Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita hävettää missimenneisyys?

Vierailija
03.11.2015 |

Olin Miss Suomi -.finaalissa 90-luvulla ja vieläkin tämä pulpahtaa esiin silloin tällöin tuttavapiirissä. 

En sijoittunut (onneksi) eli hyvin harva tunnistaa kadulla. Sitäkin kyllä sattuu, ihmeellistä kyllä. 

Minua nolottaa, että on tuollaiseen koskaan osallistunut. Alentavaa ja tyhmää touhua, ajattelin oikeastaan jo silloin. Kaveripiiri yllytti ja olin hölmö ja lapsellinen. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla painaa varmaan tässä tunnistettavuudessa se, että isäni oli julkisuudessa. Ei kovin paljon, mutta sen verran, että minäkin siitä sain osani lehtijutuissa. 

Media oli silloin toisenlainen, ei revitelty nykytapaan. Mutta asia tuli esiin kuitenkin ja lisäsi näkyvyyttäni. 

-ap

Vierailija
22/32 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä tunnen yhden 90-luvun missifinalistin, joka ei sijoittunut. Hän korostaa missitaustaansa vieläkin. Ehkä oli sitten erilailla orientoitunut alunperinkin, teki sellaisia glamour malli-tyyppisiä keikkoja moottoripyöräkisoissa jne. Vetää vieläkin ihan täyttä missityyliä ja korostaa täydellistä julkisivua.

Oletteko huomanneet, että kun missihenkinen nainen kasvaa vanhemmaksi, hän vain ottaa uuden "perinteisen naisen" roolin ns täydellisenä kotiäitinä? Vanhat missit ovat juuri niitä, jotka hankkivat suurperheen ja suorittavat näyttävästi perhe-elämää. Ovat kai jotekin omaksuneet sukupuoliroolit liian mustavalkoisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ymmärrän miksi häpeät. Ajattelin että osaisit ottaa nuoruuden kokeilun nyt vitsillä ja olla jopa vähän ylpeä siitä että olit nätti nuorena, ja että enää et ole pinnallinen niin osaat olla välittämättä. Mutta päinvastoin, kuulostat aika ulkonäkökeskeiseltä ja pinnalliselta akalta nykyäänkin joten ymmärrän että et sää pääse asioista yli kuten normaalit fiksut ihmiset pääsis. Vitun bimbo. Mies

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvis hävetä. Mies

En minä tietysti kokopaäiväisesti häpeä. Mutta, jos asia tulee esiin, niin nolottaa koko homma. 

Jos ulkonäöstä puhutaan, niin sen ajan muoti oli jotain aivan järkyttävää. OMG niitä hiuksia esimerkiksi. En totisesti katso mielelläni sen ajan kuvia. Onneksi ei tarvitsekaan.. 

Vierailija
24/32 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas hävettää, että 80-luvulla, eli ikuisuus sitten, esiinnyin mallina. Olin bikini- ja alusvaatemallinakin. Tienasin siitä vähän rahaa, mutta en kyllä halua muistella koko touhua. Vieläkin sen joku aina vetää esiin, "niin sähän olit sellainen bikinimalli". Voi häpeä. Ei pitäis hävetä, mutta en vaan voi mitään. Onneksi sentään älysin kieltäytyä "eroottisista kuvista", joihin myös pyydettiin.

Vierailija
25/32 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te entiset missit teette nykyään? 

Olin joskus 10 v sitten samassa työpaikassa yhden 90-luvun missifinalistin kanssa ja kylläpä oli ilkeä ihminen! Huh, vieläkin puistattaa. Oli joku sihteeri tms siellä. Lieneekö joku tässä ketjussa esiintyneistä?

Vierailija
26/32 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin vähän aikaa erään pojan kanssa 80- ja 90-lukujen taitteessa. Hänellä taisi olla peräti kolme siskoa, jotka olivat menestyneet kauneuskilpailuissa. Poikakin oli "kaunis". Onneksi en tavannut kuin yhden näistä siskoista ohimennen, olisi voinut tulla alemmuuskompleksi niillä sukujuhlilla... :D No, vähän ohis.

Vierailija
27/32 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap. Mä olin joskus n.8-10 vuotta sitten menossa sellaseen uuteen tosi-tv tyyppiseen ohjelmaan. Luojan kiitos kieltäydyin viime metreillä. Tää ohjelma ei sitten muutenkaan ikinä toteutunut mutta se olisi kertonut mun ammattiryhmästä ja siinä olisi vieraillut julkkiksia. Juontajaksi kaavailtiin Wallu Walpiota. ;D vitsi että mä oon miettinyt sitä että mä häpeisin sitä niin paljon vielä tänäkin päivänä ja voi sitä loanheiton määrää.

Vierailija
28/32 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallinhommissa ei ole mitään hävettävää, mutta täytyy sanoa että itse naisena jättäisin ainakin suomalaiset missikisat väliin. Voittajana ei saa hyviä diilejä, ei mallinuraa tai mainoskampanjoita (ainakaan sellaisia, joista on uralle hyötyä). Missikisatapahtumia pidetään kaikenmaailman räkälöissä ja voittajalla tienestit jäävät pieniksi. Eipä noista kisoista ole oikein tainnut aueta uraa voittajille ainakaan vuosikymmeniin, jos ei sitten uraksi lasketa seiskan lemmikkinä olemista ja juorulehdistön lemmikkinä poseeraamista.

Missikisoihin osallistuminen tosin jossain etelä-amerikan valtioissa on vielä järkevää, koska voittaja pääsee edustamaan maataan erilaisiin ulkoasiainministeriön ja lähetystöjen tapahtumiin. Tavallisesti pääsee mukaan myös mainoskampanjoihin, gaaloihin ja erilaisiin hyväntekeväisyystapahtumiin. Usein sitten löytyy jokinn miljonääri aviomieheksi. Suomimissiä taas odottaa voiton jälkeen jonkun räkäisen lehden kuvaukset tai alepan kassa, jos itsellä ei ole jotain työtä johon palata.

Vierailija
29/32 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi muistaa jonkun yli 10 vuoden takaisen missifinalistin, kun ei miss Suomi -kisan voittajiakaan muista kukaan? Tai vielä tunnistaisi ulkonäöltä. Tais olla Porvoosta tää aloitus?

Ihan hyvin voi muistaa jos on asiasta kiinnostunut. Muistaahan jotkut jotain piirikunnallisen tason urheilijoitakin vuosien takaa jos ovat faneja.

Vierailija
30/32 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi päästä jo pikkuhiljaa yli tollaisista häpeän tunteista. Ilmeisesti et enää kovin nuori ole.. luulis, että osaisi jo ottaa huumorilla nuoruuden tempaukset. Onhan tässä itse kukin tehnyt kaikenlaista nuorena, mutta niille nykyään nauretaan ja välillä jopa tunnen sympatiaa nuorta itseäni kohtaan, joka yritti kaikkea.. välillä vähän nolojakin juttuja :D

Vierailija
31/32 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humble bragging

Vierailija
32/32 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa missi on päässyt ministeriksi ja amerikassa miesmissi (Swarzenecker) on päässyt Californian kuvernööriksi, joten turhaa häpeilyä. Jos joku mollaa, hän on vain kateellinen. Suomessa misseistä  on tullut tohtoreitakin. Esiintymiskokemus ja -taito sekä edustava ulkomuoto ovat valtteja työelämässä, muiden avujen ohella.