Olin varautunut, että kroppa kärsii lapsen myötä, mutta että naamakin?!

Vierailija

Vauva 8kk ja olen vanhentunut naamasta 10 vuotta! Ryppyjä, harmaa iho, suuret huokoset... Hiuksetkin hiirenhäntä. Kivaa näyttää tältä 25-vuotiaana :( univelka ja nopea laihtuminen näköjään tekee tehtävänsä. Masentavaa.

Kommentit (9)

Vierailija

Tervetuloa tänne keski-ikäisten joukkoon kuuntelemaan miten kaksikymppiset haukkuvat sinut sitten päästä varpaisiin, kun et kyennytkään vastustamaan luonnonvoimia. Tissit roikkuu, naama putoaa, pipari löystyy ja tukka ohenee.

T:vaihdevuosikurppa ja mitä näitä nyt on täällä saatu kuulla...

Vierailija

Kyllä siinä noin usein käy. Itsellenikin kävi, eikä ne rypyt ja muut ole siitä korjaantuneet myöhemminkään. Hiukset kyllä tuuheutuivat takaisin sitten kun raskauksien ja imetysten hormoniheittelyt oli ohi. Mulla lähti imettäesssä valtavasti hiuksia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa tänne keski-ikäisten joukkoon kuuntelemaan miten kaksikymppiset haukkuvat sinut sitten päästä varpaisiin, kun et kyennytkään vastustamaan luonnonvoimia. Tissit roikkuu, naama putoaa, pipari löystyy ja tukka ohenee.

T:vaihdevuosikurppa ja mitä näitä nyt on täällä saatu kuulla...

Tuntuu aika kurjalta kuulua keski-ikäisiin 25-vuotiaana. :(

Ap

Vierailija

Tuo hiusjuttu on muuten ihan totta. Se kasvaa takaisin tuuheana jostain 6kk:sta eteenpäin, kun hormonit tasoittuvat. Otsalle nousee semmoiset hauskat pöllönkorvatupsut ja hiuspohja on täynnä uutta untuvaa. Joten älä siitä huoli.

Iho kirkastuu, kun jaksat tehdä raikkaassa ilmassa vaunukävelylenkkejä ja tietysti nukkua silloin kuin voit. Muista myös hemmotella itseäsi kotikutoisilla hoidoilla, tee kasvonaamioita ja kuori ihoa myös vartalolta. Se tuo hyvää ja rentoa mieltä, joka myös näkyy kasvoilta.

Syö paljon vihanneksia, huolehdi vitamiineista. juo vettä. Olet niin nuori, että palaudut kyllä ihan riittävän hyvin. Kuitenkin kannattaa muistaa, ettei se 16-vuotiaan pyykkilautavatsa koskaan palaa eikä niin ole tarkoituskaan. Oman kehon tarkkailu ja pakonomainen pitäminen "nuorekkaana" vääristää kyllä mielestäni jo arvomaailmaa suuremmassakin mittakaavassa.

no:2, jolla on 5 lasta

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

pitäsköhän mun alkaa käyttään tätä. mun naama on tännäkönen koska oon synnyttänyt. Siis mulla ei ole lapsia.

Kyselläänkö sinulta usein miksi olet tuon näköinen? Siihen ei vissiin vaikuta ikä, tupakointi, alkoholi, kotona makoilu, synkeä mielentila tms?

Vierailija

Imetätkö vielä, joillain se voi vaikuttaaa negatiivisesti. Suosittelen tekemään lihaskuntojumppaa ihan vaikka kotona. Kun kropan ryhti paranee, vaikuttaa se myös naamaan positiivisesti. Kasvojumppa ja -hieronta ovat oikeasti tehokkaita säännöllisesti tehtyinä. Niitäkin voi tehdä kotona. Kävelylenkit ulkona tekevät hyvää verenkierrolle ja kasvoille. Syö tarpeeksi vitamiinipitoista ruokaa ja juo vettä paljon. Yritä saada riittävästi unta. Tilanne paranee vielä, jos näkee hieman vaivaa asian eteen.

Vierailija

En ole synnyttänyt mutta erinäisten hormonihäiriöiden takia naamani iho oli taannoin monta kuukautta eloton ja lattea, ihan kuin vanhaa pullataikinaa eikä mikään määrä rasvaa kosteuttanut sitä vaan se oli todellakin aivan hilseilevää hiekkapaperia. Näytin suurin piirtein ikänsä hiilikaivoksessa työskenneeltä viisikymppiseltä ja sain myös kuulla siitä. Hiuksetkin oli yhtä hamppua ja kiillottomat vaikka käytin vaikka mitä aineita, ja hiuksia löytyi koko ajan joka paikasta. Häiriöiden parannuttua olen esim. tänä vuonna kuullut että "vaikea suhtautua kun näytät ihan kaksikymppiseltä vaikka olet jo 30 (tää oli tavallaan myös haukku koska sanoja tarkoitti myös että käyttäydynkin kuin kaksikymppinen, ei siis sanonut nostaakseni itsetuntoani)", hiukseni ovat kuulemma ihanan kiiltävät jne jne. Että en usko että sinunkaan tilanne olisi peruuttamattomasti muuttunut.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat