivoaa täysipäiväisesti. Miksi kysyit?

Vierailija

Hyi kamala mikä naapuri! Ei käy kateeksi. Kannattaa ottaa poliisiin yhteyttä ja kysyä onko mitään tehtävissä. Saisi ilkimys näpäytykseen. 

Vierailija

Kuuluuko teiltä äänekkäitä seksin ääniä ? Siitä voi pahimmillaan saada häädön jos ääntelijä ei maksa vesimaksua ! Kannattaa huomioida tämä.

Vierailija

Ei kuulu seksin ääniä, melko rohkea olettamus.

Kai pitäisi yrittää jollain tavoin yrittää keskustella naapurin kanssa ja yrittää selvittää, miksi hänellä on niin ikävä asenne. Ei läheskään kaikki afrikkalaiset ole tulleet tänne turvapaikanhakijoina sossun tuilla elämään, enpä kyllä tiedä mistä kaikista Afrikan maista paitsi Somaliasta, Kongosta ja Sudanista turvapaikanhakijoita enää edes otetaan. Nämä ystäväni ovat lähinnä Kenialaisia ja keskiluokkaisista kristityistä perheistä, eikä heille edes myönnettäisi turvapaikkaa ainakaan maan olojen perusteella. Naapurini vain taitaa niputtaa heidät samaan joukkoon somaleiden kanssa, vaikka ei heitäkään mielestäni pidä väkivallalla uhata. Jos se tekee minusta suvakin, olkoot niin. Ikävää joka tapauksessa elää pelossa.

Vierailija

Monet maahanmuuttokriittiset väittävät että heillä ei ole mitään sitä vastaan, jos tänne tullaan töihin, opiskelemaan tai rakkauden takia. Vielä suurempi osa väittää että heillä ei ole mitään länsimaista tulleita vastaan. Minulla on englantilainen ystävä, jonka kanssa liikkuessa joudun kohtaamaan erittäin paljon rasismia. En ymmärrä miksi niin monet suomalaiset kohtelevat niin huonosti englannista tullutta korkeasti koulutettua ihmistä, joka sen lisäksi että elättää itsensä, niin tuo maahamme sekä taloudellista että tieteellistä pääomaa. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat